نسخه چاپی

روایت روزنامه‌ها از دیدارهای روز گذشته روحانی/ واشنگتن پست: روحانی یك خودی در جمهوری اسلامی است

دیدار روحانی با هاشمی، خاتمی و عارف، مبارزه پای منقل به روایت شبكه بالاترین ، هدف غرب مذاكره نیست مقابله با ایران است و اگر عارف كنار نكشیده، معلوم نبود چه اتفاقی بیافتد از جمله مطالب و خبرهای ویژه ای هستند كه روزنامه های امروز كشور به آنها پرداخته اند.

به گزارش نما به نقل از مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه که در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

* * *


اگر عارف كنار نكشيده، معلوم نبود چه اتفاقی بیافتد

روزنامه اعتماد نوشت: روحانی ديپلمات است و تفاوت معناي تبريك احمدي‌نژاد را با حاميان ديروزش به خوبي متوجه مي‌شود. روز گذشته در تمام روزهاي پس از انتخابات براي روحاني يگانه بود. از يكسو محمد رضا عارف به ديدارش رفت و در سوي ديگر رييس‌جمهور منتخب خود به ديدار آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني شتافت. روحاني به خوبي مي‌داند 7/0 درصد بالاتر از 50 درصد آراي ملت چه مفهومي دارد. اگر عارف كنار نكشيده بود و تنها چند درصد از سبد راي روحاني را به خود اختصاص مي‌داد معلوم نبود در دور دوم براي حقوقدان اعتدال‌گرا چه اتفاقي مي‌افتاد.

بررسي سموم باقيمانده در توليدهاي کشاورزي با ابلاغ دولتي ها

خراسان نوشت: بر اساس ابلاغيه هفته هاي اخير يک مسئول ارشد دولتي به تعدادي از استانداري ها و وزارتخانه هاٰ مقرر شده کارگروهي براي ايجاد سازوکارهاي لازم از جمله مشخص کردن آزمايشگاه مرجع براي تعيين باقيمانده سموم و فلزات سنگين در توليدات کشاورزي برخي استان هاي کشور تشکيل و نتايج اين بررسي به مسئولان دولتي و کارگروه‌هاي توسعه بخش کشاورزي در استان ها اعلام شود.

مردم کلید حل مشکلات را به چه کسی سپردند؟

روزنامه شرق طی یادداشتی نوشت: مناسبتی یافتم تا به عنوان یک ایرانی کلیمی و یک حقوقدان عدالتخواه، سخنی از سر درد و ارادت با رییس‌جمهور منتخب و محبوبم داشته باشم.از یک سو، حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات شاهد صادقی از اراده مردم برای حاکمیت بر سرنوشت خویش است و از سوی دیگر حکایت از وحدت و همبستگی ملی ساکنان این مرز و بوم به‌رغم تنوع عظیم قومی و اقلیتی آنها دارد.

بدیهی است حضور ده‌ها میلیونی مردم در پای صندوق‌های رای که به غایت، حکایت از شور انقلابی، شعور اجتماعی، تکامل مدنی و بلوغ سیاسی ملت بزرگمان دارد و حمایت قاطع و معنی‌دار آنان از کاندیدای اعتدال‌واصلاح، نشانه آن است که این مردم، سراغ این کلید را نزد شما گرفته‌اند یا به دیگر گزاره، این کلید را به دستان شما سپرده‌اند اما شرط موفقیت شما، همراهی مردم تا پایان کار است. پس به عنوان نخستین آرزو برای جنابعالی و یکایک هموطنان از درگاه یگانه بی‌همتای عالم، توفیق همراهی مسالت دارم. حال پرسش اساسی این است که شرط همراهی مردم تا پایان کار چیست؟

احمدي‌نژاد و مشايي «بنياد بهار» را تاسيس مي‌كنند

روزنامه تهران امروز نوشت: شنيده شد تجربه بنياد باران (موسسه‌اي كه رئيس دولت اصلاحات، پس از پايان دوره دوم رياست‌جمهوري با همكاري چند نفر از وزيران و استانداران راه‌اندازي كرد)، محمود احمدي‌نژاد و دوستان را به فكر ايجاد، موسسه‌اي مشابه، اما با نام بنياد بهار انداخته است.

