نسخه چاپی

ضرغامی:"رهبرشجاع" هدیه خدا به جوانان است

رئیس رسانه ملی گفت: این فضایی كه در كشور می‌بینیم یكی از جلوه‌های شجاعت رهبری است، رهبری كه این اجازه را به همه طیف‌های سیاسی داد تا هفته‌ها جلوی چشم مردم از امكانات بهره ببرند و حرف‌هایشان را بزنند تا مردم انتخاب كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، مراسم اهدای جوایز پنجمین جشنواره اجتماعی حضرت علی اکبر (ع) صبح امروز با حضور سید عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت الاسلام پیش نمازی و صادق آهنگران در محل لانه جاسوسی واقع در خیابان طالقانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم صادق آهنگران مداح نام آشنای جبهه و جنگ به مدح حضرت علی اکبر (ع) پرداخت.

همچنین در ادامه این مراسم گروه سرود آوای ایرانی به اجرای قطعاتی در وصف کشور عزیزمان پرداختند.

در ادامه این مراسم علی فانی خواننده جوان کشورمان به اجرای قطعات با اباصالح مددی و سوره طة پرداخت.

سید عزت‌الله ضرغامی رئیس رسانه ملی در ادامه این مراسم طی سخنانی گفت: خیلی خوشحالم که در این جمع خواهران و برادران اجتماعی قرار گرفتم، علت اصلی حضور من نشاط گرفتن از چهره‌های نورانی شماست و خیلی خوشحالم که در این جلسه حضور پیدا کردم.

ضرغامی افزود: انتساب این مجموعه به حضرت علی اکبر (ع) بسیار پر برکت و به جاست. علی اکبر (ع) برترین جوان خلقت است چون پیامبر (ص) برترین انسان عالم است وقتی علی اکبر به میدان آمد پدرش فهمید که این چه موجودی است که سخنش و چهره و کلامش شبیه رسول الله (ص) است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد ماه گفت: شما جوانان عزیز از یک امتحان بزرگ اجتماعی بیرون آمدید و این جلسه در حالی صورت می‌گیرد که شما جمعه گذشته از یک رقابت موثر سر بلند بیرون آمدید. وقتی از سوی رهبر گفته شد که باید حماسه سیاسی رخ بدهد کسانی که بدبین به این حضور سیاسی بودند و هر چه صحبت کردند گفتند که این انتخابات انتخابات سردی خواهد بود شکست خوردند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: از روش‌هایی که جوان را برجسته می‌کند شجاعت است و بهترین هدیه خدا به جوانان رهبر شجاع است. جامعه‌ای که شجاع است و می‌خواهد برای حق قیام کند بهترین هدیه‌اش رهبر شجاع است. این فضایی که در کشور می‌بینیم یکی از جلوه‌های شجاعت رهبری است، رهبری که این اجازه را به همه گروه‌های سیاسی داد تا هفته‌ها در جلوی چشم مردم از امکانات بهره ببرند و حرف‌هایشان را به مردم بزنند تا مردم انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: رهبر با این کار می‌خواست به دنیا نشان دهد که ایران تابلویی از یک نظام شجاع است.

رئیس سازمان صدا و سیما بیان کرد: رسانه ملی مجانی در اختیار همه قرار می‌گیرد که در هیچ جای دنیا اینطور نیست و همه در اختیار اصحاب قدرت است اما رسانه ملی کشور مجانی بدون حتی یک ریال در اختیار کاندیداهای ریاست جمهوری قرار گرفت. در صحنه این امکان فراهم می‌شود تا مردم تصمیم بگیرند به همین دلیل شما جوانان موفق شدید، یعنی رای بالای 72 درصد بزرگترین افتخاری است که ایران کسب کرده است.

ضرغامی افزود: من رسانه‌های خارجی را رصد می‌کردم و می‌دیدم که گفته شد که بگذارید اعتراف کنیم که ما هنوز بدنه اجتماعی مردم را نشناختیم و فکر نمی‌کردیم اینطور از نظام دفاع کنند، اما این اتفاق افتاده چون مردم روی نظام حساس هستند و چارچوب نظام را قبول دارند و این افتخار بسیار بزرگی است انشاء‌الله این انتخابات فرصتی برای ملت به خصوص جوانان پیدا کند که حتما باعث شکوفا شدن قوه‌های جامعه خواهد شد.

