نسخه چاپی

احمدی نژاد دست در دست چاوز رجعت میكنند

بازهم اظهارات یكی از نزدیكان احمدی نژاد مساله ساز شد, هرچنداین مساله در دولتهای نهم ودهم چیز عجیبی نیست , انقدر اظهارات مساله دار و عجیب وغریب در این دولت از سوی دولتمردان یا نزدیكان انها بیان شده كه دیگر مانند گذشته حساسیت برانگیز نمیشود.

بازهم اظهارات یکی از نزدیکان احمدی نژاد مساله ساز شد, هرچنداین مساله در دولتهای نهم ودهم چیز عجیبی نیست , انقدر اظهارات مساله دار و عجیب وغریب در این دولت از سوی دولتمردان یا نزدیکان انها بیان شده که دیگر مانند گذشته حساسیت برانگیز نمیشود.

بازهم اظهارات یکی از نزدیکان احمدی نژاد مساله ساز شد, هرچنداین مساله در دولتهای نهم ودهم چیز عجیبی نیست , انقدر اظهارات مساله دار و عجیب وغریب در این دولت از سوی دولتمردان یا نزدیکان انها بیان شده که دیگر مانند گذشته حساسیت برانگیز نمیشود , شاید هم اظهار نظر برخی تحلیلگران مبنی بر اینکه هدف از این اظهارات مساله دار , زدودن قبح اینگونه سخن گفتن ها باشد , دور از واقعیت نباشد وقتی که شخص رییس جمهور از رجعت چاوز همراه امام عصر سخن میگوید ودیروز سخنگوی الهام بیان میکند که احمدی نژآد هم همراه چاوز رجعت خواهد کرد .

اگر چه دیگر این روزها مانند سالهای اول دولت نهم و اظهارات جنجالی رحیم مشایی نباید خیلی منتظر واکنش باشیم اما بازهم , بازی با این اصطلاحات , انهم درجمع مردم عادی , واکنشهایی را در پی داشته است .

احمدی‌نژاد و رجعتی دوباره

سخنگوی دولت با بیان اینکه با ظهور حضرت امام زمان(عج) احمدی‌نژاد نیز رجعتی دوباره خواهد داشت، گفت: به زودی شاهد حضور و ظهور حضرت امام زمان(عج) برای اجرای عدالت در دنیا خواهیم بود.

غلامحسین الهام در همایش "خادم مظلوم" که به مناسبت بزرگداشت حماسه سوم تیرماه در سالن سیدالشهدای تهران برگزار شد، با بیان این‌که عقلانیت در حکومت جز با باور مهدویت معنایی ندارد، گفت: توحید ناب جز در کانون علم و عقل انبیاء جاری نیست و امام هم تجلی توحید ناب است و اگر جامعه به این سو شتاب نگیرد و دانش و معرفت به سوی امام رهنمون نشود، اگرچه حضور است، ولی ظهور نیست.

وی افزود: حکومت حضرت ولی‌عصر (عج) رسیدن جامعه تشنه به سرچشمه جاری و زلال معرفت است و حقیقت آن است که او منتظر است تا ما برویم.

وی با مورد توجه قراردادن حماسه سوم تیر گفت: امروز سوم تیر است و با تقارن معنادار تاریخی با نیمه شعبان و میلاد امام عصر(عج) معنا و مفهومی نمادین یافته است.

الهام در ادامه با یادآوری مشی دولت‌های نهم و دهم در زنده‌کردن فرهنگ مهدویت خاطرنشان کرد: این دولت در مجامع جهانی و در میان برادرکشی‌ها با ابتکار و خلاقیت برآمده از عشق امام و صرفنظر از نحله‌ها، امام را تنها نقطه وحدت و کانون انسجام امت اسلامی قرار داد و فرهنگ مهدویت را از طریق سازمان ملل وارد ادبیات سیاسی جهانی کرد و باعث شد تا همه به جست‌وجوی امام و یافتن آن مهر روحانی و عدالت آسمانی بپردازند.

وی گفت: متاسفانه و صدافسوس که کوته‌اندیشانی که منافع خود را گویی در غیبت امام(عج) می‌دانند، همه این باورها را به خرافه تعبیر کردند و وعده دولت عقل را دادند و بدین سان بود که دولت احمدی متهم به عقل‌گریزی شد و عدالت را مهم‌ترین نشانه عقل‌گریزی دولت خواندند.

