نسخه چاپی

ویژه های روزنامه های امروز

كشف دستگاه مهم دولتی با سه معاون بازنشسته، علت مرگ ستار بهشتی به روایت پزشكی‌قانونی، دستور دولت درباره كارمندان در معرض ریزگرد و ماجرای نامه روحانی به رهبر انقلاب قبل از انتخابات از جمله مطالب و خبرهای ویژه ای هستند كه روزنامه های امروز كشور به آنها پرداخته اند.

به گزارش نما به نقل از مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه که در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

* * *


کشف دستگاه مهم دولتي با سه معاون بازنشسته

روزنامه خراسان نوشت: بر اساس بررسي هاي يک نهاد نظارتي، يکي از دستگاه هاي مهم دولتي که نقش موثري در اجراي برنامه دولت دارد، از ساختاري غلط رنج برده و هم اکنون سه معاون مهم رييس اين دستگاه، از ابتداي سال جاري بازنشسته شده و با تاييد دولت، در سمت خود باقي مانده اند که اين موضوع نشان مي دهد مسئولان اجرايي تدبيري براي اصلاح اين موضوع و انتخاب افراد جايگزين نکرده اند.

احمدی نژاد: تازه آغاز راه است

روزنامه شرق نوشت: محمود احمدی‌نژاد روز گذشته در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) که با حضور تعدادی از جوانان در هتل المپیک برگزار شده بود، در ابتدای سخنان خود با تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین فرارسیدن نیمه شعبان، گفت: انسان عزیز‌ترین موجود هستی است و خداوند به او این امکان را داده است که با انتخاب آزاد و با تلاش به بالاترین نقطه کمال برسد.

خداوند به انسان اجازه داده است که از خاک تا خود خدا خود را بالا بکشد و درواقع جلوه جمال الهی شود. رییس‌جمهور یکی از مهم‌ترین مقاطع حیات انسان را دوره جوانی عنوان کرد و افزود: گلِ دوران زندگی انسان در این جهان دوران جوانی است و درواقع دوران جوانی دوران امید، نشاط و عشق به خوبی‌ها و زیبایی‌ها و دوره آمال و زیبایی‌های انسان است. این دوران، دوران خودباوری، توانستن و گرفتن تصمیمات بزرگ و حرکت در راستای ساختن است. درواقع زیباترین دوران زندگی انسان دوران جوانی است و اتفاقاتی که در این دوران رخ می‌دهد اتفاقات ماندگاری است. وی به پیشرفت‌های علمی کشور در زمینه‌های گوناگون از جمله در زمینه هسته‌ای و هوافضا اشاره کرد و با بیان اینکه «این پیشرفت‌ها به کمک جوانان عزیزمان محقق شده است»،

انتخابات ۹۲ پرونده شبهه تقلب را براي هميشه بست

تهران امروز نوشت: محمدرضا عارف، كانديداي يازدهمين انتخابات رياست‌جمهوري با تاكيد بر اينكه آفت يك جريان سياسي توهم شكست است، خاطرنشان كرد: ‌بنده اجماع را در ضرورت حيات اصلاح‌طلبان مي‌دانستم و در آن مقطعي كه اصلاح‌طلبان توهم شكست را داشتند و نمي‌دانستند چه كنند، وارد رقابت‌ها شدند. به گزارش مشرق وي به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر حق‌الناس بودن آرا اشاره كرد و تصريح كرد: اين انتخابات 92 سلامت انتخابات را بيمه كرد و پرونده شبهه تقلب و تخلف را براي هميشه بست.

علت مرگ ستار بهشتي به روايت پزشكي‌قانوني

تهران امروز نوشت: احمد شجاعي، رئيس سازمان پزشكي‌قانوني درخصوص پرونده ستار بهشتي به فارس گفت:پرونده ستار بهشتي يكي از پرونده‌هاي بسيار پيچيده و مشكل بود كه علت فوت در وهله اول آنقدر واضح نبود كه قابل تشخيص باشد، در اينگونه پرونده‌ها معمولا مي‌گويند علت فوت نامشخص است اما چون بحث اين پرونده خيلي حساس بود مدام آزمايشات و كميسيون‌هاي مختلف تخصصي تشكيل شد و آنقدر متخصصان رشته‌هاي مختلف روي علائم آزمايشات بحث كردند تا توانستند جواب نهايي را ارائه دهند.البته ما هم روز اول همين نظر را داديم كه احتمال قوي وجود دارد كه بر اثر شرايط خاص و فشارهاي روحي ستار بهشتي فوت‌كرده است اما نبايد فراموش كرد كه ما اصلا در كار كارشناسان دخالت نمي‌كنيم و فقط نظريات را بيان مي‌كنيم.

