نسخه چاپی

یاسر هاشمی: اجازه سهم خواهی از دولت یازدهم را نداریم

عکس خبري -ياسر هاشمي: اجازه سهم خواهي از دولت يازدهم را نداريم

یاسر هاشمی معتقد است" دایره انتخاب رییس‌جمهور یازدهم برای كابینه و دولت بسیار وسیع خواهد بود‌ چرا كه این كابینه باید نمادی از آشتی ملی باشد".

به گزارش نما به نقل از تسنیم، تغییر سیاسی جدی در هرم اجرایی کشور و انتقال قدرت از اردوگاه اصولگرایان به اصلاح‌طلبان باعث شده تا گمانه زنی‌ها درباره چینش کابینه یازدهم به ریاست حسن روحانی زودتر از سایر دولت‌ها آغاز شود. رسانه‌های اصولگرا که عموما وابسته به نهادهای حکومتی هستند گوی سبقت درباره چینش کابینه را حتی از رییس‌جمهور منتخب ربوده و به انتشار لیست‌های متعدد دست زده‌اند.

این در حالی است که کمیته انتصابات کابینه یازدهم که از سوی روحانی منصوب شده‌اند و حلقه نزدیکان او را تشکیل می‌دهند از روز چهارشنبه نخستین جلسه خود را بدون بررسی گزینه‌یی خاص و تنها با هدف تعیین معیارها آغاز کرده است. در میان گزینه‌های معرفی شده از سوی رسانه‌های اصولگرا نام شخصیت‌های مستقل از وزرای سابق تا نزدیکان روحانی، هاشمی و خاتمی به چشم می‌خورند که عموما تکنوکرات‌هایی هستند که تا پیش از ظهور احمدی‌نژاد، در پست‌های مختلف حضور دیرینه داشتند.

در این میان طرح نام یاسر هاشمی آخرین فرزند آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در رسانه‌ها برای تصدی وزارتخانه نوپای ورزش و جوانان بیش از پیش جلب‌توجه کرد.

فرزند 42 ساله رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مسوولیت دفترهای پدرش در دانشگاه آزاد و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص را برعهده دارد. همان نهادی که حسن روحانی ریاست آن را برعهده دارد و معلوم نیست پس از دریافت کلید پاستور همچنان می‌خواهد دفتر خود در نیاوران را حفظ کند یا خیر؟

با این حال برای اطلاع از موضوع سراغ یاسر هاشمی رفتیم تا درباره آن به گفت‌وگو بنشینیم اما او ضمن مخالفت با گفت‌وگو اصل خبر را تکذیب کرد و گفت «حضورم در ستاد دکتر روحانی را برای خود یک وظیفه ملی می‌دانستم.»

تنها سوالی که امکان دریافت جواب از یاسر هاشمی پیدا کرد این بود: «با توجه به خبرهای مطرح شده در رسانه‌ها درباره کابینه، نظر شما چیست؟» که پاسخ او چنین بود: «انتشار لیست‌های عجیب و غریب گمانه‌زنی رسانه‌هایی است که به اعتقاد من هدف‌شان آشتی ملی نیست. کسانی که این شایعات را مطرح می‌کنند می‌خواهند طوری وانمود کنند که دایره انتخاب آقای روحانی بسیار محدود است. در پاسخ به این سوال شما باید بگویم به خاطر مردم اجازه سهم‌خواهی در دولت تدبیر و امید نداریم.»

یاسر هاشمی در ادامه گفت: «با توجه به تاکید آقای روحانی بر تشکیل دولت فراجناحی، برقراری آشتی ملی و مشی اعتدالی قوه مجریه فقط کسانی که مهر افراط و تفریط به پیشانی دارند از این دایره بیرون خواهند بود. دایره انتخاب رییس‌جمهور یازدهم برای کابینه و دولت بسیار وسیع خواهد بود چرا که این کابینه باید نمادی از آشتی ملی باشد.»

۱۳۹۲/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...