وی افزود: آنان که همه فهمشان از امام کاسه آبی است که پیش او نهند و گویی خود را ولی نعمت او می‌دانند و حدود باور و دل تنگ خود را معیار ارزیابی احمدی‌نژاد قرار دادند، همچنین در مورد آنان که تلاش‌های داخلی و جهانی او را در ترویج گفتمان مهدویت و فرهنگ انتظار به نهادن یک ظرف خالی در پیشگاه دولت توصیف کردند، باید گفت از کوزه همان تراود که در اوست.

الهام در ادامه با اشاره به اینکه دولت احمدی‌نژاد تمام تلاش خود را در جهت گسترش فرهنگ مهدویت به کار برده است، گفت: انشاءالله با ظهور حضرت امام زمان(عج) احمدی نژاد نیز رجعتی دوباره خواهد داشت و در آن زمان به دنبال استقرار اسلام ناب خواهد بود.

سخنگوی دولت در پایان با ذکر سخنانی ابراز امیدواری کرد: به زودی شاهد حضور و ظهور حضرت امام زمان(عج) برای اجرای عدالت در دنیا خواهیم بود.

از رجعت چاوز تا رجعت احمدی نژاد

«تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد.» این بخشی از پیام محمود احمدی نژاد به مناسبت درگذشت هوگوچاوز بود. استفاده از مفهوم «رجعت» توسط رئیس جمهوری اسلامی ایران برای رئیس جمهور تازه درگذشته کشور ونزوئلا در حالی بود که همان وقت هم پیام احمدی نژاد با واکنش های گسترده مراجع تقلید، ائمه جمعه و کارشناسان امور فقهی و مذهبی روبه رو شد.

4 ماه بعد اما دوباره استفاده از مفهوم «رجعت» این باربرای خود احمدی نژاد به کارگرفته شد. آن هم توسط حقوقدان سابق شورای نگهبان که دوباره چندماهی است ردای سخنگویی دولت را هم بر دوش انداخته است.

در پایگاه تخصصی مهدویت، درباره مفهوم رجعت، این چنین آمده است :«رجعت» از نظر لغوی، مصدر «مرّه» از ماده «رجوع» و به معنای «یک بار بازگشت» است. این واژه در علوم مختلفی همچون فقه، کلام، عرفان، نجوم، جامعه‏شناسی به کار می‏رود و در هر علمی، معنای خاص خود را دارد. در اصطلاح اهل کلام، رجعت به معنای بازگشت به دنیا پس از مرگ و پیش از رستاخیز است که این همان معنای مورد نظر ماست.

شیخ مفید(ره) در تعریف این اصطلاح کلامی می‏نویسد:

خداوند گروهی از مردگان را به همان صورتی که در گذشته بودند، به دنیا باز می‏گرداند و گروهی را عزیز و گروهی را خوار می‏کند و اهل حق را بر اهل باطل و ستم‏دیدگان از اهل حق را بر ستمگران چیره می‏گرداند. این رویداد در هنگام قیام مهدی آل محمد ـ بر ایشان درود باد ـ رخ خواهد داد.

دیگر دانشمندان شیعه نیز در کتاب‏های خود تعاریفی مشابه، از این واژه ارائه داده‏اند. از تعریف یادشده چند نکته به دست می‏آید:

1. رجعت‏ کنندگان با همان بدن مادی و به همان صورتی که پیش از آن داشتند، به دنیا برمی‏گردند؛

2. رجعت، عمومی نیست و تنها گروهی از مردگان چه اهل حق و چه از اهل باطل، رجعت خواهند کرد؛

3. رجعت در عصر ظهور امام مهدی(ع) رخ می‌دهد؛

4. فلسفه رجعت، عزیز گردانیدن اهل حق و خوار کردن اهل باطل و چیره‏ ساختن ستم‏دیدگان بر ستمگران است.

باید دانست که در متون روایات و ادعیه و زیارت، از رجعت با تعابیری چون «کرّه» و «ایاب» ـ به معنای بازگشت ـنیز یاد شده است.