به نظر مي‌رسد بناست اين بنياد محل گردهمايي رئيس‌جمهور كنوني و دوستان نزديك وي در دوراني باشد كه آنان قدرت را ترك مي‌كنند. اطلاعات چنداني درباره حوزه فعاليت بنياد احتمالي بهار در دسترس نيست اما شنيده شده كه براي اين بنياد ساختماني چهار طبقه در خيابان وليعصر هم تهيه شده و امكانات لازم هم براي فعاليت بنياد بهار فراهم شده است.

احمدي‌نژاد با پسرم خوب بود‌

«سكينه پيوندي» مادر حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب، در پاسخ به اينكه رئيس‌جمهور قبلي آقاي احمدي‌نژاد به‌نظرتان چطور بود؟ گفته است:من با او كاري ندارم، ولي با پسرم خوب بود، رئيس‌جمهوري محترم است هركس باشد خوب است. تا خوب نباشد كه رئيس‌جمهور نمي‌شود.به گزارش تهران امروز وي گفته است:پسرم گفت گراني را تمام مي‌كنم، بيكاري را تمام مي‌كنم، اينها را توي تلويزيون گفت. گفت اين جوانان را مي‌برم سر كار، بيكاري تمام مي‌شود و گراني قطع مي‌شود. ان‌شاءالله كه خدا كمك كند.

ناطق و خاتمی دغدغه ظهور و بروز جریان‏های افراطی را دارند

روزنامه شرق نوشت: «کلید» حسن روحانی که حالا پی‌درپی خبرهای خوشی برای ایرانیان دارد، این روزها به بازگشت چهره‌های میانه‌رو و معتدل به فضای سیاسی کشور منتهی شده است‏. روز گذشته نام ناطق نوری به‌عنوان وزیر پیشنهادی حسن روحانی در «وزارت کشور» منتشر شد. رقیب سال‌های پیش سیدمحمد خاتمی، حالا با او در منافع و دغدغه‌ها در یک تراز است، تراز نگرانی از ظهور و بروز جریان‏های افراطی. به همین دلیل ناطق نوری چراغ خاموش رأی خود را به سبد حسن روحانی ریخت و برادرش در برنامه‌های انتخاباتی روحانی در شمال کشور سنگ‌تمام گذاشت.

درخواست يک دستگاه دولتي براي حذف وظايف دستگاه دولتي ديگر

روزنامه خراسان نوشت: بر اساس پيشنهادي که مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوري به مسئولان دولتي داده است اين مرکز درخواست کرده که ماده ۵ آئين نامه ساماندهي و اعتباربخشي مراکز مشاوره حذف شود که با حذف اين ماده نيازي به گرفتن تأييديه وزارت کشور براي تاسيس و اداره مراکز مشاوره ازدواج و تحکيم بنياد خانواده نيست. اين موضوع با مخالفت مسئولان دولتي به دليل مغايرت اين پيشنهاد با آئين نامه اجرايي سازمان هاي غيردولتي مواجه شده است.


پیروز انتخابات از نظر بنی‌صدر

روزنامه وطن امروز نوشت: ابوالحسن بنی‌صدر در تحلیل انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری گفته است: پیروز این انتخابات نظام اسلامی ایران بود چرا که طی یک فرآیند آرام و حساب‌شده پرچم اصلاحات از محمد خاتمی گرفته شد و آن را به یک عنصر میانه‌رو و محافظه‌کار به نام حسن روحانی دادند.

