نسخه چاپی

6 مدال خوشرنگ برای تیم ملی وزنه‌برداری

عکس خبري -6 مدال خوشرنگ براي تيم ملي وزنه‌برداري

تیم ملی وزنه برداری ایران در روزی كه نخستین نمایندگانش را به روی تخته فرستاد، ۴ طلا و ۲ نقره كسب كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، رقابت‌‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۱۳ آسیا در حالی شب گذشته پیگیری شد که تیم ملی ایران توسط دو نماینده سبک وزن خود، دو قهرمانی آسیا را به دست آورد.

بهروزی قهرمان آسیا شد

با آغاز روز دوم رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۱۳ آسیا که به میزبانی آستانا در حال برگزاری است، جابر بهروزی وزنه‌بردار دسته ۶۹ کیلوی کشورمان به عنوان اولین نماینده ایران در این دسته به مصاف ۱۰ وزنه‌بردار دیگر رفت.

در جدول دسته ۶۹ کیلوگرم جابر بهروزی از ایران با ورودی ۳۱۶ کیلوگرم پس از وزنه‌برداران کره شمالی و چین در رده سوم قرار داشت.

وی در یکضرب کار خود را با مهار وزنه ۱۴۰ کیلویی در حالی آغاز کرد که کار ۶ وزنه‌بردار دیگر به پایان رسیده بود.

بهروزی برای حرکت دوم خود وزنه ۱۴۵ کیلویی را هم بالای سر برد تا رقابت در این دسته بین او و وزنه‌بردار اندونزیایی، چینی و کره شمالی داغ‌تر شود.

وزنه‌بردار ایرانی در حرکت سوم وزنه ۱۴۷ کیلویی را هم مهار کرد تا مدال نقره‌اش قطعی شود.

پس از بهروزی چن ژی لیانگ در حالی که هنوز دو حرکتش باقی مانده بود روی تخته آمد که ابتدا از مهار وزنه ۱۴۸ کیلویی عاجز ماند و در حرکت سوم هم نتوانست این وزنه را مهار کند تا به این ترتیب مدال طلای یکضرب به جابر بهروزی برسد. پس از بهروزی، وزنه‌بردار چینی با مهار وزنه ۱۴۶ کیلویی دوم شد و وزنه‌بردار اندونزی نیز با مهار وزنه ۱۴۰ کیلویی به مقام سوم رسید.

در حرکات یکضرب وزنه‌بردار کره شمالی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در حرکات دوضرب بهروزی در حالی کار را آغاز کرد که ۸ نفر کار خود را به پایان رسانده و یک وزنه‌بردار اندونزیایی نیز اوت کرده بود.

بهروزی برای حرکت اول خود وزنه ۱۷۶ کیلویی را درخواست کرد که از پس این وزنه نیامد اما در بار دوم آن را مهار کرد تا مدال این وزنه‌بردار شایسته ایرانی در دوضرب و مجموع هم قطعی شود.

بهروزی برای بار سوم از مهار وزنه ۱۷۹ کیلویی ناکام ماند تا در دوضرب پس از وزنه‌بردار کره شمالی، میونگ هیوک کی که وزنه ۱۷۸ کیلویی را مهار کرده بود به مدال نقره برسد. پس از این دو نفر نیز چین هونگ پان از تایوان با رکورد ۱۷۳ کیلو به مدال برنز دوضرب رسید.

وزنه‌بردار چینی که نقره یکضرب را به خود اختصاص داده بود در دوضرب اوت شد. جالب اینکه وی در مجموع ۶ حرکت تنها یک وزنه را بالای سر برد.

در مجموع حرکات هم جابر بهروزی با ۳۲۳ کیلو قهرمان آسیا شد، کیتوت آریانا از اندونزی با مجموع ۳۱۰ کیلو به نقره رسید و چین هونگ پان از تایوان هم با مجموع ۳۰۳ کیلو سوم شد.

قهرمانی آسیا با طعم رکوردشکنی

در ادامه چهل و چهارمین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا که به میزبانی آستانای قزاقستان در حال برگزاری است، از ساعت ۲۰ شب گذشته به وقت این کشور وزنه‌برداران دسته ۷۷ کیلوگر به مصاف هم رفتند.

در این دسته که با حضور ۱۴ وزنه‌بردار یکی از شلوغ‌ترین دسته‌ها به شمار می‌رود، رسول تقیان از ایران برای کسب عناوین برتر آسیا به مصاف حریفان سرسختی از کره شمالی، چین و قزاقستان رفت.