در پایگاه تخصصی «پرسمان» وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها هم در پاسخ به پرسشی درباره رجعت کنندگان، این چنین آمده است:« از مجموع روایات به دست مى‏آید که مؤمنین محض و کافرین محض رجعت مى‏کنند والبته روایات فراوانى به صورت ویژه، خبر از رجعت افراد خاصى داده است که به صورت اختصار مى‏توان به برخى اشاره کرد:

- از امام حسین علیه‏ السلام به عنوان اولین رجعت کننده یادشده است.( ر. ک: محمد بن مسعود عیاشى، تفسیر العیاشى، چاپخانه علمیه، ج 2، ص 282؛ محمد بن یعقوب کلینى، الکافى، ج 8، ص 206)

- براى على‏ علیه‏ لسلام رجعت‏هاى متعددى ذکر شده است.( علامه مجلسى، بحار الانوار، ج 53، ص 46و 47؛ الکافى، ج 1، ص 197)

- ائمه معصومین علیهم‏ السلام به صورت خصوصى به برخى از یاران خود بشارت رجعت داده‏ اند .( . ر. ک: محمد بن جریر طبرسى، دلائل الامامه، ص 284؛ محمد بن الحسن بن على الطوسى. اختیار معرفة الرجال، ص 217؛ مصباح الشریعه، ص 63)

- برخى روایات مى‏گوید که انبیاى گذشته، رجعت خواهند کرد.( تفسیر قمى، ج 1،ص 106؛ تفسیرعیاشى، ج 1، ص 181)

- پیامبرصلى الله علیه و اله به همراه ائمه معصوم‏علیهم‏ السلام رجعت مى‏کنند.( بحار الانوار،ج 53،ص 15.)

- در روایاتى رجعت برخى از منافقان و کفار نیز ذکر شده است.( همان، ص‏39.)

از روایاتى که به صورت پراکنده به زمان رجعت اشاره کرده‏ اند این نتیجه حاصل مى‏شود که رجعت از هنگام ظهور حضرت مهدى (عج) آغاز شده تا قبل از قیامت و رستاخیز کبرى ادامه خواهد داشت.

در روایات حکمت‏هایى براى رجعت ذکر شده که عبارتند از:

1. لذت بردن منتظران راستین دولت حق از برپایى حکومت جهانى.

2. رنج و عذاب بردن کافران و منافقان از دیدن آن دولت.

نظر آیت‌الله صافی گلپایگانی

آیت‌الله صافی گلپایگانی درباره «رجعت» می‌گوید: چنان که بعضی گفته‌اند از ضروریات مذهب است و تفاصیل آن را اگر چه نمی‌توان مسلّم دانست اما قابل نفی و رد هم نیست.

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید که در عرصه مهدویت کتاب‌های زیادی را به رشته تحریر در آورده، معتقد است که بعد از حضرت بقیة‌ الله عجل الله تعالی فرجه الشریف، پدران آن حضرت به دنیا باز می‌گردند و حکومت جهانی را به دست می‌گیرند و از برخی روایات استفاده می‌شود که حکومت امیرالمؤمنین و حسین علیهما‌السلام بسیار طولانی است، این بحث در کتاب‌های کلامی شیعه «بحث رجعت» نامیده شده است، این بحث طولانی است و خلاصه‌ کلام این است که حکومت اهل بیت(ع) بر این جهان، بعد از حکومت مهدی روحی فداه، از نظر شیعه قطعی و مسلّم است.

این مرجع تقلید در ادامه درباره رجعت میگوید مسأله رجعت به طور اجمال به کتاب و سنت متواتر ثابت است و چنان که بعضی گفته‌اند از ضروریات مذهب است و در عصر ائمه(ع) شیعه به آن معروف بوده‌اند و تفاصیل آن را اگر چه نمی‌توان مسلّم دانست ـ چون مستند بعضی آنها خبر واحد است ـ اما قابل نفی و رد هم نیست و اجمال آن ثابت و مسلم است، در این موضوع علمای اعلام کتاب‌ها نوشته‌اند، می‌توانید به کتاب «ایقاظ من الهجعه بالبرهان علی الرجعه» محدث مشهور شیخ حر عاملی و موسوعه «بحار الانوار» مراجعه فرمائید.