دستور دولت درباره کارمندان در معرض ريزگرد

روزنامه خراسان نوشت: بر اساس ابلاغيه يکي از مسئولان ارشد دولتي به تعدادي از وزراي کابينه، مقرر شده است موضوع اصلاح ضرايب فوق العاده بدي آب و هوا براي کارمندان شاغل در مناطق متأثر از پديده ريزگرد شامل استانهاي ايلام، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سيستان و بلوچستان مورد بررسي کارشناسان قرار گرفته و نتيجه براي تصويب به هيئت دولت ارائه شود.


المانيتور: کنگره آمريکا طرفدار تحريم‌هاست نه تنش‌زدايي

بر اساس گزارش کیهان، «پيروزي حسن روحاني در انتخابات ايران نظر کنگره آمريکا را تغيير نداده و آنها همچنان طرفدار تشديد فشار بر ايران هستند.»
پايگاه اينترنتي المانيتور با انتشار اين خبر به قلم باربارا اسلاوين (عضو شوراي آتلانتيک)نوشت: پيروزي غيرمنتظره حسن روحاني مذاکره‌کننده هسته‌اي سابق ايران که فردي عملگراست، نظر تعداد اندکي از اعضاي کنگره را تغيير داد.

در جلسه زير کميته روابط خارجي مجلس نمايندگان در امور خاورميانه و آفريقا که در روز 18 ژوئن تشکيل گرديد تعداد زيادي از متخصصين که نظر خود را درباره تأثير انتخاب روحاني به کنگره ارائه کردند جملگي معتقد بودند که بايد قبل از اعمال مجازات‌هاي جديد به او وقت داده شود تا روند موضوع هسته‌اي را در ايران تغيير دهد. اما هيچيک از اعضاي کميته مزبور که مسئوليت تحريم‌هاي فزاينده بر روي ايران با آنان است، حاضر نشدند استدلالات متخصصان را بپذيرند.

در پايان جلسه، نماينده جمهوريخواه ايلنا راس- لتينن از ايالت فلوريدا، که رياست زير کميته مزبور را بر عهده دارد در پاسخ به اين سؤال که آيا ديدگاه‌هاي ارائه شده توسط متخصصان توانسته نظر او را تغيير دهد به المانيتور گفت‌«به هيچ وجه. ما مي‌بايست سياست‌هاي تحريمي خود را ادامه دهيم و هم‌چنين به متحدانمان کمک کنيم که اين واقعيت را درک کنند که يک ايران هسته‌اي آمريکا و اسرائيل را ويران خواهد کرد.»

يک عضو دموکرات زير کميته مزبور، تد داچ از ايالت فلوريدا، با آنکه از ديگر همکار خود که تصويري از روز قيامت را در مورد اهداف هسته‌اي ايران به دست مي‌داد ملايمتر بود، معذلک او نيز معتقد بود که مجلس نمايندگان بايد با تصويب لايحه‌اي جديد اوباما را ملزم کند که صادرات نفت ايران را از بازارهاي نفت حذف نمايد.

تد واچ به المانيتور گفت: «اما من فکر نمي‌کنم تناقضي داشته باشد که ما تحريم‌ها را هم‌چنان ادامه داده و پيش برويم و در همان حال منتظر بمانيم ببينيم آيا از سوي رئيس‌جمهور جديد حرکتي ديده مي‌شود يا نه.»

ماجرای نامه روحانی به رهبر انقلاب قبل از انتخابات

روزنامه وطن امروز نوشت: نایب رئیس مجلس با اشاره به نامه قبل از انتخابات روحانی به رهبر انقلاب گفت: روحانی 8-7 روز قبل از انتخابات نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشته و روی آرمان‌های نظام تاکید کرده و گفته که همیشه همراه نظام بوده و در حال حاضر نیز همراه نظام است. به گزارش تسنیم، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست عصر روز یکشنبه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به انتخابات 24 خرداد گفت: حماسه‌ای که مقام معظم رهبری انتظار آن را داشتند، محقق شد و مردم نیز با حضور چشمگیر خود همه تحلیل‌های دشمن را نفی کردند.

وی با اشاره به همزمانی انتخابات شورای شهر و روستا و انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری تصریح کرد: برگزاری همزمان این 2 انتخابات باعث هم‌افزایی و تحرک بیشتر مردم در انتخابات شد، خوب است که در آینده نزدیک این موضوع به‌صورت تحلیلی بررسی شود.

