نسخه چاپی

حجت‌ الاسلام حاج صادقي:

احمدی نژاد 3 بار درخواست حكم حكومتی كرد

حجت‌الاسلام حاج صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان كرد: رییس جمهور سه بار برای حكم حكومتی خدمت رهبری رفت و چانه زنی كرد اما رهبری خواسته رییس جمهور را قبول نكردند.

به گزارش نما به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حاج صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه شامگاه پنج شنبه گذشته در همایش استادان بسیجی قم که در سالن اجتماعات شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، با بیان این‌که دشمنان در انتخابات ریاست جمهوری به دنبال ایجاد چالش بودند، گفت: نخستین چالش دشمن در انتخابات چالش مشارکت مردمی در این رویداد سیاسی بود.

وی با تأکید بر این‌که مهمترین عامل بقای انقلاب اسلامی در سه دهه گذشته، مشارکت مردمی است، ابراز کرد: در طول تاریخ هیچ نظام اسلامی نبوده که بتواند سه دهه با قدرت و اقتدار حرکت کرده و پیشرفت کند و قطعا این امر مرهون پشتوانه مردمی است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که این مردم هستند که اقتدار نظام اسلامی را حفظ می کنند، اظهار کرد: مردم همیشه با اقتدار و بصیرت در برابر دشمن ایستاده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حاج صادقی با اشاره به این که دشمن امید داشت بواسطه تحریم‌ها مشارکت مردم را بشکند، گفت: رهبری از این توطئه دشمن آگاه بودند و فرمودند دشمن با این تحریم‌ها به دنبال خسته کردن و شکستن مقاومت مردم است.

وی با اشاره به این‌که دشمن بواسطه تحریم‌ها به دنبال ایستادگی مردم در برابر نظام بود، گفت:‌ آنها می‌خواستند محاسبات مسؤولان را نیز تغییر دهد که تا حدودی در این زمنیه موفق بودند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ابراز کرد: آنها می‌گفتند اگر مشارکت مردم را به زیر 50 درصد برسانیم برای ما موفقیتی بزرگ است.

حجت‌الاسلام حاج صادقی ادامه داد: دشمن با پایین آمدن مشارکت مردم به دنبال این بود که نشان دهد تحریم‌ها کارساز بوده و کشورهای اروپایی را متقاعد کند تا تحریم‌های سیاسی و اقتصادی را تشدید کنند.

وی با بیان این‌ که دشمنان پس از رد صلاحیت برخی از شخصیت‌ های نظام، امیدوار به عدم مشارکت مردم در انتخابات شدند، گفت: متأسفانه برخی از روزنامه ‌های داخلی نیز در این زمینه بلندگوی دشمن شده بودند و نقشه‌ های آنها را عملیاتی می کردند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: با توجه به همه فشارها و تحریم‌ ها مردم در انتخابات 24 خرداد با حضور 72/2 درصدی خود یک مشارکت عجیب و حماسه‌ای بزرگ را خلق کردند که باید از این بابت خدا را شکر کنیم.

حجت‌الاسلام حاج صادقی ادامه داد: مردم در انتخابات 24 خرداد نشان دادند فشار، سختی و رفتار بد برخی از مسؤولان را می بینند اما حاضر نیستند اصل انقلاب را با این مسائل معاوضه کنند.

وی تأکید کرد: اعتراف دشمنان به مشارکت بالای مردم در انتخابات 24 خرداد با وجود مشکلات اقتصادی و سیاسی تأکید دیگری بر حضور چشمگیر مردم بود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ایجاد فضای امنیتی در انتخابات را چالش دوم دشمن ذکر کرد و گفت: دشمن با استفاده از تجربه‌ های گذشته به ویژه در سال 88 تلاش کرد تا به انتخابات از نظر امنیتی آسیب برساند.

حجت‌الاسلام حاج صادقی با بیان این که چندین گروه مأموریت داشتند در انتخابات 24 خرداد مشکلات امنیتی به وجود بیاورند، ابراز داشت: اکثر این گروه ها از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شدند و بقیه نیز نتوانستند کاری انجام دهند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: امسال یکی از بی نظیر ترین انتخابات‌ها از نظر امنیتی در کشور برگزار شد.