عقیده به ظهور مهدی و منجی از اهل بیت و فرزندان فاطمه(ع) یک اعتقاد عمومی و اجتماعی مسلمین است و اختصاص به شیعه ندارد، اگر چه شیعه شخص او را نیز از نظر حسب و نسب معرفی می‌کند، ولی اصل این عقیده یک اعتقاد همگانی است که در ادیان گذشته در تورات و زبور نیز به آن بشارت داده شده است و اصلی است که بر حسب اصول مذهب شیعه اثنی عشریه ایمان بدون آن کامل نمی‌گردد و قبولی اعمال مشروط به قبول آن است و کسی که بمیرد و به این مسأله ایمان نداشته باشد و یا حضرت مهدی ارواح العالمین له الفدا را به امامت نشناخته باشد به حکم «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة الجاهلیة» به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است، این باور از جهت تأثیر و اهمیت در این حدّ است.

اعتقاد به مسأله رجعت هم گرچه ریشه در قرآن و روایات دارد، ولی این طور نیست که مسأله غیبت و مهدویت بدون آن مطرح نباشد، بنابر این اصل امامت و مسأله مهدویت بدون مسئله رجعت هم در کتاب‌ها مورد بحث قرار گرفته است.

با این همه لازم به تذکر است که اصل مسئله رجعت و بازگشت اموات یک مسئله اسلامی است و وقوع آن در زمان‌های گذشته بر حسب آیات متعدد قرآن مجید ثابت است، وقتی این طور شد به دلیل اینکه در گذشته نظیر داشته است امکان وقوع مجدد آن در آخرالزمان نمی‌تواند مورد انکار باشد.

زمانی که در امم گذشته رجوع اموات اتفاق افتاده و بر طبق یک خبر مشهور در بین اهل سنت: «لتسکن سبل من کان قبلکم حذوا النعل بالنعل والقذة بالقذة حتی لو ان احدهم دخل حجر ضب لدخلتموه» آن‌ها باید وقوع آن را در این امت نیز جایز بدانند.

بنابراین نفی امکان و وقوع آن از طرف غیر شیعه بر طبق مضمون این روایت صحیح نیست.

در خاتمه ـ با صرف نظر از آیاتی که وقوع رجعت را در امم گذشته خبر داده‌اند ـ برای تیمّن و تبرّک آیه‌ای را که شاهد بر وقوع رجعت در این امت است، یادآور می‌شویم: «وَیومَ نَحشُرُ مِن کُلّ اُمّةٍ‌ فَوجاً مِمَّن یکذِبُ بِآیاتِنا فَهُم یوزِعُون»، به خاطر آور روزی را که ما از هر امتی، گروهی را از کسانی که آیات ما را تکذیب می‌کردند محشور می‌کنیم؛ و آنها را نگه می‌داریم تا به یکدیگر ملحق شوند!

این آیه دلالت بر روزی دارد که در آن از هر امتی گروهی از کسانی که تکذیب آیات الهی را کرده‌اند محشور می‌شوند که طبعاً این روز غیر از روز قیامت است.

فتنه و التهاب ایجاد می‌کند

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: توسعه دادن واژه رجعت و اسم کسی را بردن درست نیست چرا که فتنه و التهاب ایجاد می‌کند و در جامعه بگو مگو پیش می‌آورد و برهم زدن آرامش کشور زیبا نیست.

"حجت‌الاسلام جعفر شجونی" در واکنش به اظهارات "غلامحسن الهام" مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد در زمان ظهور امام عصر(عج) با رجعتی دوباره باز خواهد گشت، اظهار داشت: واژه رجعت در قرآن کریم به کار گرفته شده که به معنای بازگشت است، این واژه در روایات هم به کار گرفته شده که در آخرالزمان انبیا و اولیا به همراه امام عصر(عج) بازخواهند گشت.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه رجعت برای ائمه به کار گرفته می‌شود، ادامه داد: اگرچه این واژه برای برخی مومنین هم است اما چندان واضح و آشکار نیست.

وی افزود: البته مومنین هم آرزو می‌کنند که به دنیا بازگردادند و به امام عصر (عج) کمک کنند اما این که انسان اسم کسی را بیاورد درست نیست که آقای فلانی بازمی‌گردد.

