نسخه چاپی

خوشامد گویی فرانسه به ایران برای شركت در ژنو 2

اكنون فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در چرخشی آشكار گفته است كه اگر دیدگاه و رویكرد رئیس جمهور جدید ایران سازنده باشد، در این صورت ما به او برای شركت در این اجلاس خوشامد خواهیم گفت.

به گزارش نماد به نقل از بولتن نیوز، حتی امیر عبدالهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران در کنفرانس مطبوعاتی خود در پاسخ به این سوال که آیا ایران در کنفرانس ژنو 2 حضور خواهد داشت، پاسخ داده بود که از ایران برای حضور در این کنفرانس به صورت شفاهی دعوت به عمل آمده است و پس از دریافت دعوت کتبی این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

در آن سمت کشوری مانند فرانسه بارها اعلام کرده بود که نیازی به حضور ایران در این کنفرانس نیست و نباید ایران را به ژنو 2 دعوت کرد. بطوریکه وی در یکی از مصاحبه های خود گفته بود که ایران علاقه ای به حل بحران سوریه ندارد. اما اکنون فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در چرخشی آشکار گفته است که اگر دیدگاه و رویکرد رئیس جمهور جدید ایران سازنده باشد، در این صورت ما به او برای شرکت در این اجلاس خوشامد خواهیم گفت.

در همین حال به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، نبرد تعیین کننده در حلب اکنون زمان مشخصی را برای برپایی کنفرانس ژنو 2 تعیین خواهد کرد.همچنین به نظر می رسد تا وضعیت جنگ سرنوشت ساز در حلب مشخص نگردد مذاکرات ژنو 2 راه به جایی نخواهد برد.تاکنون در درگیری های حلب ارتش سوریه حملات خود را علیه ریف حلب از چهار جهت به شکل چشمگیر افزایش داده و به این ترتیب نتایج مهمی از حیث تسلط بر اهداف مورد نظر به دست آورده است.

لازم به ذکر است کنفرانس ژنو 1 در ژوئن ۲۰۱۲ (خرداد ۱۳۹۱) برگزار شد و در آن نشست در مورد تعیین سرنوشت و جایگاه آتی بشار اسد، رئیس جمهور فعلی سوریه نتیجه گیری خاصی گرفته نشد.اما امروز ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با کمی نرمش در مقابله با مسئله سوریه، در پایان اجلاس جی هشت اعلام کرد که اگر خلاء قدرت مانند وضعیتی که در کشور عراق ایجاد شد در سوریه ایجاد نشود، ما با کنار رفتن بشار اسد مخالف نیستیم.

۱۳۹۲/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...