ضرغامی در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به برگزیدگان حوزه اجتماعی جشنواره علی اکبر (ع) عنوان داشت: یک یافته‌ای دارم که به عنوان تجربه می‌گویم که اگر به این دقت کنید مسیر را باز می‌کند.

وی ادامه داد: من معتقدم که امروز در دنیا اینطور نیست که اگر جوان بخواهد در سطح جهانی تاثیر گذار شود حتما باید ویژگی‌های یک نخبه را داشته باشد. امروز شرایط رسانه و فناوری گسترده شدند، بسیاری از قابلیت‌هایی در کشور وجود دارد اگر کسی ایده پردازی خوبی کند و تلاش کند ظرفیت‌ها را بشناسد و با یک ایده خوب زحمت بکشد و تدوینگر باشد می‌تواند پدید شود می‌تواند سازنده آثاری باشد که سمت و سوی جامعه را تغییر دهد با این حساب هر کدام از جوانان ما امروز می‌توانند یک کنشگر جامعه باشند.

ضرغامی تاکید کرد:‌ امروز لازم نیست که کسی فیزیکی نشان بدهد که فعال است می‌تواند از طریق فضای مجازی نشان دهد که فعال است پس چون مفاهیم تغییر کرده فرد می‌تواند تاثیر گذار باشد لازم نیست فرد خودش خلاص باشد فقط کافی است تاثیرگذار باشد.

وی افزود: ما امروز داشته‌های زیادی داریم، وقتی وارد فضای مجازی می‌شود که ذخیره سازی‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارد کافی است کسی خلاقیت داشته باشد و بهترین ایده‌ها را پدید آور کند وی

ضرغامی با اشاره به شهید حسن طهرانی مقدم گفت: ایشان استاد این بود که از داشته‌ها استفاده کند و از امکانات استفاده می‌کرد و با بودجه صفر بزرگترین کارها را به ثمر رساند. امروز اگر دنیا از ما می‌ترسد بخاطر موشک‌هایی است که حسن طهرانی مقدم پایه‌گذار آن بود.

رئیس رسانه ملی گفت: همیشه به دوستان می‌گویم که داشته‌های زیادی داریم و اگر استعداد داشته باشیم می‌شود بهترین کارها را کرد البته اگر جوانان مزیت نسبی خودشان بشناسد.

ضرغامی در ادامه خاطرنشان کرد: در فتنه 88 دشمنان فضای مجازی را برای ما تهدید عنوان کردند که این برای جمهوری اسلامی تهدید نیست، مثل عصای موسی که یک جا همه ساحران را بلعید و این فضایی است که باید جوانان ما در این فضا دنیا را تغییر دهند.

وی افزود: در قصه 88 دو سه کاری که صدا و سیما پخش کرد و جامعه منقلب شد و حماسه 9 دی رخ داد، مردم داشتند زندگی می‌کردند و نمی‌دانستند که این افراد دنبال براندازی نظام بودند و این توصیه رهبر بود که باید این افراد را از هم جدا سازی کنید اینها عصر عاشورا خیمه‌ای که بنام امام حسین(ع) بود را به آتش کشیدند و هلهله کردند و برخی به من گفتند که اینها را به تصویر نکشید.

ضرغامی تاکید کرد: وقتی چند آدم با بصیرت و هنرمند تصاویر را می‌گیرند و عصر عاشورای صحرای کربلا را تدوین می‌کنند و نشان می‌دهند که امام حسین(ع) چطور مورد هجمه قرار گرفت و وقتی که این تصاویر نشان داده شد مردم حماسه‌ای بزرگ آفریدند.

رئیس رسانه ملی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم ان شاء الله با استفاده از ظرفیت‌ها بهره ببرید و بتوانید تدوینگر و ایده‌پرداز خوبی باشید تا از بین شما آثاری تاثیرگذار به جامعه معرفی خواهد شود.

به گزارش فارس در پایان این مراسم از خانواده شهید شهریاری و آتش نشان فداکار امید عباسی و نفرات برتر پنجمین جشنواره اجتماعی حضرا علی اکبر (ع) توسط سردار نقدی و سید عزت‌لله ضرغامی تقدیر به عمل آمد.

۱۳۹۲/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...