نسخه چاپی

جناب دكتر با این‌همه تلاش و مجاهدت چرا شكسته‌نفسی میكنید؟!

عکس خبري -جناب دکتر با اين‌همه تلاش و مجاهدت چرا شکسته‌نفسي ميکنيد

رییس‌كل محترم بانك مركزی دیروز در مصاحبه خود با یكی از خبرگزاری‌ها بیانات غرّایی فرمودند كه بیشتر انسان را یاد خطابه‌های سیاسی می‌اندازد.

جناب دکتر بهمنی فرمودند: "همگان دیدند که قیمت دلار تنها ظرف چند روز حدود 600 تومان کاهش یافت، در حالی که بانک مرکزی طی این مدت غیر از رویه معمول خود طی ماه‌های اخیر، اقدام خاص دیگری برای کاهش قیمت دلار انجام نداده بود".
و از بیان نکته ظریف فوق به این نتیجه غریب رسیدند:
"بنابراین، کاهش حدود 600 تومانی نرخ ارز تحت تأثیر عوامل سیاسی بوده، همان‌گونه که افزایش قیمت طی سال‌های اخیر نیز عمدتاً ناشی از همین عوامل بوده است".
در ادامه هم حجت بر همگان تمام کردند:
"صراحتاً می‌گویم همان‌گونه که بانک مرکزی در کاهش چشمگیر نرخ ارز طی چند روز اخیر نقشی نداشته، در افزایش قابل ملاحظه آن طی سال‌های اخیر نیز نقشی نداشته و عوامل سیاسی باعث افزایش قیمت دلار شده است."!!
جناب آقای دکتر، واعجبا! شکسته‌نفسی می‌فرمایید! شاید بتوانیم بی‌تأثیری شما و بانک مرکزی را در کاهش ارزش دلار و افزایش ارزش پول ملی طی روزهای اخیر بدون هیچ چون و چرا و اما و اگری پذیرفت، اما هیهات، مگر می‌شود نقش‌آفرینی‌تان را در کاهش ارزش پول ملی و افزایش یک‌باره و آتش‌فشانی قیمت دلار و ارزهای مختلف فراموش کرد و نادیده گرفت؟ مگر می‌شود این‌همه تلاش و مجاهدت را فراموش کرد؟! جناب آقای دکتر، اگر بپذیریم عوامل سیاسی خارج از توان شما باعث این‌همه مشکل و معضل شده و نقدینگی و پایه پولی را طی فقط سه تا چهار سال بیشتر از سیصد تا چهارصد درصد افزایش داده و نرخ برابری ارز این‌جور سر به فلک کشیده، جفای به شما است! حضور پررنگ و نقش‌آفرین حضرت‌عالی در این پست خطیر نادیده گرفته شده و مفهومی پیدا نمی‌کند. بدتر از آن، وجود بانک مرکزی و سیطره آن بر سیاست‌های پولی معنا پیدا نمی‌کند، این چه اعتراف و شکسته‌نفسی است که می‌فرمایید؟!
جناب آقای دکتر، واقعاً کدام عامل سیاسی؟ چه اتفاقی؟ اگر این گفته شما را قبول کنیم که وامصیبتا است! تحریم‌ها برداشته شده؟ تحریم بانک‌ها لغو شده؟چه‌چیزی را باید بپذیریم؟ کدام اتفاق سیاسی را باید قبول کنیم؟
جناب آقای دکتر، غیر از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، اتفاق دیگری در عرصه سیاسی افتاده که از کنف باکفایت شما خارج باشد؟ غیر از این است که اقتصاد و فعالان بازار که سنسورهای بسیار قوی در تشخیص شرایط دارند فقط و فقط با شنیدن پایان سیاست‌های اقتصادی موجود آن‌قدر هیجان‌زده شدند که به‌یک‌باره و به‌قول خود شما بدون هیچ اقدامی، این‌جور عکس العمل نشان داده و ظرف چند روز ارزش پول ملی افزایش پیدا کرده؟شاخص‌های بورس سر به فلک کشیده و آنی به آنی قله‌های جدید فتح می‌کند؟!
اگر این‌گونه باشد که هست، واقعاً وااسفا، کاری کردید کارستان، این‌قدر که اقتصاد برای رفتن و تودیعتان و برای پایان سیاست‌های غلط اقتصادی موجود لحظه‌شماری می‌کند. جناب آقای دکتر، چه کردید؟ هیجان‌زده که هیچ، روانی شد این اقتصاد از دست سیاست‌های غلط و تحمیل‌شده به آن.
منبع: تسنیم

۱۳۹۲/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...