وی با اشاره به رد صلاحیت برخی از شخصیت ها در انتخابات ریاست جمهوری، واکنش دشمن در این زمینه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت:‌ در مراحل قبلی نظام نگران حضور حداکثری مردم در انتخابات بود و با حکم حکومتی برخی را بر می گرداندند، اما امروز آنقدر نظاماسلامی با ثبات و مطمئن است که نیازی به حکم حکومتی ندارد. این یعنی ثبات و اقتدار همراه با انعطاف و مردم سالاری.

حجت‌الاسلام حاج صادقی با بیان این که کاندیداها در مناظره ها از آزادی کامل برخوردار بودند، ابراز کرد: برخی از کاندیداها به نظام انتقاد کردند و مقاومت را با گرسنگی یکی دانستند، آنها فکر می کردند مقاومت یعنی در مقابل دشمن حرف نزدن در حالی که مقاومت یعنی منفعل نبودن و با دشمن از موضع قدرت سخن گفتن.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به رفتار درست کاندیداهای شکست خورده در انتخابات 24 خرداد و عدم رخداد حادثه ای پس از انتخابات، گفت: از رقبای منتخب ملت و جریان اصولگرایی که نشان دادند به قانون احترام می‌ گذارند باید تشکر کرد.

وی ادامه داد: کسانی که تفاوت یازده میلیون رأی را در سال 88 بر نتافتند ببینند امروز اصولگرایان با دویست، سیصد هزار اختلاف رأی انتخابات را پذیرفتند و حرف از تقلب نزدند و نخستین کسانی که به رییس جمهور تبریک گفتند رقیبان او بودند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تأکید کرد: انتخابات آرام و بدون حادثه انجام گرفت و دشمن عصبانی است و در این زمینه نیز به اهداف خود دست پیدا نکرد.

حجت‌الاسلام حاج صادقی عدم سلامت انتخابات را سومین چالش دشمن عنوان کرد و گفت: دشمن اصرار داشت که در ایران انتخابات سالم برگزار نمی‌ شود و نمی توان به انتخابات ایران اعتماد کرد و رهبری در جواب آنها فرمودند؛ به درک که انتخابات ایران را قبول ندارید.

وی ادامه داد: دشمن مدت ها کار می کرد تا مردم را نسبت به نتیجه انتخابات بی اعتماد کند و فرضیه تقلب نیز از همین جا آغاز شد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تأکید کرد: یکی از چهره ‌های بزرگ نظام که در فتنه 88 یازده میلیون رأی را برنتافت پس از انتخابات 92 بیانه می دهد و انتخابات ایران را یکی از بزرگ ترین و دموکراتیک ترین انتخابات جهان می داند و کوچک ترین شبهه ای به این انتخابات وارد نمی کند.

حجت الاسلام حاج صادقی با اشاره به این که انتخابات پیروزی بزرگی برای ما است، تأکید کرد: این انتخابات مهر بطلانی بر همه تبلیغات گذشته زد و دروغ بودن ادعای تقلب را نمایان کرد.

وی بیان کرد: حتی یکی از کاندیداهای جریان اصولگرا نگفت من روی این دویست، سیصد هزار رأی حرف دارم و هیچ کدام درخواست بازبینی صندوق را نیز ندادند و همان شب به رییس جمهور منتخب تبریک گفتند؛ این‌که نخستین تبریک گویندگان رییس جمهور منتخب رقیبان او بودند، اعتبار جمهوری اسلامی را می رساند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به پیام تبریک دشمنان نظام اسلامی برای منتخب ملت، گفت: آنها یا حافظه خود را از دست داده یا خیال می کنند ما حافظه نداریم؛ این ها یک هفته قبل گفتند انتخابات ایران اعتبار ندارد و هر چه نتیجه آن باشد قبول نمی کنیم اما
امروز پیام تبریک می دهند، آیا اگر کسان دیگری انتخاب می‌شدند آنها همین گونه رفتار می کردند؟

حجت الاسلام حاج صادقی تصریح کرد: گاهی انتخاب شدن یک کاندیدا که در مناظره ها منتقد نظام است، یک لطف خفی خداوند است.