نخستین واکنش آیپک به انتخاب حسن روحانی

آیپک با انتشار بیانیه‌ای خطاب به هوادارانش اعلام کرد حسن روحانی هیچ تمایلی از خود برای توقف برنامه هسته‌ای ایران نشان نداده است. به گزارش انتخاب به نقل از جروزالم‌پست، این گروه صهیونیستی قدرتمند در واشنگتن گفت: در حالی که روحانی قول آشتی با دنیا را داده اما بشدت از ادامه برنامه هسته‌ای ایران حمایت کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه وطن امروز، در ادامه این بیانیه آمده است: جامعه بین‌المللی دهه گذشته را صرف مذاکره با ایران کرده این درحالی است که تهران هیچگونه تلاشی از خود نشان نداده است. این لابی قدرتمند اسرائیل در آمریکا ضمن حمایت از حفظ حضور نظامی واشنگتن در خلیج‌فارس و افزایش فشار بر ایران گفت: تنها زمانی تحریم‌ها کاهش مي‌یابد که تهران گام‌های مثبت مستحکم بردارد و فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کند.

دیود هریس، مدیر اجرایی آیپک گفت: روحانی زمانی که مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران بود انعطاف‌پذیری از خود نشان نداد حالا چطور می‌خواهد با آژانس همکاری کند؟


اقدام عجیب و غریب يك تازه داماد ليبيايي!

جمهوری اسلامی نوشت: يك تازه داماد ليبيايي، در مراسم عروسي خود با دردست گرفتن تابلو نوشته اي، اعلام آمادگي كرد همسرش را به تكفيري‌هاي سوريه هديه بدهد تا بشار اسد را ساقط كنند. تعدادي از مفتي‌هاي وهابي با صدور فتوايي كه به "جهاد نكاح" مشهور شده است،‌ از زنان جهان عرب خواسته اند، به سوريه بروند و بدون ازدواج دائم، خود را در اختيار شورشيان مسلح قرار دهند تا نياز جنسي آنان ارضا شود.

دیدار روحانی با هاشمی، خاتمی و عارف

روزنامه «شرق» با اشاره به دیدارهای روز گذشته حسن روحانی نوشت: شنبه روز دیدار رییس‌جمهوران اسبق و سابق با رییس‌جمهوری آینده ایران بود. حسن روحانی، رییس‌جمهوری منتخب ملت ایران روز گذشته با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رییس‌جمهوری سازندگی و سیدمحمد خاتمی رییس‌جمهوری اصلاحات دیدار و گفت‌وگو کرد.به گزارش خبرگزاری‌ها سیدمحمد خاتمی دیروز با حضور در منزل روحانی با او در مورد موضوعات جاری کشور گفت‌وگو کرد. تا لحظه تنظیم این خبر، جزییات بیشتری در مورد این دیدار منتشر نشده است.

حجت‌الاسلام حسن روحاني روز گذشته همچنین با آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار و گفت‌وگو کرد. در اين ديدار، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تبريک مجدد پيروزي حسن روحاني در يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري، براي او و دولت آينده آرزوي توفيق و موفقيت روزافزون کرد. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با تقدير از گفتمان اعتدال و مشي تدبير و عقلانيت حجت‌الاسلام روحاني که نويدبخش آغاز فصلي نو در روند اجرايي کشور است، اظهار کرد: شور و اميدي که در جامعه به‌ويژه در دل جوانان اين مرزوبوم پس از حماسه سياسي 24 خرداد ايجاد شده، سرمايه و پشتوانه‌اي عظيم و بي‌بديل براي دولت يازدهم است.


مبارزه پاي منقل به روايت شبکه بالاترين

يک شبکه اينترنتي وابسته به محافل صهيونيستي از گروه‌هاي اپوزيسيون خواست توهم سي و چهار ساله درباره انقلاب اسلامي را کنار بگذارند و واقع‌بين باشند.

بر اساس گزارش روزنامه کیهان، شبکه بالاترين در اين باره نوشت: گاه براي همه داشته‌ها و نداشته‌هايمان دلتنگ مي‌شويم. گاه افسوس مي‌خوريم و گاه با غرور از کنار هم مي‌گذريم. اين مشکل اپوزيسيون پوشالي ايران است که عده‌اي نشستند و غرق در خاطرات خودشان هستند و چنان ديوار محکمي به دور خود چيده‌اند که با هيچ چيزي قابل شکستن نيست. اين من من‌هاي اپوزيسيون پوشکي[!] 33 سال است ادامه داشته و هيچ ثمره‌اي به همراه نياورده است.