حجت‌الاسلام شجونی گفت: این مسئله در حد تقاضا و آرزویی است که مومنین آن را درخواست می‌کنند اما توسعه دادن واژه رجعت و اسم کسی را بردن درست نیست چرا که فتنه و التهاب ایجاد می‌کند و در جامعه بگو مگو پیش می‌آورد و برهم زدن آرامش کشور زیبا نیست.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطر نشان کرد: در روایات ما هم وجود دارد که انسان از خداوند تقاضا می‌کند به همراه امام زمان(عج) بازگردد اما جامعه ما الان نیازی به این حرف‌ها ندارد که هی می‌گویند فلانی بازمی‌گردد یا مثلا قبلا هم می‌گفتند چاوز می‌آید این‌ها زیبا نیست و در افکار جامعه سستی ایجاد می‌کند.

اینها مسائل را دست پایین گرفته‌اند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رجعت یک مسئله بسیار پیچیده است و قطعا اتفاق خواهد افتاد اما چگونه انجام شدن آن نیاز به علم بالایی دارد، نباید عده‌ای به صورت گزاف این گونه مسائل را بیان کنند چرا که باید روایات را درست فهمید لذا از مسئولین تقاضا می‌کنیم وارد این گونه حریم‌ها نشوند که مفید نیست و به ضرر خودشان خواهد بود.

"آیت‌الله حسن ممدوحی" در واکنش به اظهارات "غلامحسن الهام" مبنی بر اینکه "احمدی‌نژاد" در زمان ظهور امام عصر(عج) با رجعتی دوباره باز خواهد گشت"، اظهار داشت: مسئله رجعت در آینده اتفاق می‌افتد و یکی از موضوعات بسیار مشکل است لذا فهم آن مقدمات علمی فوق العاده‌ای را نیاز دارد و به این سادگی‌ها نیست که هر کسی یک چیزی به ذهنش رسید شروع به گفتن کند.

وی افزود: این حرف‌ها غلط است و نباید این صحبت‌ها را بکنند چرا که به تخصص‌های فوق‌العاده نیاز دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: کسی که این حرف‌ها را می‌‍زند باید به تمام جوانب مسئله آگاه باشد، این‌ها مسائل را دست پایین گرفته‌اند و خیال می‌کنند آن چیزی که در ذهنشان است، همان درست است لیکن مظلوم‌ترین مکتب دین اسلام است که هر کسی خودش را در آن متخصص می‌داند و اظهارنظرهای عجیب و غریب می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: از مسئولین تقاضا می‌کنیم وارد این گونه حریم‌ها نشود که مفید نیست و به ضرر خودشان خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: رجعت یک مسئله بسیار پیچیده است و قطعا اتفاق خواهد افتاد اما چگونه انجام شدن آن نیاز به علم بالایی دارد نباید عده‌ای به صورت گزاف این گونه مسائل را بیان کنند چرا که باید روایات را درست فهمید و نباید وارد این حریم‌ها بشوند.

ایمان یا کفر محض

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تشریح قرآنی، روایی و فقهی شرایط رجعت کنندگان، گفت: تنها کسانی رجعت می‌کنند که به هنگام مرگ، ایمان یا کفر محض داشته باشند و در عین حال متخصصان دین هم اجازه تعیین مصداق ندارند چه برسد به فردی که اصلا متخصص دین نیست.

آیت‌الله محمود رجبی قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه«اصل رجعت در آیات و روایات آمده است و ابعاد مختلفی درباره آن وارد شده استت»، تاکید کرد: ددر روایات ر پاسخ به این سؤال که چه کسانی رجعت می‌کنند و چه کسانی نمی‌کنند، آمده است«و لا یرجع الا من محض الایمان محضا او محض الکفر محضاً»؛ یعنی تنها کسانی رجعت می‌کنند که ایمان و کفر محض داشته باشند.

وی با بیان ایمان و کفر محض معیاری بر رجعت کنندگان به هنگام ظهور حضرت مهدی(عج) هستند، تصریح کرد: آنها که به هنگام وداع با این دنیا، ایمان محض داشته باشند برای زندگی در دوران امام معصوم (ع) و یا حضور در دولت حضرت مهدی رجعت خواهند کرد؛ لذا رجعت کسانی که ایمان محض داشته اند به این معنا نیست که قرار است همه آنها در مدیریت دولت امام زمان(عج)نقش داشته باشند بلکه ممکن است برخی برای زندگی در آن دوران رجعت کنند.

