نسخه چاپی

توصیه باقری لنكرانی به دولت آینده

عکس خبري -توصيه باقري لنکراني به دولت آينده

عضو جبهه پایداری گفت: فكر نمی‌كنم دولت آینده با نسخه كارگزارنی كه جوابگوی مشكلات امروز نیست به مصاف مشكلات اقتصادی برود.

به گزارش نما به نقل از فارس، کامران باقری لنکرانی عصر امروز در در نشست جریان‌شناسی تحولات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: عده‌ای در تحلیل انتخابات تنها بر سر زبان حرف می‌زنند در حالی که تحلیل واقعی انتخابات چیز دیگری است.

لنکرانی ادامه داد: اگر واقع‌بینانه به انتخابات و فرآیند آن از ابتدا تا انتها نگاه کنیم در خواهیم یافت که بسیاری از تحلیل‌‌ها اشتباه است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم افزود: این که برخی می‌گویند انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری عرصه تقابل دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب بود تحلیلی اشتباه است.

وی در همین زمینه تحلیلی که می‌گوید در این انتخابات اصلاحات بر اصولگرایی غلبه کرد را نیز اشتباه دانست و گفت: به چند دلیل این تحلیل درست نیست چرا که مردم در انتخابات همزمانی که با ریاست‌جمهوری برگزار شد در شوراها رأی اکثریت را به اصلاح‌طلبان ندادند و تنها در یک مرکز استان آن‌ها توانستند بر اصولگرایان پیشی بگیرند پس این تحلیل از اصل اشتباه است.

اخلاق سیاسی در کشور احیا شد

لنکرانی یکی از مزایای این انتخابات را پس از اتفاقات انتخابات 88 احیای اخلاق سیاسی در کشور دانست و گفت: بر خلاف بد اخلاقی صورت گرفته در انتخابات گذشته در این دوره همه کاندیداهایی که پیروز نشدند به صورت رسمی به شخص پیروز تبریک گفتند و اخلاق و ادب اسلامی همین را حکم می‌کرد.

وی توطئه‌های دشمنان برای عدم برگزاری و یا برگزاری توأم با خدشه و حرف و حدیث را خواست دشمن در همه مراحل آن دانست و گفت: وقتی رهبری با تدبیر و اندیشمند بر این کشور ولایت می‌کند دشمن هرگز راه به جایی نخواهد برد.

این عضو جبهه پایداری به ناکامی دیگر دشمن در این انتخابات پرداخت و گفت: آن‌ها در انتخابات گذشته این‌گونه القا کردند که رأی مردم ایران را می‌توان ده‌ها میلیونی جابجا کرد و عده‌ای هم آن‌ها را در داخل همراهی کردند.

نظام اسلامی برای 200 هزار رأی هم احترام قائل است

لنکرانی ادامه داد: اما در این انتخابات همه فهمیدند نه تنها نظام اسلامی رأی مردم را ده‌ها میلیونی جابجا نمی‌کند بلکه برای تنها 200 هزار رأی بیشتر نیز احترام قائل است.

لنکرانی از مواضع خوب رئیس‌جمهور منتخب در همین مدت کوتاه گفت و افزود: روحانی در همه مواضع خود نشان داد که به اصول نظام جمهوری اسلامی پایبند است و از کسی که در این مدت عمر انقلاب همواره مسئولیت‌های بالا داشته و در یک قلم مشاور رهبری است انتظاری به غیر از این نمی‌رفت.

وزیر بهداشت دولت احمدی‌نژاد مشکلات اقتصادی را از مهم‌ترین چالش‌ها برای هر دولتی از جمله دولت آینده دانست و گفت: مردم در سه دوره گردش دولت‌‌ها به ما همه چیز را فهماندند.

وی تولد دولت اصلاحات را به دلیل مواضع اقتصادی دولت در رأس کار از سال 68 تا 76 دانست و گفت: بی‌شک اقتصاد کارگزارانی جوابگوی مشکلات اقتصادی مردم در این دوره نیست و از طرفی دیگر دوره ایجاد فاصله و شکاف طبقاتی میان مردم گذشته است.

وی پیش‌بینی کرد که دولت جدید با نسخه کارگزارانی به مصاف مشکلات اقتصادی پیش رو نرود.

۱۳۹۲/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...