بالاترين مي‌افزايد: بدبختي ما وجود افراد خودفريفته است. استاد فولادوند هميشه مي‌گفت اين تلويزيون‌هاي لس‌آنجلسي اگر شش ماه برنامه‌هاي خود را قطع کنند مملکت آزاد مي‌شود. منظور استاد متوجه اپوزيسيوني بود که هر روز هخاسازي مي‌کرد و مي‌خواست و مي‌خواهد با گرسنگي و تحصن جلوي سفارت‌خانه‌هاي ايران‌رو اون هم با عده‌اي قليل که تازه‌ اون هم بيشتر به مجادله کشيده مي‌شد را آزاد کنند، متأسفانه به صراحت بگويم ما نادان هستيم.

اين شبکه ضدانقلابي در ادامه مي‌نويسد: اپوزيسيون متوهم نشسته و خيالبافي براي خود مي‌کند که چنين و چنان و در هر تجمعي به چند تا عکس با پرچم شير و خورشيد اکتفا مي‌کنند. نه اين روش مبارزه نيست شما متوهمان پوشالي اگر خود را مبارز مي‌دانيد اگر کمي فقط کمي خود را ايران خواه مي‌دانيد بهتر هست وافورهاي خود را زمين بگذاريد تا از نئشگي 33 ساله بيرون بيائيد و توهمات ذهني روکنار بگذاريد و آنچه که بايسته هست عمل کنيد. اگر چيزي غير از اين باشد بهتر است سياست و سياسي بودن را کنار بگذاريد چون بنا بر نوع ترياک‌تان (که جنس خوب باشد يا بد) تصميم‌تان عوض مي‌شود(!)

نويسنده بالاترين در پايان خاطرنشان کرده است: آيا 33 سال در به دري و بي‌وطني کافي نيست؟ به خود بياييد و از خود به در آييد... هر چند که مي‌دانم اين سخنان ياسين خواندن در گوش شماست ولي من گفتم.

هدف غرب مذاکره نيست مقابله با ايران است

بر اساس گزارش روزنامه کیهان، استراتژيست و رئيس انجمن «دموکراسي‌ها» در فرانسه گفت: هدف گروه 1+5 مذاکره با ايران نبوده بلکه تلاشي براي مقابله با اين کشور است.

ژنرال هانري پاريس، طي مقاله‌اي با عنوان «استراتژي اتمي ايران» که در محل مجلس ملي فرانسه و در حضور جمعي از کارشناسان، تحليلگران سياسي، اقتصادي، چهره‌هاي سياسي و فعالان فرهنگي ارائه شد، تاکيد کرد: ما غربي‌ها به سخنان ايراني‌ها شک داريم و قول‌هاي آنها را با ترديد نگاه مي‌کنيم، در حالي که آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، غني‌سازي اورانيوم براي مقاصد صلح‌آميز را براي کشورها مجاز شمرده است.

وي در بخش ديگري از مقاله خود نوشت: ايران مي‌خواهد يک قدرت منطقه‌اي باشد و اين حق طبيعي اين کشور است، ولي حکومت‌هاي سلطنتي عرب منطقه و آمريکا با اين نقش‌آفريني ايران مخالف هستند.

ژنرال فرانسوي همچنين در بخشي از مقاله خود به بررسي اخلاقي موضوع فعاليت‌هاي هسته‌اي کشورها پرداخت و اين سوال را مطرح کرد که آيا مي‌توانيم بگوييم که ما فرانسوي‌ها و آمريکايي‌ها به چه حقي خود را محق به در اختيار داشتن بمب اتمي مي‌دانيم، ولي ايران نبايد اين حق را داشته باشد. پس اين بحث سياسي است و نه اخلاقي.


