نسخه چاپی

حساب‌ بانكی ایرانی‌ها در گرجستان مسدود شد

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات تفلیس خبر داد كه دولت گرجستان حدود ۱۵۰ حساب بانكی مرتبط به تجار و اشخاص ایرانی را در راستای اجرای تجریم‌های سازمان ملل كه برای محدود كردن برنامه‌ی هسته‌یی ایران اعمال شده، مسدود كرد.

به گزارش نما، این روزنامه آمریکایی گزارش داد: تی تسولوکیانی، وزیر دادگستری گرجستان روز جمعه در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوال درباره‌ی گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر این که سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در دو سال اخیر در گرجستان افزایش شدیدی داشته است از مسدود شدن حساب‌های بانکی ایرانی‌ها خبر داد.

مقامات دولتی گرجستان گفتندکه این حساب‌ها پیش از گزارش روز پنج شنبه این روزنامه مسدود شده بودند.

مقامات آمریکایی و اروپایی با این ادعا که ایران درصدد استفاده ازنظام مالی گرجستان برای گریز از تحریم‌ها است به ابراز نگرانی در این باره پرداخته‌اند. ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن نیات هسته‌یی خود تاکید دارد.

به گفته‌ی مقامات ایرانی و گرجستانی، شرکت‌های انرژی تحریم شده ایرانی در میان شرکت‌هایی هستند که به دنبال تجارت در گرجستان بوده‌اند.

تسولوکیانی گفت که دولتش در حال بررسی شواهد ارایه شده در گزارش وال استریت ژورنال است و تاکید کرد که تفلیس به همکاری نزدیک با سازمان ملل و آمریکا برای اجرای تحریم‌ها علیه ایران متعهد است.

وی گفت که مقامات سازمان ملل به تلاش‌های اجرایی پیشین پاسخ مثبتی داده‌اند.

مقامات گرجی هم‌چنین روز جمعه گفتند که دولت تفلیس در حال بررسی سیاست خود در رابطه با مطالبات صدور ویزا برای اتباع ایران است.

بنابراین گزارش، گرجستان از سال ۲۰۱۱ تاکنون با سیاست‌های صدور ویزا برای ایرانی‌ها باعث رونق گرفتن حضور گردشگران ایرانی و تجار ایرانی در این کشور شده است.

این گزارش حاکی است: در حال حاضر ترکیه و ارمنستان چنین سیاست‌های سهل‌گیرانه‌ای را درباره صدور ویزا برای ایرانی‌ها ندارند.

یک مقام گرجی گفت که مقررات مربوط به صدور ویزا برای برخی کشورها دستخوش تغییراتی خواهد شد که احتمال ایران در زمره آن‌ها قرار خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، مساله سرمایه‌گذاری ایران در گرجستان از مسائل مطرح میان واشنگتن و تفلیس بوده است که در سال ۱۹۹۱ و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی متحدان نزدیکی بوده‌اند.

سفارت آمریکا در تفلیس، در پاسخ به گزارش وال استریت ژورنال روز جمعه بیانیه‌ای صادر و بر نگرانی‌اش درباره ادعای تلاش ایران برای استفاده از گرجستان در دور زدن تحریم‌ها تاکید کرد.

در این بیانیه تاکید شده است که آمریکا معتقد است روابطش با نخست‌وزیر گرجستان هم‌چنان محکم است.

۱۳۹۲/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...