نایب رئیس مجلس با اشاره به خصوصیات رفتاری حسن روحانی خاطرنشان کرد: فردی که انتخاب شد، مشخصه‌های خوبی دارد و ما احساس می‌‌کنیم آقای روحانی نقاط قوت تعدادی از رؤسای جمهوري پیشین را داشته و نقاط ضعف آنها نیز کمتر در وی دیده می‌‌شود.

باهنر با بیان اینکه کابینه ‌یازدهم باید کابینه قدرتمندی باشد، افزود: اگر روحانی یک معاون اجرایی قدرتمند و استراتژیک انتخاب کند، می‌‌تواند مشکلات ساختاری را برطرف کند.

نجات 13 ایرانی توسط گارد ساحلی هند

آرمان روابط عمومی نوشت: شنیده شد که منابع هندی اعلام کردند گارد ساحلی هند شنبه گذشته ۱۶ خدمه یک شناور ماهیگیری که شامل ۱۳ ایرانی و ۳ پاکستانی بودند را نجات داده است. تسنیم نوشت؛ این قایق ماهیگیری در روز 16 می، از بندر کناره در ایران حرکت کرده بود و در منطقه سوکوترا، توسط دزدان دریایی سومالیایی ربوده شده بود.

پس از استفاده از این کشتی برای 25 روز، دزدان دریایی این قایق را در روز 10 ژوئن آزاد کردند. این قایق در روز 21 ژوئن از گارد ساحلی هند تقاضای کمک کرد. کشتی وارونا، متعلق به گارد ساحلی هند روز 22 ژوئن به منطقه رسیده و به رغم وضعیت نامناسب جوی توانسته بود کمک‌های لازم را به این قایق و خدمه آن برساند.

نوری‌زاده: انتخابات‌ به‌ نفع روحانی‌ مهندسی‌ شد!

از همان روزهای اول و پس از حماسه سیاسی ۲۴ خرداد ملت ایران، بسیاری از افراد و رسانه‌ها دچار شوک شدند؛ چرا که این میزان حضور و همچنین انتخاب آقای روحانی اصلا در مخیله آنها نمی‌گنجید و در کل تمام برنامه‌های آنها را به هم ریخت. این شوک طی روزهای متمادی در پیام‌های تبریک و واکنش‌های رسانه‌ای کاملا بروز داشت.

به گزارش روزنامه وطن امروز، اما در میان تمام این اظهار نظرها، یک نفر عجیب‌ترین واکنش به انتخابات را داشت. او در نخستین اظهارنظر، طی گفت‌وگو‌ با رادیو فرانسه ادعایی را مطرح کرد که هیچ کسی آن را تحویل نگرفت اما همچنان او با اعتماد به نفسی بالا بیشتر بر فرضیه خود پافشاری کرد تا آنجا که ما را مجبور کرد آن را انعکاس دهیم.

علیرضا نوری‌زاده که در رسانه‌های ضدانقلاب از او با عنوان «مدیر مرکز پژوهش‌های ایران و اعراب» نام می‌‌برند، یک روز پس از انتخابات حماسی ۲۴ خرداد در گفت‌وگو با رادیو فرانسه می‌‌گوید: « تمام آمارگیری‌هایی که [انجام] می‌‌شد، آقای قالیباف را خیلی پیشتاز قرار می‌‌داد، چه شد یک دفعه ۱۰ میلیون فاصله تا الآن بین آقای قالیباف و روحانی افتاده است؟» وی اضافه می‌‌کند: «باید گفت این همه فاصله یک مقدار غیرقابل توجیه است و نمی‌شود به همین سادگی آدم فکر کند که تمام پیش‌بینی‌ها و آمارگیری‌ها، بی‌ربط بوده است و حتی مثلا در شهری مانند مشهد که شهر ایشان است آرای کمتری نسبت به آقای روحانی بیاورد.»

گذشته از تکرار تئوری متوهمانه «داماد لرستان» از سوی نوری زاده، در انتخابات سال ۸۸ نیز او و بسیاری از همفکرانش با همین ادعا به دنبال القای تقلب در جامعه بودند. نوری‌زاده پس از یک هفته تکرار ادعای خود در رسانه‌ها، این‌بار در گفت‌وگو‌ با رادیو زمانه گفت: «آقای روحانی فقط با ۵۱ درصد آرا پذیرفته و رئیس‌جمهور شد. اگر دقیق‌تر در نظر بگیریم به اعتقاد من ۳۷۰ هزار رای که باعث شد ایشان در دور اول برنده شود اون ۳۷۰ هزار رای مهندسی شد؛ اگرنه آقای روحانی باید با آقای قالیباف به دور دوم می‌‌رفت».