تغییر نام زادگاه روحانی

روزنامه آرمان روابط عمومی نوشت: شنیده شد که مسئول ثبت‌احوال شهرستان سرخه در پیشنهادی خواستار تغییر نام این شهرستان جدیدالتاسیس به نام «سور» شد. انتخاب نوشت؛ رضا رستمیان ضمن اشاره به اینکه در نامه‌ای از مسئولان استان خواسته‌ایم تا نسبت به تغییر نام شهرستان جدیدالتاسیس سرخه به نام «سور» موافقت کنند، گفت: سور نام زیبا و محلی این منطقه است.

رضا رستمیان که چندین سال است در کنار مردم متدین و شهیدپرور شهرستان سرخه زندگی می‌کند، اظهار کرد: سور در گویش محلی همان سرخه بوده ولی معنای آن در لغتنامه به معنای جشن و سرور است. وی با یادآوری اینکه این مردم هستند که نظر اول و آخر را می‌دهند، افزود: ولی به‌نظرم نام سور زیبنده‌تر است برای مردمی که در عرصه علم و جهاد سرآمد هستند.

مصوبه دولت احمدی‌نژاد برای دولت روحانی

به گزارش روزنامه آرمان روابط عمومی، شنیده شد که خراسان نوشت؛ پس از بازگشت رئیس‌جمهور به جلسات شورای اقتصاد که موضوعی مهم و نشانه‌ای مثبت محسوب می‌شود اما شورای اقتصاد در جلسه مورخ خردادماه خود مصوب کرده است که تمامی پروژه‌های مصوب آن شورا طی سال ۱۳۹۱ تا پایان سال ۱۳۹۲ تمدید شود که این تصمیم‌گیری کلی و بدون توجه به تحولات و شرایط مهم اقتصادی و سیاسی از جمله تغییر دولت، اقدامی فاقد برنامه‌ریزی دقیق و عمیق محسوب می‌شود.

چگونه فلاحيان به همايش روحاني رفت؟

روزنامه ابتکار نوشت: پس از آن که برخي از حضور علي فلاحيان، وزير اسبق اطلاعات در همايش ستادهاي انتخاباتي حسن روحاني، انتقاد کردند، برخي از هواداران روحاني نسبت به اين انتقاد واکنش نشان دادند.به نوشته انتخاب؛ صفحه منتسب به حسن روحاني در فيس‌بوک، که از سوي برخي از اعضاي ستاد انتخاباتي وي مديريت مي‌شود، درباره «چرايي و چگونگي» حضور علي فلاحيان در همايش ستاد انتخاباتي حسن روحاني نوشته است که وي «بدون دعوت و با تيم حفاظتي ويژه خود» در اين جلسه حاضر شد.در ادامه آمده که اين حضور بيش از همه «روحاني و مشاورين را متعجب و ناراحت کرد.

بارها از ايشان خواسته شد اگر اصرار بر حضور در جلسه دارند به رديف‌هاي آخر بروند زيرا چند رديف جلو اختصاص دارد به مشاورين و همراهان در زمان انتخابات. و تنها پاسخ ايشان اين بود که جاي من راحت است!»اين درحاليست که منابع مطلع به «انتخاب» گزارش دادند که «فلاحيان شخصاً خواستار حضور در اين نشست شده و پس از اعلام آمادگي او، دعوتنامه اي براي او ارسال شده است»

واشنگتن پست: روحاني يک خودي در جمهوري اسلامي است

محافل رسانه‌اي غرب معتقدند رئيس جمهور جديد ايران در استراتژي کلي جمهوري اسلامي حرکت خواهد کرد.

روزنامه واشنگتن پست در اين باره نوشت: حسن روحاني يک خودي براي جمهوري اسلامي است و او نه يک اصلاح‌طلب بلکه چهره‌اي محتاط است. پيروزي او شگفتي‌ساز شد. او خود را حافظ حقوق ملت ايران معرفي کرده است.

