نسخه چاپی

پیام تبریك رهبر ارامنه جهان به رئیس جمهور منتخب

«اسقف نورایر اشكیان» در دیدار با سفیر ایران در بیروت، پیام تبریك «جاثلیق آرام اول» رهبر كل ارامنه حوزه سیلیسی به «حسن روحانی» رئیس جمهور منتخب را تسلیم وی كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «اسقف اشکیان» در این ملاقات مشارکت گسترده ملت ایران در انتخابات را امری بی‌نظیر در کل جهان دانست و نظام جمهوری اسلامی ایران را نظامی کاملاً دموکراتیک و برخاسته از مردم قلمداد نمود.

وی استقبال جامعه بین‌المللی و در رأس آن ایالات متحده آمریکا از نتیجه انتخابات و ریاست جمهوری دکتر روحانی را عاملی موثر و مهم در جهت کاهش بحران‌های منطقه‌ای ارزیابی کرد.



به گزارش فارس، جاثلیق آرام اول در این پیام خطاب به حسن روحانی ضمن تبریک انتخاب شایسته ملت ایران اظهار داشته است: با آگاهی از چالش‌های پیش رو یقین داریم تجربه غنی جنابعالی ضامن دستاوردهای ارزشمندی جهت شکوفایی و ترقی بیشتر جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

رهبر کل ارامنه جهان با اشاره به سابقه طولانی تاریخی جامعه ارامنه در ایران و ساختار تفکیک ناپذیر آن با وطن خود ایران، اظهار داشت: یقینا جامعه ارامنه ایران در راستای پیشبرد اهداف متعالی توسعه و تعالی آن جناب مشارکت فعال خواهد داشت.



در این دیدار غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان ضمن تشریح روند خوب برگزاری انتخابات و حضور گسترده مردم از جمله هموطنان ارمنی در این انتخابات اظهار داشت: با خلق این حماسه بزرگ توسط مردم ایران، مرحله جدیدی از رشد و شکوفایی کشور را در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی شاهد خواهیم بود.



متن کامل پیام به شرح ذیل می‌باشد:



عالیجناب دکتر حسن روحانی

رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران



انتخاب شایسته حضرتعالی به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران را شادمانه تبریک می‌گویم.

با آگاهی از چالش‌های پیش رو، یقین داریم تجربه غنی عالیجناب که طی مسئولیت‌های خطیر در سالیان متمادی اندوخته‌اید و برنامه‌های همه جانبه سازنده عالیجناب، ضامن دستاوردهای ارزشمندی جهت شکوفایی و ترقی بیشتر جمهوری اسلامی ایران خواهید شد.

حضرتعالی به خوبی مستحضرید جامعه ارامنه ایران طی سابقه طولانی تاریخی خود همواره جز تفکیک ناپذیر موطن ایرانی بوده و هویت دینی و ساختارهای فرهنگی اجتماعی خود را به خوبی حفظ نموده است. با آگاهی از دیدگاه نیک آن جناب نسبت به ارامنه، یقینا جامعه ارامنه ایران در راستای پیشبرد اهداف متعالی توسعه و تعالی آن جناب مشارکت فعال خواهد داشت.

برای حضرتعالی از درگاه حق حکمت، سلامت و توان جهت نیل به اهداف عالی خود برای بهروزی ملت شریف ایران، مسئلت داریم.



جاثلیق آرام اول

جاثلیق کل ارامنه حوزه سیلیسی

۱۳۹۲/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...