در این وزن رسول تقیان که در استارت لیست پس از وزنه‌بردار کره شمالی با ورودی ۳۴۵ در جایگاه دوم قرار داشت در حرکات یکضرب و برای بار اول درخواست وزنه ۱۵۵ کیلویی را کرد که در مهار آن موفق بود. وی در مرتبه دوم هم وزنه ۱۶۰ کیلویی را با موفقیت بالای سر برد.

تقیان برای بار سوم هم به خوبی از پس وزنه ۱۶۳ کیلویی برآمد با این حال پشت سر کوانگ سنگ کیم، وزنه‌بردار کره شمالی که وزنه ۱۶۴ کیلویی را مهار کرد به نقره یکضرب رسید. پس از این دو هم وزنه‌برداری از چین با مهار وزنه ۱۶۰ کیلویی سوم شد.

در حرکات دوضرب تقیان در حالی روی تخته آمد که ۱۱ نفر کار خود را تمام کرده و تنها رقیب چینی و ازبکش باقی مانده بود.

تقیان کار خود را با مهار وزنه ۱۹۵ کیلویی آغاز کرد. وی در ادامه وزنه ۲۰۳ کیلویی را در حالی درخواست کرد که دیگر وزنه‌برداری باقی نمانده بود. وی در مهار این وزنه ناموفق بود.

در حرکت سوم تقیان این وزنه را مهار کرد و به مدال طلای دوضرب و مجموع رسید.

در این حرکت وزنه‌برداران چین و کره شمالی با مهار وزنه‌های ۱۸۶ و ۱۸۱ دوم و سوم شدند.

در حرکات مجموع هم تقیان با ثبت رکورد ۳۶۶ به مدال طلا رسید، وزنه‌برداران چین و کره شمالی با مجموع ۳۵۶ و ۳۵۵ کیلو دوم و سوم شدند. تقیان رکورد ایران که با ۳۶۵ کیلوگرم در اختیار محمدعلی برخواه بود را شکست.

حمله به سومین طلای آسیا توسط سهراب

سومین روز از چهل و چهارمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا امروز با برگزاری رقابت‌های دسته ۸۵ کیلوگرم پیگیری می‌شود؛ جایی که سهراب مرادی به عنوان تنها وزنه‌بردار المپیکی تیم ملی ایران، در رقابت با ۱۱ وزنه‌بردار آسیایی دیگر روی تخته می‌رود.

مرادی که نخستین بار در سال ۲۰۰۸، مدال برنز قهرمانی آسیا را به دست آورد، در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ نیز قهرمان آسیا شد تا امروز برای کسب سومین قهرمانی خود در آسیا پشت وزنه قرار بگیرد.

مرادی که سال گذشته در رقابت با کیانوش رستمی، قهرمان سال ۲۰۱۱ جهان، مدال طلای آسیا را به دست آورد، در قزاقستان و در غیاب رستمی، باید با صفا الجمیل، پدیده وزنه‌برداری عراق برای کسب مدال طلا رقابت کند.

سهراب مرادی و این وزنه‌بردار عراق با رکورد اولیه ۳۶۰ کیلوگرم در صدر استارت لیست دسته ۸۵ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا هستند و بعد از این دو، دو وزنه‌بردار قزاقستانی به نام‌های میه را آنوف و یه وستاویف هستند که به ترتیب ۳۵۵ و ۳۵۰ کیلوگرم به عنوان رکورد اولیه جلوی نام آنها به ثبت رسیده است.

مرادی که در رقابت‌های المپیک لندن در عین شایستگی در همان حرکت یکضرب از گردونه رقابت‌ها خارج شد، برای جبران آن ناکامی و درخشش در رقابت‌های جهانی لهستان، انگیزه زیادی دارد تا امروز در قزاقستان، برای سومین بار عنوان قهرمانی آسیا را به دست بیاورد.

رقابت‌های دسته ۸۵ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی آسیا به وقت تهران ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز یکشنبه دوم تیر ماه برگزار می‌شود.

فردا، روز یاسین
این رقابت‌ها فردا با برگزاری رقابت‌های دسته ۹۴ کیلوگرم پیگیری می‌شود که در این دسته یاسین باقری که در استارت لیست در صدر سایر وزنه‌برداران قرار دارد به مصاف حریفانش می‌رود.

۱۳۹۲/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...