روزنامه کیهان، افزود: سابقه زندگي سياسي روحاني که در گذشته صاحب مناصب مهم در مراکز حساس و مهم ايران بوده و 20 سال هم سابقه نمايندگي مجلس را دارد و سرپرست تيم مذاکرات هسته‌اي بوده، همه خبر از يک واقعيت مي‌دهد؛ اينکه روحاني هم يک خودي براي نظام است. بلافاصله بعد از پيروز شدن روحاني در انتخابات، آيت‌الله «علي خامنه‌اي» رهبر عالي ايران که کلام آخر را در حاکميت مي‌زند در ديدار با روحاني، رهنمودهاي لازم را ارائه کرد.

روزنامه فرانسوي لوفيگارو نيز با اشاره به اينکه برگزاري انتخابات در ايران نشانگر تناوب و دست به دست شدن قدرت در ميان گروه‌هاي سياسي است، افزود: اين علامت دموکراسي است.

فيگارو مي‌افزايد: روحاني شکاف در نظام انقلابي را نمي‌خواهد و به خاطر زندانيان در مقابل حاکميت قرار نخواهد گرفت و منطبق با حاکميت است.

وبسايت شبکه فاکس‌نيوز در عين حال مدعي شد انتخاب روحاني بخشي از راهبرد هسته‌اي پيچيده ايران است. هر چند ممکن است انتخاب حسن روحاني خوش‌بيني‌هايي را در غرب برانگيخته باشد، اما نگاهي دقيق‌تر به سابقه کاري حسن روحاني،‌نشان مي‌دهد وي همواره در راستاي پيشبرد اهداف حاکميت حرکت کرده است.

«مارک والاس»، مدير اجرايي گروه متحد عليه ايران هسته‌اي، معتقد است: آنچه ما از روحاني از اين به بعد خواهيم ديد اين است که وي در انظار دم از سخنان آشتي جويانه مي‌زند در حالي که برنامه هسته‌اي را ادامه خواهد داد.


ارائه پیشنهاد 1+5 پس از تحلیف روحانی

بر اساس گزارش کیهان، وزیر خارجه روسیه از آمادگی گروه 1+5 برای ارائه پیشنهاد مذاکره با ایران پس از تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران در مرداد خبر داد. به گزارش العالم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد 1+5 پس از مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب ایران پیشنهاد جدیدی را برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای به ایران خواهد داد. تحلیف رئيس‌جمهور جدید ایران در‌ماه مرداد انجام خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه همچنین در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس و بلومبرگ اظهار کرد: ایران حاضر است درباره تعلیق غنی‌سازی 20 درصد با گروه 1+5 به گفت‌وگو بپردازد و اینکه ایران این پیشنهاد را پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ارائه کرده است.


450 ميليون دلار هدیه اميران عرب به شاهزاده چالرز و همسرش كيت ميدلتون!

جمهوری اسلامی نوشت: قيمت هدايايي كه اميران و حاكمان كشورهاي عرب خليج فارس به شاهزاده چالرز پسر وليعهد انگليس و همسرش كيت ميدلتون به عنوان هديه ازدواج داده‌اند 450 ميليون دلار برآورد شده است. اين اقدام درحالي صورت مي‌گيرد كه جان يك ميليون نفر در سومالي به خاطر خشكسالي در خطر مرگ قرار دارد. يكي از مسئولان سازمان جهاني غذا وابسته به سازمان ملل مي‌گويد: 200 ميليون دلار مي‌تواند مشكل اين افراد را در سومالي بطور موقت برطرف كند اما با 400 ميليون دلار، اين مسئله بطور ريشه‌اي حل مي‌شود.

