نسخه چاپی

استعفای فرمانده ارشد ارتش آزاد

رئیس شورای نظامی حلب و عضو شورای فرماندهی گروه موسوم به "ارتش آزاد" با اعلام استعفای خود از عضویت این شورا اذعان كرد كه شورای فرماندهی ارتش آزاد اعتبار خود را در میان اكثر گروههای مسلح از دست داده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، استعفای "عبدالجبار العکیدی" رئیس شورای نظامی حلب و عضو شورای فرماندهی "ارتش آزاد" در حالی است که منبعی در ارتش آزاد سوریه اعلام کرده که شورای فرماندهی این گروه دو هفته پیش تصمیم داشت العکیدی را از ریاست شورای نظامی حلب برکنار کند؛ زیرا معتقد است که العکیدی نباید همزمان دو سمت داشته باشد.

روزنامه فرا منطقه ای "القدس العربی" به نقل از این منبع نوشت: شورای فرماندهی ارتش آزاد العکیدی را بین عضویت در این شورا یا ریاست شورای نظامی حلب مخیّر کرد، ولی العکیدی یکی از این دو گزینه را انتخاب نکرد لذا شورای فرماندهی مجبور شد او را از ریاست شورای نظامی حلب عزل کند.



العکیدی دیروز در نواری ویدیوئی گفت: من از عضویت شورای فرماندهی ارتش آزاد استعفا می کنم و رئیس شورای نظامی حلب خواهم ماند.

العکیدی علل استعفای خود را اینگونه بیان کرد : وظایف سنگین ریاست شورای نظامی حلب ، رفتارهای بچه گانه برخی اعضای شورای فرماندهی ارتش آزاد و مشغول بودن آنها به لفاظی، قدرت و سفر، دلایل استعفای من است.

سلیم ادریس رئیس شورای فرماندهی ارتش آزاد سوریه است .

العکیدی گفت : رفتارهای بچه گانه برخی اعضای شورای فرماندهی ارتش آزاد، باعث کاهش اعتبار این شورا در میان اکثر گروه های مسلح شده است .

شورای فرماندهی ارتش آزاد پس از نشست های روز هشتم دسامبر 2012 در ترکیه تشکیل شد؛ نشست هایی که نمایندگان همه گروه های مسلح مخالف سوریه به جز جبهه النصره در آن حضور داشتند .

۱۳۹۲/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...