وی با بیان اینکه برخی که در هنگام مرگ کفر محض داشته اند برای مجازات رجوع خواهند کرد، در پاسخ به این سؤال که آیا رجعت کنندگان افراد منتخب امام زمان(عج) هستند، تاکید کرد: نه، اینطور نیست رجعت اصلا بحث انتخابی نیست بحث معیار است، همان کفر و ایمان محض. مثل این می ‌ماند که بگوییم مومنین وارد بهشت می‌شوند یعنی کسانی که مومن و شرایط را داشته باشند وارد بهشت می‌شوند.

رجبی تاکید کرد: هنگام مرگ افراد شرایط مختلفی دارند، برخی ایمان محض، برخی کفر محض، برخی ایمان همراه به شرک خفی؛ حتی کسانی که کوچکترین شرک خفی را هم داشته باشند قطعا در بین رجعت کنندگان نیستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات غلامحسین الهام درباره رجعت رئیس‌جمهور، گفت: حتی متخصصین و عالمان دینی هم نمی‌تواند درباره تعیین مصداق رجعت کنندگان نظر دهند چه برسد به ایشان که متخصص دینی نیستند.

وی افزود: هیچ کس نمی‌تواند درباره مصداق رجوع کنندگان هنگام ظهور نظر دهد.

واکنش نمایندگان مجلس

نمایندگان مجلس به اظهارات دیروز الهام مبنی بر بازگشت و رجعت احمدی نژاد واکنش نشان دادند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس برخی ادعاها درباره رجعت و ظهور از سوی احمدی نژاد و همفکران او در دولت را گزاف و سنگین توصیف کرد و یادآور شد: کسانی که مسائل انتظار و مهدویت را به این صورت در جامعه مطرح میکنند، با انجمن حجتیه ارتباط فیزیکی یا فکری دارند.

محمد باقری با اشاره به اظهارات احمدی نژاد و الهام مبنی بر بازگشت و رجعت احمدی نژاد همراه با حضرت ولیعصر (عج) در زمان ظهور گفت: در دولت احمدی نژاد فرصتی فراهم شد تا افرادی که کارشناس و صاحب نظر نیستند در حوزه های مختلف اظهار نظر کنند؛ در بحث مهدویت و انتظار نیز هر یک از دولتمردان به خود اجازه داد تا برداشت خود از موضوع رجعت و ظهور را در جامعه مطرح و با اعتقادات مردم بازی کند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی افزود: برای کشور ما که به عنوان شیعه در جهان مطرح است و می خواهیم در جهان معاصر، زمینه طرح بحث های کارشناسی در موضوع مهدویت و انتظار را ایجاد کنیم، طرح اینچنینی مسائل، وهن شیعه است و برای ایران اسلامی در عرصه جهانی نیز می تواند مشکل ساز باشد.

وی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی، موضوع بسترسازی برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) و حکومت جهانی حق را دنبال می کند و نه فقط آقای احمدی نژاد و دولت او، یادآور شد: برخی ادعاها از سوی احمدی نژاد و همفکران او در دولت گزاف و سنگین است؛ موضوع انتظار فرج و زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت(ع) همواره مطرح بوده و امام راحل(ره) نیز از سال 42 آن را به عنوان یک رویکرد کلی جامعه اسلامی ایران مطرح کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: روحانیت شیعه و به خصوص نظام جمهوری اسلامی ایران نیز همیشه به دنبال این موضوعات بودند و طرح چنین بحث هایی که احمدی نژاد برای استقرار حکومت جهانی تلاش میکند، تخطئه کردن جایگاه ولایت فقیه است.

وی با انحرافی دانستن چنین تفکری تصریح کرد: سوق دادن مردم به سوی مسیرها و مسائلی که انجمن حجتیه دنبال میکرد، دور کردن این جامعه معتقد از اصول و باورهای دینی است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس عنوان کرد: کسانی که مسائل انتظار و مهدویت را به این صورت در جامعه مطرح میکنند، با انجمن حجتیه ارتباط دارند و یا به صورت فکری و روحی با آن نزدیک هستند.

همچنین امروز در گفتگو با خانه ملت , یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات غلامحسین الهام مبنی بر این که احمدی نژاد با حضرت ولی عصر (عج) به زمین بازخواهد گشت تصریح کرد:در روزهای اخیر شاهد بودیم که آقای احمدی نژاد نشان های دولتی و سکه به تاراج گذاشت و این رفتار در شان یک رییس جمهور نبود اما اطرافیان آقای احمدی نژاد و شخص ایشان باید بدانند که ادبیات و معارف دینی را نمی توان با این رفتارها به تاراج گذاشت.