وی با بیان این که دشمنان بر روی نخستین کنفرانس خبری منتخب مردم حساب ویژه ای باز کرده بودند، گفت: رهبری پشتیبان این رییس جمهور منتخب، همچون رییس جمهورهای گذشته هستند، ایشان قبل از نشست خبری به منتخب مردم فرمودند؛ بدانید نخستین مصاحبه شما در دنیا بسیار قابل توجه است و افراد با انگیزه های مختلفی سؤال می کنند. خدا را شکر که رییس جمهور منتخب ما توانست به زیبایی به آنها پاسخ داده و محکم در برابر آنها بایستد.

حجت الاسلام حاج صادقی با بیان این‌که چالش در نتیجه انتخابات 24 خرداد از دیگر اهداف دشمن بود، ابراز کرد: دشمن تلاش کرد خروجی انتخابات رییس جمهوری باشد که یا اصولگرای محکمی باشد که در برابر آنها بایستد و تقابل، تضاد و درگیری با آمریکا را در دستور کار خود قرار دهد تا زمینه برای برخورد با او از سوی دشمن فراهم شود، یا رییس جمهوری منفعل در برابر آنها انتخاب شود و دشمن را ارباب خود بداند و این رییس جمهور منفعل بتواند حاکمیت دو گانه را که از اهداف دشمن است در ایران رقم بزند.

وی با بیان این که اصولگرایان در جریان انتخابات اشتباه کردند، گفت: از اصولگرایی نباید دست کشید و کاندیداهای جریان اصولگرایی در به وجود آمدن این قضایا کمک کردند، اما خبر نداشتیم خدا تدبیری می‌کند و رییس جمهوری منتقد به نظام اما محکم نسبت به اصولش را سر کار می آورد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر این که رییس جمهور منتخب وامدار اصلاح طلبان و اصولگرایان نیست، گفت: پس از پیروزی منتخب ملت در انتخابات، یکی از رؤسای احزاب اصلاح طلب به منتخب مردم می‌ گوید حالا وقتش است اقدام کرده و سران فتنه را آزاد کنیم، که منتخب مردم در جواب او می‌ گوید این که خودت آزاد هستی باید خدا را شکر کنی.

وی ادامه داد: منتخب مردم در کنفرانس خبری نیز در پاسخ به این سؤال که مطالبات اصلاح طلبان را فراموش نکنید، گفت: من رییس جمهور ملت هستم نه رییس جمهور یک گروه خاص.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که اصلاح طلبان تلاش می کنند تا منتخب مردم را مصادره کنند، ابراز کرد: شعار رییس جمهور اعتدال است و اعتدال قسیم اصولگرایی نیست و نفی اصولگرایی هم نیست، چون اصولگرایی یعنی استقامت بر احکام خدا، اعتقاد به

ولایت فقیه و اعتقاد به مشارکت مردمی و این اصولگرایی خلاف اعتدال نیست، اعتدال یک روش عمل است و نمی گوید « الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا» غلط است.

وی با بیان این‌ که در نظام اسلامی یک سیاسیت گذار بیشتر وجود ندارد که آن هم ولی فقیه است، گفت: رییس جمهور رییس قوه مجریه است نه نظریه پرداز و سیاسیت گذار در روابط خارجی، سیاست های خارجی دست رییس جمهور نیست بلکه دیپلماسی خارجی بر عهده رییس جمهور است.

حجت الاسلام حاج صادقی با انتقاد از کاندیداهایی که در مناظره ها سخن از تغییر و تحول در سیاست خارجی می‌گفتند، اظهار کرد: این سخن درستی نبود، چون سیاست خارجی دست شما نیست که بخواهید آنر ا تغییر دهید این ها در حوزه اختیارات ولایت است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با اشاره به عملکرد دولت فعلی، گفت: اگر این دولت یک سری اقدامات افراطی انجام داد به خاطر این بود که از اصولگرایی خارج شده بود و ما از زمانی به این دولت منتقد شدیم که اصلاح طلب شده بود.

وی با اشاره به ملاقات اخیر خود با احمدی نژاد، گفت: به رییس جمهور فعلی گفتم؛ شما با گفتمان انقلاب وارد صحنه شدید و حزب الله هم از شما حمایت کرد چرا گفتمان شما تغییر کرد.

