نسخه چاپی

گفتگوی تلفنی 'گل' با' روحانی'

عبدالله گل رییس‌جمهور تركیه عصر دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور منتخب ملت ایران، خواستار توسعه هرچه بیشتر روابط و همكاری‌های دو كشور شد.

به گزارش نما، رییس‌جمهور ترکیه با ابراز خرسندی از مواضع و دیدگاه‌های حسن روحانی، از جانب خود و ملت ترکیه انتخاب وی به عنوان رییس‌جمهور منتخب ملت ایران را تبریک گفت و برای دولت آینده ایران آرزوی موفقیت کرد.


عبدالله گل با اشاره به اینکه برنامه‌های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ایران را با دقت پیگیری می‌کرده است، خطاب به روحانی گفت: جذب همه قشرهای ملت ایران از جمله جوانان، روشنفکران و زنان به برنامه‌ها و دیدگاه‌های جنابعالی تصویری بسیار خوب از شخصیت شما ترسیم کرده و برای ما بسیار حائز اهمیت است.


وی ابراز امیدواری کرد که بتواند با رییس‌جمهور منتخب ملت ایران در زمان برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کند.


رییس‌جمهور منتخب کشورمان نیز با تشکر از تماس تلفنی عبدالله گل و پیام تبریک وی، ابراز اطمینان کرد که با تدبیر دولت ترکیه مسائل جاری این کشور به سامان برسد و افزود: تحریکات خارجی در مسائل داخلی ترکیه قابل قبول نیست.


روحانی همچنین گفت: بی‌تردید تعمیق روابط و همکارهای دو کشور در حل و فصل مسایل منطقه و بازگرداندن آرامش و ثبات به منطقه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

۱۳۹۲/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...