رهبر هوشمند ايران بزرگترين برنده انتخابات بود

«نظام جمهوري اسلامي، ستاد انتخابات و رهبري برندگان قطعي انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم بودند.»پايگاه اينترنتي گويانيوز وابسته به گروهک‌هاي ضد جمهوري اسلامي ضمن درج اين مطلب، از قول رشيد-الف (از اعضاي سابق دفتر تحکيم) نوشت: نظام جمهوري اسلامي برنده انتخابات بود.

به گزارش روزنامه کیهان، برگزاري انتخاباتي سالم و بي‌مسئله که همه جناح‌ها نسبت به سلامت آن معترفند نه تنها بار ديگر اعتماد مردم به «نهاد انتخابات در جمهوري اسلامي» را احيا کرد بلکه بر ذخيره مشروعيت دموکراتيک نظام جمهوري اسلامي به نحوي محسوس و کم‌سابقه افزود: اين انتخابات شکست مطلق «پروژه مشروعيت‌زدايي از جمهوري اسلامي» بود که به خصوص طي سال‌هاي اخير از سوي بخشي از اپوزيسيون دنبال مي‌شد.

انتخاب حسن روحاني هم بر مشروعيت داخلي و بين‌المللي نظام خواهد افزود و هم از شکاف بين دولت- ملت خواهد کاست و اين همه در درجه اول به پايايي و ماندگاري نظام جمهوري اسلامي و شکوفايي اقتصادي و سياسي کشور کمک خواهد کرد. نويسنده مي‌افزايد به جد معتقدم نظام جمهوري اسلامي دستاوردهاي به دست آمده در اين انتخابات را بيش از هر چيز مديون تدبير رهبري نظام است. عملکرد و اراده مقام رهبري نقش مهمي در تضمين سلامت اين انتخابات داشت.

مهدي جامي سردبير اخراجي راديو زمانه نيز با تاکيد بر اينکه «من ترديد ندارم و به اين سخن [آيت‌الله] خامنه‌اي باور دارم که چندين بار گفت راي مرا کسي نمي‌داند و کسي هم نخواهد دانست»، مي‌نويسد: او [رهبري] رسانه‌هاي خارج از کشور را منفعل و تا حدي مضحکه کرده است که نتوانستند دست او را بخوانند. مردم را اميدوار کرده ترديدهاي بسياري از مردم را زدوده است.

اختلاف احتمالي بين مسئولان را که مي‌توانست با انتخاب هر نامزد اصولگرايي بالا بگيرد حل کرده است و اختلافات دولت با باقي نظام را کاملا دفن کرده است. به کشور ثبات و آرامش بخشيده و انتخاباتي آرام برگزار کرده است. او وضعيتي درست کرده که حتي هاشمي بگويد انتخابات بي‌شبهه بوده است.

عربستان سعودي از روند تحولات در سوريه به هراس افتاده است

بر اساس گزارش کیهان، رويترز در گزارشي نوشت: زماني «شاهزاده مقرن» وزير سابق اطلاعات عربستان سعودي به ديپلمات‌هاي آمريکايي گفته بود که هرچه نفوذ ايران در منطقه به اصطلاح هلال شيعه خاورميانه بيشتر مي‌شود اين هلال بيشتر به سمت ماه کامل شدن ميل مي‌کند. گرچه هراس اين شاهزاده سعودي در اطلاعات منتشر شده سال 2009 توسط ويکي ليکس نيز بخوبي مشهود بود ولي اين هراس اين بار در خصوص بحران سوريه بخوبي رخ نموده است، زيرا نيروهاي بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه مورد حمايت ايران با کمک جنگاوران حزب‌الله در مقابل شورشيان تحت حمايت عربستان سعودي به پيروزي‌هاي بزرگي دست يافتند.

اين گزارش مي‌افزايد: رياض به جنگ داخلي سوريه به عنوان يک اهرم مبارزه ژئوپولتيکي گسترده‌تر عليه ايران مي‌نگرد از اينرو چنانچه دولت سوريه در اين جنگ موفق شود، براي ديگر کشورها محرز خواهد شد که ايران بخوبي مي‌تواند از هم‌پيمانان خود درمنطقه حمايت کند.
به اعتقاد «عبدالعزيز الصقر» رئيس مرکز مطالعات خليج‌فارس مستقر در جده، همين امر موجب تضعيف ائتلاف غربي و همپيمانان عربي آنها خواهد شد.

