نسخه چاپی

اصابت 2 موشك از سوریه به لبنان

در حالی كه منابع امنیتی از اصابت دو موشك از سوریه به خاك لبنان خبر دادند، رئیس جمهوری لبنان گزارشی را در خصوص نقض های صورت گرفته از سوی طرف های درگیر در سوریه علیه لبنان به سازمان ملل ارائه داد.

به گزارش نما خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که این دو موشک که روز سه شنبه از خاک سوریه پرتاب شده بودند، به حومه بریتال و وادی طیبة در منطقه البقاع لبنان اصابت کردند. منطقه البقاع محل حضور و استقرار نیروهای حزب الله لبنان به شمار می آید.

گزارش هایی در خصوص تلفات مالی یا جانی این حملات موشکی منتشر نشده است.

در همین راستا، میشل سلیمان، رئیس جمهوری لبنان گزارش هایی را در خصوص نقض های صورت گرفته از سوی طرف های درگیر در سوریه علیه این کشور به نماینده شخصی دبیرکل سازمان ملل در بیروت تحویل داد تا وی این گزارش را به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ارائه دهد تا این گزارش به عنوان سندی رسمی در شورای امنیت مطرح شود.

پیشتر میشل سلیمان از عدنان منصور، وزیر امور خارجه لبنان خواسته بود گزارش ریاست جمهوری لبنان را به سازمان ملل و اتحادیه عرب ارائه دهد، اما منصور در این کار تعلل ورزید، چرا که معتقد بود این گزارش در خصوص دو کشور دوست و برادری است که توافق های مشترک بسیاری با هم دارند و ارائه چنین گزارشی به سازمان ملل می طلبد که بررسی های بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

یکی از نمایندگان پارلمان لبنان به نقل از رئیس جمهور لبنان اعلام کرد که وی ترجیح داد به جای آنکه گزارش را به هیات لبنان و سازمان ملل ارائه دهد، این گزارش را به نماینده سازمان ملل تحویل دهد.

وی تصریح کرد که سلیمان در راستای احترام به اختیارات وزیر امور خارجه از ارائه گزارش به هیات لبنان در سازمان ملل اجتناب ورزید.

۱۳۹۲/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...