نسخه چاپی

اعتراف سی‌ان‌ان به نتیجه معكوس پروژه تحریم

در حالی كه قیمت بنزین در بازار آمریكا همچنان رو به افزایش است كارشناسان انرژی معتقدند زمان استفاده از ذخایر راهبردی انرژی این كشور نزدیك شده است. خبرگزاری فارس: تحریم ایران بحران سوخت در غرب را رقم زده است

به گزارش نما، فارس به نقل از سی ان ان نوشت: اعمال تحریمهای آمریکا بر ضد ایران تاثیر زیادی بر رشد فزاینده قیمت بنزین در آمریکا داشته است ولی کارشناسان انرژی بر این باورند که استفاده از ذخایر راهبردی انرژی آمریکا هنوز ایده و فکر خوبی نیست .

بر اساس این گزارش مقامهای رسمی دولت آمریکا به تازگی اعلام کردند استفاده از ذخایر راهبردی انرژی یک گزینه اصلی است ولی تصمیم گیری نهایی در این خصوص بستگی به شرایط بازار جهانی نفت پس از اعمال تحریمهای جدید غرب بر ضد ایران خواهد داشت .

تحریمهای غرب بر ضد ایران طی ماههای اخیر موجب رشد فزاینده قیمت نفت شده است و این مساله موجب بحران انرژی سوخت در کشورهای غربی شده است .

کارشناسان و تحلیل گران انرژی معتقدند استفاده از ذخایر راهبردی انرژی کشورهای صنعتی نمی تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی نفت داشته باشد . ذخایر انرژی آمریکا بیش از 700 میلیون بشکه است و این ذخایر در چهار منطقه ذخیره شده است . دو منطقه در لوییزیانا و دو منطقه نیز در تگزاس قرار دارد .

این ذخایر انرژی برای مصرف 80 روز آمریکا کافی خواهد بود . سایر کشورهای صنعتی مثل انگلیس اتحادیه اروپا و ژاپن نیز دخایر انرژی کمی در اختیار دارند . کنترل و مدیریت ذخایر راهبردی انرژی آمریکا در اختیار رییس جمهور است .

افزایش قیمت بنزین در آمریکا موجب کاهش شدید محبوبیت اوباما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری شده است . اوباما سال گذشته پس از درگیری های داخلی در لیبی که موجب کاهش تولید نفت شد دستور استفاده از ذخایر راهبردی انرژی را صادر کرد .

در سال 2005 میلادی نیز پس از وقوع توفان کاترینا بیل کلینتون دستور استفاده از ذخایر راهبردی انرژی را صادر کرد . ایران تهدید کرده است در صورت اعمال تحریمهای جدید آمریکا و اروپا بر ضد ایران ، تنگه هرمز را مسدود خواهد کرد . روزانه بیش از 17 میلیون بشکه نفت از طریق این تنگه به بازارهای جهانی ترانزیت می شود .

۱۳۹۱/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...