نسخه چاپی

استقبال‌ عربستان از برقراری روابط‌ با ایران

معاون وزارت خارجه عربستان گفت كشورش آماده حمایت از رئیس‌جمهور برگزیده ایران با توجه به مواضعی است كه در قبال كشورهای حوزه خلیج فارس و سوریه اتخاذ كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، شاهزاده «ترکی بن حمد» معاون وزارت خارجه عربستان در گفت‌وگو با روزنامه الوطن امروز در ریاض درباره پیش‌بینی‌ها از موضع تهران در قبال بحران سوریه در دوره رئیس جمهور جدید ایران گفت: عربستان روابط طبیعی با ایران که بر اساس احترام متقابل و مداخله نکردن در امور داخلی دیگر کشورها و تلاش برای حفظ منافع کشورها، امنیت و ثبات آنان باشد تایید می‌کند و اگر این قضیه هدف روحانی باشد و در پی تحقق آن باشد ما نیز از آن حمایت می‌کنیم و این رویکرد وی را تبریک می‌گوییم.

شاهزاده ترکی به پیام تبریکی که ملک عبدالله، شاه سعودی به رئیس جمهور منتخب ایران ارسال کرد اشاره کرد و گفت: این مسائل، روحانی را تشویق می‌کند که به اظهارات خود وفادار بماند و عربستان نیز از آنچه به امنیت و ثبات منطقه منجر شود و روابط تهران- ریاض را به وضعیت طبیعی سابق خود بازگرداند حمایت می‌کند.

این مقام ارشد وزارت خارجه عربستان تصریح کرد که کشورش آماده است از رئیس جمهور منتخب ایران در صورتی که اظهاراتش درباره رابطه با خلیج فارس و بحران سوریه درست باشد حمایت کند.

۱۳۹۲/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...