نسخه چاپی

واكنش صالحی به اظهارات وزیر سعودی

وزیر امورخارجه كشورمان گفت: ما می خواهیم بهترین روابط را با عربستان داشته باشیم اما اظهار نظرهای وزیر خارجه عربستان پر از تناقض است.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب گنجینه جاودان تاجیکان در جمع خبرنگاران درباره کشتار شیعیان در مصر گفت: با وزیر امورخارجه مصر در این باره صحبت کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت خارجه برنامه دیگری به غیر از محکومیت کشتار شیعیان دارد اظهار داشت: چه برنامه ای دیگری می توانیم داشته باشیم. آرزو می کنیم که مسوولین مصری متوجه باشند دشمنان مصر در صدد هستند که این آرامش را که در بین ملت مصر هست به هم بریزند.انشاءالله مسوولان هوشیار باشند و نگذارند که بدخواهان ملت مصر با ایجاد فتنه و ایجاد زمینه برای فتنه مصر را دستخوش ناآرامی بکنند.

صالحی درباره راه اندازی خطوط مستقیم پروازی بین ایران و آمریکا گفت: ما از این نظر که هواپیما برای شهروندان در رفت و آمد باشد مشکلی نداریم خودشان مشکل داشته اند ما با هر کشوری که آمادگی داشته باشد در رفت و آمد خواهیم بود آنجا ایرانیان زیادی هم داریم و این فرصت خوبی برای ایرانیان خواهد بود که بتوانند رفت و آمد داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به تغییر رویه امیر قطر در قبال سوریه خوشبین هستید گفت: در تغییراتی که در قطر رخ داده است انشاءالله یک بازبینی جدی در سیاستهای قطر در قبال تحولات منطقه به خصوص موضوع محوری منطقه که مساله سوریه است انشاءالله حاصل خواهد شد.

صالحی درباره اظهارات وزیر خارجه عربستان مبنی براینکه نمی توانیم در قبال اقدامات ایران در سوریه ساکت بمانیم گفت: به هر حال می خواهیم بهترین روابط را با عربستان داشته باشیم اظهار نظرهای ایشان پر از تناقص است.

صالحی گفت: با احترام به ایشان خودشان اگر صحبتهای خود را بخوانند متوجه می شوند که تناقضات انقدر زیاد است که نیازی به واکنش ما ندارد.

صالحی افزود: بهتر است وزیر خارجه عربستان به گونه ای موضع گیری کند که شاهد تقویت روابط باشیم نه دوری از یکدیگر.

۱۳۹۲/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...