حجت الاسلام حاج صادقی بیان کرد: مشکل ما با افراط های برخی از مدیران دولتی را نباید به حساب اصولگرایی گذاشت ما از اصولگرایان دفاع نمی کنیم از اصولگرایی حمایت می کنیم و اصولگرایی را ادبیات انقلاب اسلامی می دانیم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به عملکرد چند روزه منتخب مردم، گفت: دشمن مشاهده کرد رییس جمهور منتخب نسبت به رهبری محکم است و این امر را در عملکرد همین چند روز اخیر خود نشان داد؛ امروز منتخب مردم در جمع اعضای ستاد انتخاباتی خود گفت: اگر رهبری و مدیریت ایشان نبود کشور امروز به این پیروزی نمی‌رسید و بسیاری از این سخن او عصبانی شدند.

وی با تأکید بر این که امروز برخی به منتخب مردم مشاوره می دهند که خودت عمل کن و به رهبری کاری نداشته باش، ابراز کرد: عملکرد رییس جمهور منتخب در کنفرانس خبری مثبت بود، اما در آینده با مشکلاتی روبرو خواهد شد که باید کمکش کرد.

حجت الاسلام حاج صادقی با بیان این که ما ایتدا دلمان نمی خواست چنین اتفاقاتی در انتخابات 24 خرداد بیفتد، گفت: این جمله رهبری که پس از انتخابات فرمودند تا ببینیم خدا قلوب مؤمنان را به سمت چه کسی هدایت می‌کند بسیار آرام بخش بود و خدا دل ها را آنجایی برد تا رییس جمهوری انتخاب شود که شایسته باشد.

وی با بیان این که در انتخابات 24 خرداد حماسه سیاسی به معنای واقعی اتفاق افتاد، گفت: به خاطر این حضور و خلق حماسه باید خدا را شکر کرد.

حجت الاسلام حاج صادقی تصریح کرد: تفاوت این انتخابات با دیگر انتخابات چه بود که رهبری فرمودند در این انتخابات هیچ دخالتی نمی کنم و حکم حکومتی نمی دهم، یک روز قبل از اعلام شورای نگهبان، ائمه جمعه استان‌ها و نمایندگان ولی فقیه مهمان رهبری بودند و رهبری فرمودند در این مرحله نه به شورای نگهبان چیزی گفتم و نه می‌گویم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: رییس جمهور سه بار برای حکم حکومتی خدمت رهبری رفت و چانه زنی کرد اما رهبری خواسته رییس جمهور را قبول نکردند.

وی با بیان این که احمدی نژاد می خواست قهرمان ملی شود اما راه قهرمانی را غلط رفت، گفت: رییس جمهور برای رسیدن به هدف باید دست از برخی اقدامات خود بر می داشت.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با اشاره به این که امروز رییس جمهور منتخب در برابر چالش های منطقه‌ای، داخلی و بین المللی قرار دارد، ابراز کرد: امروز باید با تمام وجود به منتخب مردم کمک کنیم.

حجت الاسلام حاج صادقی تأکید کرد: نمی خواهیم رییس جمهور منتخب زمین بخورد، باید به او کمک کرد، ممکن است برخی از ما به خاطر گفتمان مطرح شده منتخب مردم می خواستیم کسان دیگری انتخاب شوند، اما امروز به او تبریک می گوییم و این اتفاق را کار خدا دانسته و با تمام قدرت آماده کمک به او هستیم؛ روحیه بسیجی و فداکاری و روحیه ولایت مداری نیز این را می رساند چون موفقیت منتخب مردم موفقیت انقلاب اسلامی است.

وی در پایان سخنان خود با بیان این که محور بحث های روحانیت باید رابطه انقلاب اسلامی با نهضت ظهور باشد، گفت: فوکویاما گفته مهدویت را نمی شود از شیعه گرفت اما باید امام زمان مجازی جای امام زمان حقیقی را بگیرد و بگوید انقلاب و مبارزه به شما ربطی ندارد، باید بسوزید و بسازید تا من ظهور کنم.

۱۳۹۲/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...