دليل فوت افشين اسانلو در زندان اعلام شد

به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی ، مدير كل زندان‌هاي استان تهران با تاييد خبر فوت افشين اسانلو به دليل سكته قلبي گفت: وي در بيمارستان شهيد رجايي كرج فوت كرده است. سهراب سليماني در گفت و گو با ايسنا، با بيان اين مطلب،‌ گفت: افشين اسانلو از محكومين تهران بود كه اخيراً براي گذراندن باقي دوران محكوميتش به زندان رجايي شهر كرج منتقل شده بود. مدير كل زندان‌هاي استان تهران افزود: نامبرده در سال 88 بازداشت شده بود و اسفند ماه دوران محكوميتش به پايان مي‌رسيد كه متأسفانه به دليل سكته قلبي فوت كرد.

خورشید محاکمه می‌شود

شنیده شد که جلسه رسیدگی به پرونده نشریه‌های «جامعه پرستاری» و «خورشید» یکشنبه- 2 تیرماه - در دادگاه کیفری استان تهران و با حضور هیات منصفه مطبوعات برگزار می‌شود. در ادامه رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران، قاضی سیامک مدیرخراسانی دوم تیرماه(امروز)را برای رسیدگی به پرونده‌های «جامعه پرستاری» و «خورشید» تعیین کرده است. بر اساس گزارش روزنامه آرمان روابط عمومی، پرونده «جامعه پرستاری» به اتهام توهین و با شکایت دبیرکل جمعیت پرستاری ایران و پرونده «خورشید» با اعلام جرم دادستانی و به اتهامات نشر مطالب خلاف واقع و افترا به دستگاه قضایی تشکیل شده‌اند.

رياست‌جمهوري بعد از احمدي‌نژاد كار سختي است

حبيب‌الله عسكر اولادي با بيان اينكه رياست‌جمهوري بعد از احمدي‌نژاد خيلي سخت است، از جزئيات دو نامه خود به رئيس‌جمهور خبر داد و گفت: اجراي هدفمندي بايد در تاريخ ثبت شود، شجاعت احمدي‌نژاد قابل ستايش است چرا كه دولت‌هاي هاشمي و خاتمي جرأت نكردند آن را اجرا كنند.به گزارش فارس، حبيب‌الله عسكر اولادي در مراسم روز ملي اصناف گفت: آقاي احمدي‌نژاد در 8 سال گذشته خدمات زيادي را انجام داده‌اند كه اين امور مورد رضايت رهبري بوده است، به نحوي كه دولت نهم و دهم خدمات فوق‌العاده‌اي در زمينه‌هايي داشته‌اند.

به گزارش تهران امروز، عسگر اولادي با بيان اينكه من شعار نامزدها را با گذشته آنها مقايسه كردم، گفت: من به روحاني راي ندادم به ولايتي راي دادم اما خيرالموجودين انتخاب شد.

عسگر اولادي گفت: در طول 8 سال گذشته مكاتبه با احمدي‌نژاد را قطع نكردم و بگذريم از اينكه جواب دادند يا ندادند يا به صورت شفاهي گفتند، 5 روز قبل از انتخابات نيز عريضه‌اي را براي احمدي‌نژاد نوشتم و گفتم كه دولت شما 11 نكته مثبت داشته و 2 يا 3 نكته منفي هم داشته و مي‌خواستم به اين نكات توجه كنم لذا لازم است دولت روحاني به نكات مثبت احمدي‌نژاد توجه كند.

وي افزود: دولت هاشمي هدفمندي را طراحي كرد تا لب اجرا برد اما اجرا نكرد، دولت خاتمي هم هدفمندي را به طرف اجرا برد اما جرأت نكرد كه اجرا كند اما شجاعت احمدي‌نژاد ستودني است اگر چه نتيجه قطعي آن هنوز روشن نشده است و شايد تا 10 سال ديگر به اهداف هدفمندي برسيم.

روایت روزنامه اصلاح‌طلب از دیدارهای روز گذشته روحانی

روزنامه «بهار» نوشت: حسن روحانی رییس‌جمهوری منتخب دیروز میهمان و میزبان بزرگان سیاست کشور شد. او دیروز نخست با حضور در منزل رییس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام مهیهمان آیت‌الله هاشمی شد و سپس در منزل خود میزبانی محمد خاتمی، رییسی‌جمهوری اسبق کشورمان را برعهده گرفت. دیدار با محمدرضا عارف رقیب دیروز و رفیق امروز هم از برنامه‌های روز گذشته روحانی بود.

