نسخه چاپی

پشت‌پرده سفرامیر قطر به غزه افشا شد

هفته‌نامه فلسطینی المنار به نقل از برخی منابع، از تعهد دوحه به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای عدم استفاده سلاح جنبش حماس علیه این رژیم خبر داد.

به گزارش نما المنار به نقل از منابع آگاه نوشت که شیخ «حمد بن خلیفة آل ثانی » امیر شیخ‌نشین قطر به دنبال جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، نامه‌ای به نخست‌وزیر این رژیم ارسال و طی آن متعهد شد تا زمانیکه حماس در قطر حضور دارد، سلاح این جنبش علیه اسرائیل استفاده نخواهد شد.

در این نامه آمده است که امیر قطر تاکید کرد که دوحه به حماس ابلاغ کرده است که قطر آماده است نیازهای مربوط به بازسازی نوار غزه را پس از پایان عملیات نظامی تامین نماید اما این کمک‌های مالی تنها در چارچوب سازوکارها و برنامه‌های قطر هزینه خواهد شد.

بر پایه این گزارش از زمان پایان جنگ علیه غزه و دستیابی به توافق بین حماس و اسرائیل تحت نظارت قطر، مصر، ترکیه و آمریکا همین برنامه‌های قطر در حال اجراست و حماس با کمک‌های مالی قطر حکومت می‌کند و آنگونه که در نامه حاکم قطر به نتانیاهو نیز ذکر شده بود حکومت حماس در غزه با پول‌های قطر و از طریق سازوکارهایی که قطری‌ها به بهانه نظارت بر پروژه‌های بازسازی نوار غزه در این منطقه ایجاد کرده‌اند، اداره می‌شود.

این گزارش می افزاید: به همین دلیل است که گاهی می‌شنویم اوضاع مالی حماس بسیار خوب است و گاهی اوقات نیز شنیده می‌شود که حماس با بحران مالی مواجه است و شروع به سفرهای دوره‌ای در منطقه برای جمع‌آوری کمک‌های مالی کرده است.
منبع: فارس

۱۳۹۲/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...