نسخه چاپی

اعزام مخفیانه 6 هزار جنگجوی عرب به یمن


یک گزارش اطلاعاتی فاش ساخت هزاران نیروی مسلح از کشورهای خلیج فارس برای نبرد با حوثی ها به یمن اعزام شده اند.

به گزارش العالم، این نیروها ظرف سه هفته گذشته به صورت پنهانی و از طریق مرزهای زمینی وارد یمن شده اند. روزنامه الوطن یمن نوشته است بیشتر این جنگجویان که تعداد آنها بالغ بر شش هزار نفر است اتباع عربستان سعودی هستند و با عنوان گردشگر وارد یمن شده اند.

محمود خلیلی گزارشگر العالم در گزارشی در این زمینه گفت: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در عملیاتی که بیش از سه هفته طول نکشیده است، هزاران فرد مسلح را که بیشتر آنان از اتباع عربستان سعودی هستند به صورت غیرقانونی به یمن اعزام کرده اند، این اقدام درچارچوب طرح عربستان سعودی برای ایجاد بی ثباتی در یمن و به بهانه نفوذ دادن آنها میان نیروهای مسلح گروه القاعده با هدف مقابله با حوثی ها در استان صعده یمن در نزدیکی مرز عربستان سعودی است.

گزارش ها از وجود حلقه هایی سازمان یافته در کشورهای خلیج فارس خبر می دهد که تحت نظارت دولت های این کشورها برای تشویق و جذب جوانان فریب خورده و سایر اقدامات مربوط به اعزام آنها به یمن به عنوان جنگجویان حرفه ای فعالیت می کنند. هدف از این اقدام، اجرای عملیات هایی در داخل و خارج از یمن است. در این حال طرف های دیگر در یمن متولی استقبال از این نیروها و ملحق کردن آنها به پایگاه های گروه القاعده هستند.

اعزام پنهانی این جنگجویان بعضا از طریق مرزهای زمینی صورت می گیرد و بیشتر آنها از راههای قانونی و با گذرنامه رسمی و با عناوین گردشگری وارد این کشور می شوند. این در حالی است که اوضاع امنیتی یمن نامناسب و بسیار خطرناک است.

این گزارش ها در اشاره به فرزندان شیخ عبد الله الاحمر و علی محسن الاحمر، سرلشکر بریده از نظام و فرمانده منطقه شمال غرب یمن، فاش ساختند که عملیات جذب نیرو با هماهنگی نهادهای سیاسی، نظامی و قبیله ای بانفوذ در یمن، که با رژیم عربستان سعودی روابطی مستحکم دارند، صورت می گیرد.

این گزارشها حاکی از آن است که دستگاه امنیتی یمن تنها در طول سه هفته آخر ماه گذشته اعزام حدود شش هزار نفر از اتباع کشورهای مختلف خلیج فارس به یمن از طریق دو گذرگاه مرزی در استانهای حجا و مهره را پایش کرده است، که بیشتر آنها اتباع عربستان سعودی بوده اند. این مسئله مقامات یمن را ناگزیر به اجرای بررسیهایی کرده است که از وجود حلقه هایی سازمان یافته از بسیج نیرو در یمن پرده برداشت. این مسئله به منزله بمبی ساعتی است که نه تنها یمن و امنیت ملی آن، بلکه کل منطقه را در کوتاه مدت تهدید می کند.

۱۳۹۱/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...