جواد جهانگیرزاده در خصوص اظهارات غلامحسن الهام مبنی بر بازگشت محمود احمدی نژاد همراه با امام زمان(عج) گفت:دوستان آقای احمدی نژاد باید بگذارند این روزهای آخر ایشان با قدری آرامش سپری شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:به نظر می رسد برای آقای الهام از غیب به الهاماتی دست پیدا می کنند اما باید به ایشان تاکید کرد که این استفاده از ادبیات آسمانی و مذهبی برای آدم های معمولی که در حوزه سیاست حضور دارند، کار درستی نیست.

جهانگیرزاده هم چنین تصریح کرد:هیچ گاه رهبر انقلاب در مورد امام (ره) چنین مصداقی را به کار نبردند و اگر بنا باشد از چنین ادبیاتی استفاده شود ، انتظار سخن گفتن از علما و مراجع در این خصوص است.

وی ادامه داد: این که آقای احمدی نژاد مطرح کند چاوز با ولی عصر (عج) می آیند و روز دیگر آقای الهام این اظهارات را در مورد رییس جمهور مطرح کند، خدمتی به دین نیست.

جهانگیرزاده استفاده سیاسی از معارف دینی را به ضرر دین و گویندگان این اظهارات توصیف و تصریح کرد: بسیاری از سیاستمداران آمدند و رفتند و آنچه باقی می ماند چراغ دین است و چراغ دین را نباید با افراد کم سو کنیم.

وی ادامه داد: کسی از آقای الهام به عنوان معاون رییس جمهور انتظار شماتت و مزمت ایشان را ندارد اما اگر می خواهند بزرگنمایی نیز داشته باشند و گزافه ای نیز بگویند بهتر از ادبیات سیاسی و حقوقی استفاده کنند و بدون شک این اقدام مطلوب تر خواهد بود.

جهانگیرزاده در این خصوص تاکید کرد: از شخصیت علمی مثل آقای الهام انتظار این ادبیات نمی رفت اما بعضا دوستان در محافل و مجالس حرف هایی می زنند که باعث نگرانی است.

وی افزود: در روزهای اخیر شاهد بودیم که آقای احمدی نژاد نشان های دولتی و سکه به تاراج گذاشت و این رفتار در شان یک رییس جمهور نبود اما اطرافیان آقای احمدی نژاد و شخص ایشان باید بدانند که ادبیات و معارف دینی را نمی توان با این رفتارها به تاراج گذاشت.

جهانگیرزاده تصریح کرد: نباید زحماتی که آقای احمدی نژاد با این ادبیات ضایع شود چرا که قرار دادن ایشان در صف اولیا و رجعت کنندگان برداشت سخیفی و غیر قابل توجیه از معارف دینی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه خاطر نشان کرد: از علمای دینی انتظار می رود نسبت به این اظهارات واکنش های مناسب داشته باشند تا این حوزه ها دیگر مورد چنین سواستفاده هایی قرار نگیرد.

بنا به گزارش رسیده , درهمین راستا یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت احمدی‌نژاد با سوءاستفاده از دین باور و اعتقادات مردم را به سخره گرفت، گفت: دعا کنیم تا دیگر تجربه دولت دهم تکرار نشود.

کمال‌الدین پیرموذن با بیان اینکه دولت نهم و دهم با عبور از ولایت فقیه ادعای رابطه مستقیم با امام عصر (عج) را مطرح کردند، توضیح داد: دولت نهم و دهم طی هشت سال گذشته دائماً با استفاده ابزاری از دین باور، اعتقادات و دین مردم را به سخره گرفتند و از این رو جوانان این مرز و بوم نباید اظهارات باطل این افراد را به نام دین اصیل باور کنند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مسئولان دولتی طی هشت سال اخیر به شدت تحت تاثیر تملق گویی‌های اطرافیانشان شده بودند و خودشیفتگی به زبانشان خوش آمده بود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم، ادامه داد: دولت در هشت سال اخیر توسط یه عده افراطی اداره می‌شد و اینان همانا مصداق فرمایش رسول اکرم (ص) هستند که می‌فرمود افراطیان بهره‌ای از دین نبرده اند.