ساختمان مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اگرچه تا پیش از انتخابات ساکت‌ترین ساختمان به حساب می‌آمد این روزها سرش حسابی شلوغ است. همه می‌خواهند به دیدار رییس‌جمهوری منتخب رفته تا با تبریک به او قول دهند که هر کاری از دستشان برمی‌آید در کمک به دولت آینده انجام دهند.

حسن روحانی می‌داند که در پیروزی و انتخابش توسط مردم را حمایت‌های آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی و از خودگذشتگی محمدرضا عارف تاثیر بسزایی داشت. حسن روحانی حال می‌خواهد قدردان حمایت‌های آیت‌الله و خاتمی باشد. همه جا از این دو یاد می‌کند. او حتی برای نشان‌دادن عرض ارادتش در اولین روز تابستان شال و کلاه می‌کند تا برای دیدار با آیت‌الله به سمت جماران برود. دیداری که دو ساعتی طول کشید. اول صبح حسن روحانی سربالایی جماران را طی می‌کند تا به در منزل آیت‌الله می‌رسد.

رفت‌وآمدها به دفتر حسن روحانی در ساختمان مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تمامی ندارد. بعد از عارف حال نوبت سه نفر از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری است که به نمایندگی از اعضای این مجلس با رییس‌جمهوری منتخب ملت دیدار کنند. به‌گزارش فارس، مدیریت امور رسانه‌های دفتر رییس‌جمهوری منتخب اعلام کرد: حضرات آیات موحدی‌کرمانی، مجتهد شبستری و حسینی بوشهری به نمایندگی از اعضای مجلس خبرگان رهبری با حجت‌الاسلام حسن روحانی دیدار کردند.


شایعه دعوت از دایی برای وزارت ورزش!

آرمان روابط عمومی نوشت: شنیده شد که ظاهرا قرار است در هفته جاری با دایی تماس گرفته شده و از او برای دیدار حضوری با دکتر روحانی دعوت به عمل بیاید تا درباره صندلی وزارت ورزش با او مذاکره شود. افکارنیوز نوشت؛ با پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری، از هم‌اکنون رایزنی‌ها و مذاکرات رئیس‌جمهور منتخب و اطرافیانش برای انتخاب وزرای دولت یازدهم آغاز شده است.

وزارت ورزش نیز یکی از دستگاه‌هایی است که مذاکرات و رایزنی‌ها برای انتخاب وزیر مربوطه برای آن در جریان است. درحالی که طی هفته گذشته اسامی نفراتی چون آصفی، دادکان،‌ هاشمی‌طبا و مهرعلیزاده به عنوان وزیر ورزش احتمالی دولت آینده مطرح شد، گفته می‌شود دکتر روحانی برای وزارت ورزش شخصا به یک گزینه جذاب نظر دارد؛ علی دایی! شایعه دعوت از دایی درحالی است که دایی بارها و بارها اعلام کرده به عناوین و مناصب مدیریتی علاقه‌ای ندارد و حضور در متن فوتبال و مربیگری را بیشتر می‌پسندد.

۱۳۹۲/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
وحيد
0
0
۱۳۹۲/۴/۹
اصلا شما نظر كسي رو ميذارين يا كلا سركاريه؟
وحيد
0
0
۱۳۹۲/۴/۲
به نظر من عادل فردوسي پور گزينه مناسبي براي وزارت ورزش مي تواند باشد زيرا او اولين كسي بود كه در برنامه نود برخوردهاي دموكراتيك را در فوتبال نهادينه كرد.
وحيد
0
0
۱۳۹۲/۴/۲
به نظر من عادل فردوسي پور گزينه مناسبي براي وزارت ورزش مي تواند باشد زيرا او اولين كسي بود كه در برنامه نود برخوردهاي دموكراتيك را در فوتبال نهادينه كرد.
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...