نسخه چاپی

مطهری: عارف و حدادعادل می‌توانند در دولت بعدباشند/محجوب: نمایندگان اصلاح‌طلب با روحانی دیدار می‌كنند


به گزارش نما - ایسنا نوشت:

علی مطهری اظهار کرد: اصل کلی این است که از شایسته‌ترین نیروها در کابینه دولت آینده استفاده شود. برخی ممکن است بگویند همکاری گروه‌های مختلف سیاسی در دولت امکان پذیر نیست، اما من معتقدم این موضوع قابل تحقق است و می‌شود از نیروهای معتدل و از افراد معتدل همه گروه‌ها استفاده کرد.

وی افزود: باید دولتی تشکیل شود که مظهر همکاری همه نیروهای انقلاب باشد و نشان دهد دیوار میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دیوار فرضی و خیالی است و واقعی نیست و آنچه این دو را به هم پیوند می‌زند اعتدال است و افراد عاقل و معتدل آنها می‌توانند با هم کار کنند.

مطهری یادآور شد: البته این‌ها نظر شخصی من است و ظاهرا برای دولت جدید کارگروهی تشکیل شده که آنها مشغول رایزنی هستند و تبعا تصمیم آنها ترکیب کابینه را رقم می‌زند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تجربه، دیانت، اعتدال، توجه به حقوق مردم در مقابل حقوق حکومت،‌ مردمی بودن و پرهیز از اشرافی‌گری را از ویژگی‌های لازم برای کابینه آینده عنوان و خاطر نشان کرد: به هر حال ترکیب کابینه باید همانطوری که خود آقای روحانی فرموندند حتما فراجناحی باشد یعنی از صالح‌ترین افراد اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل در دولت جدید استفاده شود.

وی با بیان اینکه دولت آینده می‌تواند حتی‌المقدور از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در کابینه بهره گیرد، اضافه کرد: مثلا آقای عارف از اصلاح‌طلبان و آقای حداد عادل از اصولگرایان می‌توانند در کابینه بعد حضور داشته باشند.

مطهری همچنین گفت: دولت آینده می‌تواند حتی از افراد موفق دولت فعلی برای حضور در کابینه دعوت کند. مثلا آنطور که گفته می‌شود آقای نیکزاد ظاهرا در کار خود موفق بوده اگر این طور است اشکالی ندارد با توجه به تجربه‌ای که کسب کرده از ایشان استفاده شود.

نمایندگان اصلاح‌طلب با روحانی دیدار می‌کنند/ لزوم بکارگیری افراد توانمند در دولت آینده

فارس هم نوشت:

همچنین علیرضا محجوب نماینده تهران با اشاره به حضور گسترده مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه حماسه سیاسی مدنظر رهبر معظم انقلاب محقق شد، تصریح کرد: تردید نکنید از دید مردم و رای‌دهندگان و حتی کسانی که رای ندادند هم حماسه خلق شد.

این نماینده مردم در خانه ملت با یادآوری اینکه کاخ سفید همواره مدعی بود که انتخابات در ایران فرمایشی است، اظهار داشت: البته این بار کاخ سفید هم دست خودش را بالا برد و اعلام کرد که باید به رای مردم احترام بگذاریم که البته این اقرار برای اولین بار صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه انتخابات و البته انتخاب مردم توانست به بازار اقتصاد ایران و بازارهای بین‌المللی علامت مثبت داده و با واکنش مثبت آنها نیز روبرو شود، خاطرنشان کرد: کاهش قیمت‌ها یکی از واکنش‌های مثبت بود که البته به صورت نمادین اتفاق افتاد؛ البته اینها نمی‌تواند در بلند مدت ادامه پیدا کنند و زمانی ادامه ‌می‌یابد که با اعمال اقتصادی و سیاسی پیوسته‌ای همراه باشد اما در همین اندازه هم نشان می‌دهد که این انتخاب را علامت مثبت تلقی کرده‌اند.

محجوب با اشاره به پیام‌هایی که پس از ریاست جمهوری حجت‌الاسلام روحانی از سوی مقامات خارجی خطاب به وی صادر شد، تصریح کرد: این پیام‌ها نشان می‌دهد که هیچ کشوری به جز اسرائیل از این به بعد از ما احساس وحشت ندارد که آن هم طبیعی است زیرا ما بنا نداریم با آنها رابطه مثبت داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در خانه ملت در ادامه با بیان اینکه قاعدتا جلسات مشترکی بین نمایندگان اصلاح طلب و آقای روحانی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: من از جانب خودم و خانه کارگر عرض می‌کنم که ما نه مطالبه و چشم‌داشتی از دولت آینده داریم نه چیزی می‌خواهیم.

وی ادامه داد: البته آقای روحانی هرگز اعلام نکردند که من اصلاح‌طلبم بلکه گفته‌اند من اعتدالی‌ام و در تلاشم با همه کار کنم.

این نماینده مردم در خانه ملت تاکید کرد که بایستی افراد توانا از هر طیفی شناسایی شده و به کار گرفته شوند و مجلس هم جز کارآمدی پیام دیگری برای دولت آینده ندارد.

وی در پایان در پاسخ به سوالی درباره دیدار نمایندگان اصلاح‌طلب با رئیس‌جمهور منتخب، با بیان اینکه هنوز تاریخی برای دیدار نمایندگان اصلاح طلب با حسن روحانی معین نشده است، گفت: عجله‌ای برای دیدار نداشته و تصمیم داریم با رئیس‌جمهور منتخب در شرایط خلوت‌تری دیدار کنیم که پیگیری این موضوع با دیگر دوستان است.
/

۱۳۹۲/۴/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...