وی با یادآوری ویژه خواری‌ها و سوداگری‌های که دولت نهم و دهم باعث و بانی آنها بود، افزود: دولت طی هشت سال اخیر با نهادینه کردن فرهنگ گداپروری و صدقه‌خواهی سعی داشت تا ملت عزتمند ایران را به صورت طفلی در بیاورد که باید همواره چشم به دستان دولت داشته باشد.

پیرموذن تصریح کرد: طی هشت سال گذشته متاسفانه ویژه‌خواری مطلق در کشور رواج یافت و عاملان اصلی آن هم برخی از اطرافیان رئیس جمهور بودند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مردم و تاریخ انقلاب اسلامی هرگز خاطره تلخ اختلاس سه هزار میلیاردی را که دولت بستر سازی اصلی آن بود را فراموش نمی‌کنند و مسئولان دولت دهم کار را به جای رساندند که باید دعا کنیم تا در طول تاریخ انقلاب اسلامی تجربه دولت نهم و دهم تکرار نشود.

پیرموذن ادامه داد: قوه قضائیه در این رابطه ساکت نشیند تا عمر این دولت به سر بیاید بلکه بسیاری از افرادی را که در نهاد ریاست جمهوری و در اطراف رئیس جمهور مشغول ویژه‌خواری بودند را پای میز محاکمه بکشاند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم، افزود: طی هشت سال اخیر بی‌قانوی، خود محوری و عدم التزام به عقل جمعی چهره‌ برجسته دولت بود و انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور دور یازدهم نه بزرگی به این سوء عملکرد بود.

وی ادامه داد: در حالی که دولت دهم غرق در چاپلوسی و تملق شده و در سودای عبور از مقام معظم رهبری بود، روحانی به عنوان رئیس جمهور آینده و ماحصل حماسه سیاسی مردم ایران در دیدار با رهبری به خاطر تعلق خاطر به مقام معظم رهبری تنها سه خواسته از ولی فقیه خود داشت و آن حمایت، هدایت و دعا برای دولت یازدهم بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: حماسه مردم در 24 خرداد در واقع نه بزرگی به مدیریت شخصی مدارانه دولت دهم بود.

درهمین راستا , همچنین , عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از اظهارات غلامحسین الهام مبنی بر این که احمدی نژاد با حضرت ولی عصر(عج) به زمین بازخواهد گشت تصریح کرد:آقای احمدی نژاد تنها جایی که باید حاضر شود در دادگاه برای پاسخگویی به ظلمی است که به مردم و حزب اللهی ها کرده است چرا که اگر قرار باشد امثال آقای چاولز و احمدی نژاد همراه با امام زمان (عج) بیایند که باید در آن دوره نیز منتظر فجایعی مثل اختلاس 3 هزار میلیاردی باشیم.

منصور حقیقت پور در خصوص اظهارات غلامحسن الهام مبنی بر بازگشت محمود احمدی نژاد همراه با امام زمان(عج) گفت: این حرف بسیار نامربوط است و این دست از مسائل حوزه هایی است که علما و مراجع به آن ورود پیدا نمی کنند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:آقای احمدی نژاد تنها جایی که باید حضور و ظهور پیدا کند نه همراه امام زمان (عج) که دادگاه است تا به ظلم هایی که به مردم کرد، رسیدگی شود.

حقیقت پور در ادامه این مطلب تاکید کرد: آقای احمدی نژاد به خاطر تحقیر حزب اللهی ها، به خاطر شکستی که به اصولگرایی تحمیل کرد باید به دادگاه برود و آقای الهام نیز حرف بی جایی زده است و از اساس در جایگاهی نیست که بخواهد در خصوص یاران حضرت ولی عصر(عج) اظهار نظر کند.

وی ادامه داد: گویا اطرافیان آقای احمدی نژاد احساس کرده اند عده ای آدم خل وضع، مردمان این کشور هستند که هر چه گفتند قبول کنند؟

حقیقت پور هم چنین در این خصوص افزود: حضرت امام (ره) با آن عظمت و بنیان هرگز در این حوزه ها ورد پیدا نکرد و قطعا مراجع ما آرام نخواهند نشست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد:اگر قرار باشد امثال آقای چاولز و احمدی نژاد همراه با امام زمان بیایند که باید در آن دوره نیز منتظر فجایعی مثل اختلاس 3 هزار میلیاردی باشیم.

۱۳۹۲/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...