به اعتقاد تحليلگر رويترز، عربستان سعودي در خلال اين شورش‌ها واهمه دارد از اينکه جنگ‌هايي مشابه آنچه که در عراق و افغانستان اتفاق افتاده بود بار ديگر در سوريه تکرار شود، چون بيم آن مي‌رود تعداد کثيري از سعودي‌هايي که با احساس تکليف جهاد به سوريه رفته و مي‌روند روزي به ميهنشان بازگشته و عليه حکومت خودشان دست به اسلحه ببرند.


تدريس را از من بگيرند سكته مي‌كنم

آيت‌الله احمد خاتمي، عضو هيات رئيسه خبرگان رهبري در جمع فرهنگيان شيراز با اشاره به اينكه آموزش و پرورش ما بايد نظام امام زماني باشد، ويژگي‌هاي آموزش و پرورش امام زماني را تبيين كرد.به گزارش مهر،وي گفت: 30 سال است كه خود من تدريس مي‌كنم و اگر قرار باشد تمامي سمت‌ها و القابي كه به من داده‌اند از من بگيرند هيچ مشكلي نيست اما اگر تدريس را از من بگيرند سكته مي‌كنم.

بر اساس گزارش روزنامه تهران امروز، آيت‌الله خاتمي گفت: قبل از آيت‌الله علم‌الهدي، امام جمعه‌اي مشهد را به من پيشنهاد دادند و من هم در جواب اين پيشنهاد اعلام كردم كه اگر امر شود مي‌روم ولي زودتر از زمان مقرر عمرم به پايان مي‌رسد چرا كه بخشي از كار امام جمعه فعاليت اجرايي است در حالي كه من دلبسته به تدريس هستم.


شعار احمدی‌نژاد تغییر کرد

آرمان روابط عمومی نوشت: شنیده شد که محمود احمدی‌نژاد با حضور در شهر جدید هشتگرد استان البرز 10هزار واحد مسکن مهر این شهر را افتتاح کرد. در این مراسم شعار معروف دولت‌های نهم و دهم، «ما می‌توانیم» با تغییر به «ما توانستیم» روی بنری بزرگ با عکس محمود احمدی‌نژاد نقش بسته بود.

اولین رهبر خارجی ملاقات کننده با روحانی

بر اساس گزارش آرمان روابط عمومی، شنیده شد که روزنامه لبنانی المستقبل به نقل از منابع آگاه سیاسی نوشت که نوری مالکی نخست‌وزیر عراق به زودی با سفر به تهران در راس هیات بلندپایه‌‌ای قصد دارد با حسن روحانی رئیس جمهور منتخب گفت وگو کند. ایران دیپلماتیک نوشت؛ هدف از این ملاقات کسب اطلاع از نظرات وی درباره عراق و تحولات در سوریه اعلام شده است. به نوشته روزنامه المستقبل، با انتخاب روحانی در داخل و خارج ایران آرامش حکمفرما شده است.

توضيحات پسر درباره حضور پدر!

در پي انتشار خبري مبني بر حضور بدون دعوت علي فلاحيان، وزير اطلاعات هاشمي رفسنجاني در همايش تقدير از ستادهاي انتخاباتي حسن روحاني،ابراهيم فلاحيان، اين خبر را تكذيب كرد.

روزنامه تهران امروز نوشت: پسر وزير اطلاعات دولت هاشمي رفسنجاني ضمن رد اين خبر گفت: از حجت‌الاسلام فلاحيان براي حضور در همايش حسن روحاني دعوت رسمي شده بود.دكتر نعمت‌زاده از پدرم براي حضور در همايش دعوت كرده بود.شخص دكتر حسن روحاني نيز از حجت‌الاسلام فلاحيان به خاطر حضورشان قدرداني كردند.

واكنش ياسر هاشمي به خبر حضورش در كابينه

ياسر هاشمي درخصوص طرح نام خود در رسانه‌ها براي تصدي وزارت‌خانه نوپاي ورزش و جوانان گفت: «حضورم در ستاد دكتر روحاني را براي خود يك وظيفه ملي مي‌دانستم. انتشار ليست‌هاي عجيب و غريب، گمانه‌زني رسانه‌هايي است كه به اعتقاد من هدف‌شان آشتي ملي نيست. كساني كه اين شايعات را مطرح مي‌كنند مي‌خواهند طوري وانمود كنند كه دايره انتخاب آقاي روحاني بسيار محدود است. بايد بگويم به خاطر مردم اجازه سهم‌خواهي در دولت تدبير و اميد نداريم.»

