نسخه چاپی

اولویت‌های گازی كشور در سال 91


معاون وزير نفت از قطع گاز واحدهاي صنعتي بدهكار خبر داد و ضمن اعلام اولويت هاي مهم شركت ملي گاز در سال 1391 در ارتباط با تغييرات قيمت گاز پس از اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها خاطرنشان كرد: ‌هنوز هيچ اطلاعي در اين زمينه نداريم و منتظر تصميم دولت در اين بخش هستيم.

جواد اوجي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد:‌ بهترين مشتريان ما در سال 1390 مردم و بخش خانگي بودند كه قبض‌هاي خود را به موقع پرداخت كردند، اما با اين وجود برخي دستگاه‌هاي دولتي و شركت‌هاي خصوصي، صنايع،‌ نيروگاه‌ها و جايگاه‌هاي سي.ان.جي قبض‌هاي خود را پرداخت نكرده و كار را به جايي رساندند كه ما به ميزان دو هزار ميليارد تومان از اين واحدها بستانكار هستيم.

مديرعامل شركت ملي گاز ادامه داد: اكنون با ابلاغ مصوبه‌اي از سوي دولت، شركت گاز مجاز به قطع گاز واحدهاي بدهكار شده و بدين ترتيب در مرحله اول گاز اين واحدها قطع شده و اگر صاحبان اين واحدها نسبت به پرداخت بدهي خود اقدام نكنند، در مرحله بعدي قبوض آن‌ها با نرخ آزاد و غير يارانه‌اي محاسبه خواهد شد.

اوجي درباره مبلغ غير يارانه‌اي گاز اظهار كرد: اين رقم حدود 65 درصد گاز صادراتي است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا همچنان قيمت گاز صادراتي 350 تومان براي هر متر مكعب در نظر گرفته مي شود؟ توضيح داد:‌ بهتر است فعلا وارد اين جزئيات نشويم.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه واحدهاي بدهكار تا چه تاريخي مي‌توانند بدهي‌هاي خود را پرداخت كنند؟ توضيح داد: ما به اندازه كافي به اين واحدها اخطار داده‌ايم و اگر بدهي‌هاي اين افراد بيش از سه ماه باشد و آن‌ها نسبت به پرداخت قبوض اقدام نكنند، ما گاز اين واحدها را قطع خواهيم كرد.

اوجي درباره اين‌كه آيا امكان پرداخت اقساطي هم براي اين واحدها مهيا شده است؟ توضيح داد: لازم است كه اين واحدها با ما وارد صحبت شوند و درباره وضعيت بدهي هاي خود پيگيري هاي لازم را به عمل آورند.

وي در ادامه درباره اولويت هاي كاري شركت متبوعش در سال 1391 اظهاركرد: توسعه خطوط شبكه‌هاي تزريق گاز به 1700 كيلومتر، راه اندازي چهار دستگاه تقويت فشار، پيگيري صادرات گاز به كشورهايي كه مذاكره با آن‌ها آغاز شده، توسعه گازرساني شهري وروستايي و افزودن يك ميليون و 400 هزار مشترك جديد در بخش‌هاي مختلف ا زجمله برنامه‌هاي مهم ما در سال جاري محسوب مي‌شوند.

۱۳۹۱/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...