نسخه چاپی

غرق شدن10نفر در دریای خزر طی سه روز

مدیركل پزشكی قانونی مازندران با انتقاد از عضویت قرار ندادن پزشكی قانونی استان در جلسات ستاد سالمسازی دریای استان، اظهار كرد: متاسفانه در سه روز گذشته 10 نفر از هم میهنان ایرانی در دریای مازندران غرق شدند.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی عباسی اظهار کرد: از اول خرداد 92 تا پایان سوم تیرماه 92 بالع بر 28 نفر در سواحل مازندران غرق شدند.

وی افزود: متاسفانه 10 مورد از 28 مورد غرقی ها مربوط به اول تا سوم تیرماه 92 بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: 93 درصد از غرقی های 35 روز گذشته با تعداد 26 نفر را مردان و 7 درصد با میزان دو نفر را زنان تشکیل دادند.

عباسی بیان داشت: 5 نفر از غرقی ها افراد بومی و 23 نفر غیربومی استانهای دیگر بودند.

وی گفت: شهرهای نور، محمودآباد و ساری هر کدام با 5 مورد غرقی بیشترین آمار فوتی 35 روز گذشته سواحل استان را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: بابلسر با 4 مورد غرقی، رامسر، تنکابن، چالوس و نوشهر هر یک با دو مورد و نکا با یک مورد در ردیف سایر شهرهای ساحلی استان از لحاظ میزان غرقی بودند.

وی میزان غریق خرداد 91 در سواحل استان را 30 نفر اعلام کرد و گفت: این میزان در خرداد 92 بالغ بر 28 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه خرداد سال قبل 40 درصد کاهش نشان می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با ابراز گلایه مندی از استانداری مازندران به واسطه عدم عضویت قرار دادن این نهاد در جلسات ستاد سالمسازی و ساماندهی طرح های دریای مازندران، گفت: بر این اساس این اداره کل از هر گونه ارائه آمار غریق به استانداری تا اطلاع ثانوی خودداری و اخبار غریق را به صورت روزانه و هفتگی صرفا در اختیار خبرگزاریها و رسانه ها قرار می دهد.

رئیس هیئت نجات غریق مازندران چند روز گذشته در گفتگو با رسانه ها از عدم پرداخت مطالبات سال گذشته ناجیان غریق از سوی استانداری خبر داده بود و گفت: تا زمانی که این بدهی ها پرداخت نشود، ناجیان غریق در طرح های سالمسازی دریا حضور نخواهند یافت.

مازندران دارای 338 کیلومتر نوار ساحلی است.

۱۳۹۲/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...