نسخه چاپی

احتمالاً تشييع پيكر استاد به تعويق مي‌افتد

اختلاف برسر خاكسپاری جلیل شهناز در اصفهان

عکس خبري -اختلاف برسر خاکسپاري جليل شهناز در اصفهان

مسئولین شهر اصفهان به همراهی هنرمندان این شهر تدارك تشییع پیكر استاد را در اصفهان دیده بودند تا شهناز در تكیه سیدالعراقین در قبرستان قدیمی تخت پولاد اصفهان و در كنار دو یار دیرین خود یعنی حسن كسایی و تاج اصفهانی آرام بگیرد كه این موضوع مورد مخالفت برخی افراد خانواده استاد واقع شده است.

در پی درگذشت استاد موسیقی ایرانی و تلاش مسئولان و هنرمندان اصفهانی برای انتقال پیکر استاد به شهر زادگاهش این موضوع با مخالفت برخی از افراد خانواده شهناز روبرو شده است.

به گزارش افکارنیوز ، پس از درگذشت استاد جلیل شهناز نوازنده بزرگ تار و استاد مسلم موسیقی ایرانی برخی از هنرمندان و مسئولین استان اصفهان مطابق خواسته خود استاد در زمان حیات تلاش کردند پیکر وی را به شهر زادگاهش منتقل کنند تا در کنار تاج اصفهانی و حسن کسایی دو استاد بزرگ موسیقی ایران برای ابد آرام بگیرد اما این موضوع با مخالفت شدید برخی از افراد خانواده استاد روبرو شده و خانواده قصد دارند تا پیکر شهناز را در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک بسپارند.

گفته می شود مسئولین شهر اصفهان به همراهی هنرمندان این شهر تدارک تشییع پیکر استاد را در اصفهان دیده بودند تا شهناز در تکیه سیدالعراقین در قبرستان قدیمی تخت پولاد اصفهان و در کنار
” شهرام ناظری در مورد مرگ جلیل شهناز می گوید: او آخرین نسل از غول‌های موسیقی ایرانی بود که چشم از جهان فرو بست. “
دو یار دیرین خود یعنی حسن کسایی و تاج اصفهانی آرام بگیرد که این موضوع مورد مخالفت برخی افراد خانواده استاد واقع شده است.

به همین دلیل نیز ممکن است تشییع پیکر استاد که پیش از این قرار بود روز پنجشنبه انجام شود تا روز شنبه و رسیدن یکی دیگر از فرزندان استاد از آمریکا به تاخیر بیفتد.

استاد جلیل شهناز در سال ۱۳۰۰ در شهر اصفهان و در خانواده ای هنرمند به دنیا آمد و در زمان حیات از سرآمدان عرصه تکنوازی موسیقی ایران بود. پدرش «شعبان خان» علاقه وافری به موسیقی اصیل ایرانی داشت و علاوه بر تار که ساز اختصاصی او بود، سه‌تار و سنتور هم می‌نواخت. عموی او غلامرضا سارنج هم از نوازندگان کمانچه بود.

جلیل شهناز، از کودکی به موسیقی علاقه‌مند شد و نواختن تار را در نزد عبدالحسین شهنازی و برادر بزرگ خود حسین شهناز که به خوبی ساز می‌نواخت، آغاز کرد. پشتکار زیاد و استعداد شگرف جلیل به حدی بود که در سنین جوانی از نوازندگان مطرح شهر اصفهان شد.
شهرام ناظری در مورد مرگ جلیل شهناز می گوید: او آخرین نسل از غول‌های موسیقی ایرانی بود که چشم از جهان فرو بست.

جلیل شهناز پس از یک دوره بیماری صبح روز دوشنبه ٢٧ خرداد ١٣٩٢ در بیمارستان دی درگذشت.

۱۳۹۲/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...