به گزارش تهران امروز، وي در ادامه گفت: «با توجه به تاكيد آقاي روحاني بر تشكيل دولت فراجناحي، برقراري آشتي ملي و مشي اعتدالي قوه مجريه فقط كساني كه مهر افراط و تفريط به پيشاني دارند از اين دايره بيرون خواهند بود. دايره انتخاب رئيس‌جمهور يازدهم براي كابينه و دولت بسيار وسيع خواهد بود چرا كه اين كابينه بايد نمادي از آشتي ملي باشد.»

الهام: با ظهور حضرت امام زمان(عج) احمدي نژاد نيز رجعتي دوباره خواهد داشت

بر اساس گزارش روزنامه جمهوری اسلامی، سخنگوي دولت گفت: انشاءالله با ظهور حضرت امام زمان(عج) احمدي نژاد نيز رجعتي دوباره خواهد داشت! به گزارش خبرگزاري فارس، غلامحسين الهام سخنگوي دولت و معاون منابع انساني رئيس‌جمهور در گردهمايي حاميان گفتمان سوم تير كه عصر ديروز در سالن سيدالشهدا تهران برگزار شد گفت: در سوم تيرماه حادثه‌اي روي داد و دولت احمدي نژاد سركار آمد و اميد را به همه دلها نشاند.

وي مدعي شد احمدي نژاد توانست در جامعه جهاني مهدويت را معرفي كند. الهام در ادامه سخنانش گفت: "انشاءالله با ظهور حضرت امام زمان(عج) احمدي نژاد نيز رجعتي دوباره خواهد داشت و در آن زمان به دنبال استقرار اسلام ناب خواهد بود." قبلاً خود احمدي نژاد در مراسم تدفين رئيس‌جمهور ونزوئلا گفته بود هوگوچاوز در زمان ظهور امام زمان عليه السلام رجعت خواهد كرد!

پیشنهاد بی شرمانه بازيگر فاسد آمريكايي به تروريست‌ها

جمهوری اسلامی نوشت: رفتار زشت و غيرانساني تروريست‌ها در سوريه، عراق، مصر و... تحت عنوان "جهاد در راه خدا" چنان دين اسلام را زير سؤال برده كه مورد تمسخر دشمنان اسلام قرار گرفته است. ساني لين، يكي از بازيگران فاسد آمريكايي كه در فيلم‌هاي پورنو بازي مي‌كند، نسبت به اقدامات تروريست‌ها عكس‌العمل نشان داده و در گفتگو با شبكه فاكس گفته: من به تروريست‌ها پيشنهاد مي‌كنم به جاي اينكه براي رفتن به بهشت و رسيدن به حوري‌هاي بهشتي خود را ميان افراد بي‌گناه منفجر كنند، من خودم را در اختيار آنها قرار ميدهم تا هم آنها زنده بمانند و هم كمتر شاهد كشته شدن افراد بي‌گناه باشيم.

تأكيد دبيركل جامعه اصناف بر مشي اعتدالي

به گزارش جمهوری اسلامی، دبيركل جامعه اصناف و بازار تهران هم بر نياز جامعه به مشي اعتدالي تأكيد كرد. احمد كريمي اصفهاني در مصاحبه با ايلنا گفت: آنچه باعث بسياري از مشكلات كشور شده تندروي‌هاست، هيچگاه نبايد از اعتدال خارج شد. وي افزود: هيچ كس حق اهانت به هاشمي و ديگر شخصيت‌ها را ندارد اين كار افراط گرايان است كه تلاش مي‌كنند كشور را همواره دچار التهاب كنند.

كريمي گفت: اگر بخواهيم مشكلاتي كه دولت نهم و دهم براي ما ايجاد كرد را بيان كنيم كتاب قطوري خواهد شد. متأسفانه دولت احمدي نژاد علي‌رغم شعارهاي عدالت گستر علاوه بر اينكه به مبارزه با فساد و مفسدين نپرداخت حتي از برخي افراد كه مشكل اقتصادي داشتند نيز حمايت كرد و اين امر زماني افزايش پيدا كرد كه خود احمدي‌نژاد عنوان كرد "اطرافيان من خط قرمز هستند."

۱۳۹۲/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...