نسخه چاپی

تركیه سفیر ایران را احضار كرد

احضار سفیر ایران درست در زمانی اتفاق افتاده كه ایران اعلام كرده است ، دیگر نمی خواهد مذاكرات این كشور با كشورهای غربی در استانبول برگزار شود.

به گزارش نما به نقل از تابناک، وزارت خارجه ترکیه روز چهارشنبه سفیر ایران در این کشور را به دلیل اظهارات مقامات ارشد ایرانی در نکوهش کنفرانس بین المللی مخالفان حکومت سوریه در استانبول ، احضار کرده است .

بر اساس این گزارش ، این اتفاق درست در زمانی اتفاق افتاد که ایران اعلام کرد دیگر نمی خواهد که مذاکرات این کشور با غرب در استانبول برگزار شود. علاوه بر این علی لاریجانی رئیس مجلس ایران ، هم انتقادات شدیدی را علیه کنفرانس مخالفان سوریه که در استانبول برگزار شد ، وارد کرده است .

داوود اغلو وزیر خارجه ترکیه بدون اینکه نامی از علی لاریجانی ببرد ، در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که سفیر ایران را فراخوانده است تا درباره اظهارات مقام های ایرانی از وی توضیح بخواهند . رئیس مجلس ایران «کنفرانس دوستان سوریه» را که در استانبول ترکیه برگزارشده بود را اجلاس کشورهای رشوه دهنده به اسرائیل نامیده بود.

وزیر خارجه ترکیه همچنین اعلام کرده است که این مساله را با صالحی وزیر خارجه ایران هم درمیان گذاشته است و صالحی در این باره گفته است که این موضع (انتقاد علی لاریجانی از کنفرانس مخالفان سوریه) موضع سیاست خارجی ایران نیست .

لازم به ذکر است که از زمانی که مقامات مختلف ایرانی اعلام کرده اند که تمایلی ندارند که مذاکرات هسته ای ایران و غرب در ترکیه برگزار شود ، مقامات ترک نیز به دنبال بهانه ای برای اعمال فشار به ایران برآمده اند .

اما نکته مهم تر این است که وزیر خارجه ایران گفته است که اظهارات رئیس مجلس ایران ، موضع رسمی دستگاه سیاست خارجی نیست . به فرض پذیرش این سخن ، پسندیده است آقای صالحی اکنون بفرمایند موضع رسمی دستگاه سیاست خارجی ایران درباره کنفرانس مذکور چیست؟

افکار عمومی مشتاقانه منتظر شنیدن موضع رسمی دستگاه سیاست خارجی درباره کنفرانس مذکور است .

۱۳۹۱/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...