نسخه چاپی

مناسب‌سازی ۴۰ ایستگاه مترو برای نابینایان

قائم مقام شركت بهره‌برداری مترو گفت: ۴۰ ایستگاه مترو در سالجاری برای نابینایان مناسب‌سازی می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم٬ بهرام عبابافی درباره مناسب‌سازی محیط ایستگاه‌های مترو برای نابینایان، اظهار داشت: در حال حاضر متروی تهران 81 ایستگاه دارد که سال گذشته مناسب‌سازی 13 ایستگاه برای نابینایان انجام شد و برای سال جاری 40 ایستگاه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه باقی‌مانده ایستگاه‌ها نیز سال آینده برای نابینایان مناسب‌سازی خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در طول روز مسافران بسیاری در مترو تردد دارند کارهای مربوط به این موضوع را باید شب‌ها انجام داد که باعث می‌شود روند انجام کار کمی کند باشد.

قائم مقام شرکت بهره‌برداری متروی تهران خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی‌هایی که در گذشته انجام شده بود به صورت آزمایشی بوده است تا کیفیت آن سنجیده شود. در ادامه این روند قرار است مناسب‌سازی‌ها با کیفیت بالاتری که چند شرکت مختلف نصب آنها را برعهده دارند مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یک کارگروه فنی تعیین شده تا برآورد کنند کدام‌یک از ایستگاه‌ها باید در اولویت مناسب‌سازی قرار گیرند، درباره مناسب‌سازی‌های مترو برای معلولان نیز گفت: برای سهولت تردد معلولان در مترو آسانسور پیش‌بینی شده چرا که به دلیل تند بودن شیب پله‌ها ایجاد رمپ فایده‌ای ندارد. در عین حال اکثر ایستگاه‌های مترو دارای آسانسور هستند ولی متاسفانه مسافران عادی بیشتر از آن استفاده می‌کنند در حالی که کارکرد این آسانسورها به صورت انبوه‌‌بر نیست و ماموران مترو در حد توان خود از سوار شدن مسافران در آسانسورها جلوگیری می‌کنند.

به گفته وی ایستگاه‌های فاقد آسانسور در سالجاری به این سیستم مجهز می‌شوند.

۱۳۹۲/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...