نسخه چاپی

اولویت استخدام برای زنان سرپرست خانوار

زنان سرپرست خانوار برای دوركاری در اولویت قرار گرفته و آنانی كه فرزندانشان در مقطع دبستان تحصیل می‌كنند، پنج‌شنبه‌ها تعطیل شده‌اند علاوه بر آن لایحه‌ای به كمیسیون لوایح دولت ارائه كرده‌ایم تا كارفرمایانی كه زنان سرپرست خانوار را جذب می‌كنند از معافیت مالیاتی و بیمه‌ای برخوردار شوند.

به گزارش نما، رییس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به مکاتبات مرکز امور زنان با سازمان‌های مربوط به زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: تا این دسته زنان بتوانند حق اولاد بگیرند علاوه بر آن بند 4 ماده 68 قانون خدمات کشوری را اصلاح کردیم. بدین ترتیب زنان سرپرست خانوار در ادارات در اولویت استخدام قرار گرفته‌اند، همچنین زنان سرپرست خانوار کارمند می‌توانند تغییر وضعیت دهند و ساعت کاری آنان از 44 ساعت به 36 ساعت کاهش یابد.

مریم مجتهدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: زنان سرپرست خانوار به علت مسئولیت مضاعفی که دارند در اسناد ماده 230 برنامه پنجم توسعه مورد توجه قرارگرفته و در این ماده ساماندهی وضعیت و اشتغال آنان و زنان بدسرپرست گنجانده شده است.

اولویت زنان سرپرست خانوار برا ی دورکاری

وی اضافه کرد: زنان سرپرست خانوار برای دورکاری در اولویت قرار گرفته و آنانی که فرزندانشان در مقطع دبستان تحصیل می‌کنند، پنج‌شنبه‌ها تعطیل شده‌اند علاوه بر آن لایحه‌ای به کمیسیون لوایح دولت ارائه کرده‌ایم تا کارفرمایانی که زنان سرپرست خانوار را جذب می‌کنند از معافیت مالیاتی و بیمه‌ای برخوردار شوند.

رییس مرکز امور زنان و خانواده در پاسخ به این پرسش ایسنا که تصویب این قوانین چقدر ضمانت اجرایی دارد، تاکید کرد: همه مصوبات مانند اعطای حق عائله‌مندی و در اولویت قرار گرفتن برای دورکاری اجرا شده است البته اجرای مصوبات به عهده مجریان قانون است و ما می‌توانیم وضعیت اجرای مصوبات را از طریق مشاوران امور بانوان در تمام دستگاه‌ها پیگیری کنیم و در صورت بی توجهی نهادی نسبت به اجرایی کردن مصوبات با دستگاه مربوطه مکاتباتی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: مرکز امور زنان و خانواده در حوزه یارانه زنان بدسرپرست نیز اقداماتی انجام داده است چرا که به این دسته از زنان یارانه پرداخت نمی‌شد و شوهران برخی از این زنان معتاد بودند و یارانه دریافتی خانواده را خرج اعتیادشان می‌کردند، بنابراین با توجه به این شرایط، ما با معاونت حقوقی ریاست جمهوری و ستاد هدفمندی یارانه‌ها جلسه‌ای برگزار و این مسئله را حل کردیم.

۱۳۹۲/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...