نسخه چاپی

روایت روانبخش از خودكشی سیاسی هاشمی

عکس خبري -روايت روانبخش از خودکشي سياسي هاشمي

یك فعال سیاسی بیان اینكه اظهارات هاشمی برای برقراری رابطه با آمریكا چراغ سبز به دشمن بود، گفت: این اقدام هاشمی در شرایط فعلی "خودكشی سیاسی" است.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش دبیر سیاسی نشریه پرتو در گفت‌وگو با فارس، درباره برخی ادعاهای اخیر هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: در زمان هاشمی اجازه انتشار مطبوعات محدود بود و دولت سازندگی خود را غیر قابل نقد می دانست از این رو نقد اجازه نقد به صاحبان قلم داده نمی‌شد.

وی با بیان اینکه بنده شاهد بودم که هاشمی رفسنجانی انتقادی را که از سوی آیت الله گلپایگانی مطرح شده بود نپذیرفت، ادامه داد: در جلسه‌ای ،مرحوم آیت‌الله مشکینی در حضور علما و از جانب آیت‌الله گلپایگانی دو نقد اقتصادی و فرهنگی به دولت سازندگی وارد کرد که این با واکنش منفی آقای هاشمی رو به رو شد در حالی که یکی از این دو انتقاد از سوی یک مرجع تقلید و دیگر از سوی رئیس مجلس خبرگان بود.

روانبخش با بیان اینکه هاشمی طرفدار نقد نبوده و روزنامه‌های چندانی نیز در زمان وی منتشر نمی‌شد، خاطرنشان کرد: روزنامه کیهان، اطلاعات، رسالت و روزنامه سلام جزء روزنامه هایی بودند که علی‌رغم انتشار به دولت هاشمی نقدی وارد نمی کردند.

این روزنامه نگار و فعال سیاسی با اشاره به فعالیت حلقه کیان در زمان دولت سازندگی، ادامه داد: نشریه کیان در دولت هاشمی مجوز گرفت اما به جای نقد دولت سازندگی، حاکمیت اسلامی، نظام و ارزش‌های اسلام و انقلاب را زیر سؤال می‌برد.

* آزادی فعالیت نشریه کیان نقطه منفی دولت هاشمی است

روانبخش با یادآوری این موضوع که از دل حلقه کیان دولت اصلاحات روی کار آمد، افزود: نقد اسلام و نظام توسط حلقه کیان جزء پرونده منفی هاشمی است که اجازه داد چنین نشریه‌ای آزادانه به فعالیت بپردازد.

وی درباره بخش دیگری از سخنان هاشمی مبنی بر رابطه با آمریکا گفت که پرداختن آقای هاشمی به این موضوعات باعث شد که بسیاری از حقایق برای مردم روشن شود و آنها ببینند وی با امام(ره) چطور رفتار کرده است.

روانبخش در همین زمینه متذکر شد: اگر منظور آقای هاشمی از حل کردن مسئله رابطه با آمریکا، این است که امام باید از مواضع اصولی خود در برابر استکبار کوتاه می‌‌آمدند، طبیعی است که این انتظار برآورده نشد.

این روزنامه‌نگار و فعال سیاسی با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین تقابل انقلاب اسلامی با امپریالیسم جهانی رابطه ایران و آمریکاست، یادآور شد: آقای هاشمی انتظار داشته که امام از انقلاب خود دست بردارد و در برابر آمریکا کوتاه بیاید؛ مشخص است که آمریکا هیچگاه از مواضع خود کوتاه نمی‌‌آید مگر آنکه در حاکمیت آن انقلابی رخ دهد.

وی گفت: اگر قرار بود که امام (ره)با آمریکا رابطه برقرار کند دیگر انقلاب نمی‌کردند و شاه بر سر کار می‌ماند و ملت هم هزینه‌ای نمی‌داد.

"آقای هاشمی می‌خواهد القا کند که مقام معظم رهبری در زمان رهبری خود این کار را نکردند و اگر امام رهبر بودند حتما این مسئله را حل می‌کردند در حالی که رهبری حضرت آقا همان اصول امام بر مبنای اسلام است".

* رابطه با آمریکا در این شرایط دست کشیدن از اصول اساسی انقلاب است

روانبخش با بیان اینکه نمی‌توان در برابر دشمنی که ۳۳ سال به ملت ایران چنگ و دندان نشان داده و گاهی از سیاست چماق و هویچ استفاده کرده است کوتاه آمد، اظهار داشت: رابطه با آمریکا در چنین شرایطی دست کشیدن از اصول اساسی انقلاب است.

وی با اشاره به تلاش مجلس ششم برای برقراری رابطه با آمریکا و نامه نمایندگان آن دوره به مقام معظم رهبری برای تسلیم شدن در برابر آمریکا و نوشیدن جام زهر تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به درخواست آنها فرمودند کوتاه آمدن از مواضع یعنی چه؟ حد یقف کوتاه آمدن از مواضع تا کجاست تا آمریکا را خوشحال کند؟

روانبخش با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری در پاسخ به درخواست کنندگان برقراری رابطه با آمریکا ادامه داد: رهبری فرمودند که اگر در بحث هسته‌ای کوتاه بیاییم دشمن متوجه می‌شود که فشارها مؤثر بوده و ما را مجبور می‌کند که از مواضع سیاسی، موضع حمایت از ملت فلسطین و عدم مشروع دانستن اسرائیل دست برداریم بنابراین حد یقف این رابطه برقرار شدن حاکمیت آمریکایی بر ایران است.

عضو جبهه پایداری تأکید کرد: کسانی که به دنبال برقراری رابطه با آمریکا هستند دچار ضعف و سستی بوده و در حالت خوشبینانه ضعیف النفس محسوب می‌شوند و اگرنه می‌توان آنها را افرادی مرعوب و ترسو دانست.

* آمریکا شیر بی‌یال و دم جهان شده است

وی ادامه داد: هاشمی آمریکا را قدرت برتر جهان می‌داند در حالی که دنیا فهمیده آمریکا در حال حاضر شیری بی یال و دم و پوشالی است و هیچ کاری نمی‌تواند در منطقه انجام دهد.

روانبخش با بیان اینکه امروز ۳۳ سال از انقلاب اسلامی گذشته و آمریکا تاکنون نتوانسته به قول حضرت امام (ره) هیچ غلطی انجام دهد، خاطرنشان کرد: این حرکت هاشمی امید دادن به آمریکا بود و باعث شد آنها در رسانه‌های خود مدعی شوند که اظهارات هاشمی نشان می‌دهد تحریم‌ها اثرگذار بوده است.

* خودکشی سیاسی هاشمی

دبیر سیاسی نشریه پرتو اظهارات هاشمی برای برقراری رابطه با آمریکا را چراغ سبز به دشمن دانست و خاطرنشان کرد: این اقدام هاشمی در شرایط فعلی خودکشی سیاسی او و دوستان اصلاح‌طلبش بود که با این کار در برابر موضع امام (ره) و رهبری قرار گرفتند و پاسخ ملت ایران به آقای هاشمی همان جمله معروف امام(ره) است که فرمودند "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند".

* دعوت یک سایت از عناصر وزارت خارجه آمریکا معنادار است

وی در پایان متذکر شد: در چنین شرایطی که هاشمی از برقراری رابطه با آمریکا سخن می‌گوید ملاقات باهنر با هاشمی و دعوت یک سایت از یک عنصر وزارت خارجه آمریکا به عنوان مهمان این سایت بسیار قابل تأمل است.

۱۳۹۱/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...