نسخه چاپی

تداوم روند نزولی قیمت‌ها در بازار

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در هفته‌های اخیر دلارها از گاوصندوق‌ها به دلیل آرامش سیاسی مردم به بازار عرضه شده كه همین مسئله می‌تواند عامل اصلی كاهش قیمت در این بازار باشد و در آینده شاهد روندنزولی قیمت‌ها در این بازار نیز خواهیم بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمد حسن‌نژاد با اشاره به روند رو به کاهش قیمت طلا و ارز در هفته‌های اخیر اظهار کرد: در شرایطی که در هفته ها اخیر دلارها از گاوصندق‌ها به دلیل آرامش سیاسی مردم به بازار عرضه شده می توان عامل اصلی کاهش قیمت در این بازار باشد و این کاهش قیمت به بازار مسکن نیز رسیده و در آینده شاهد روندنزولی قیمت‌ها در این بازار نیز خواهیم بود.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم برخی از کسانی که در بازار ارز و سکه سرمایه‌گذاری کرده‌اند خیلی مایل به سرمایه‌گذاری در بخش تولید نیستند.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی ‌گفت: برای هدایت نقدینگی موجود در بازار ارز و طلا به سمت بازار سرمایه باید از سیستمی استفاده کنیم که سرمایه‌گذاری در این بخش جذاب شود.

وی افزود: به طور مثال صندوق‌های سرمایه‌گذاری طراحی شود که به سرمایه‌گذاران اعلام کند ریسک سرمایه‌گذاری در این بخش کم است و در نتیجه آنها به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه تشویق شوند.

این نماینده در مجلس نهم اظهار داشت: از علل گرانی ارز تبدیل تقاضای آتی به آنی بوده و در شرایط فعلی معکوس آن جواب خواهد داد یعنی باید عرضه آتی به عرضه آنی تبدیل شود.

حسن‌نژاد ادامه داد: در شهریور سال گذشته قیمت واقعی دلار 1900 تومان بود اما در حال حاضر با توجه به تورم قیمت حدودا باید بین 2000 تا 2500 تومان باشد.

حسن‌نژاد گفت: با توجه به شرایط موجود دلارهایی که در خانه پس انداز شده‌اند به بازار عرضه می‌شوند و این موضوع نیز باعث کاهش قیمت ارز خواهد شد.

حسن‌نژاد گفت: در شرایطی که در هفته‌های اخیر دلارها از گاوصندوق‌ها به دلیل آرامش سیاسی مردم به بازار عرضه شده می‌توان عامل اصلی کاهش قیمت در این بازار باشد و این کاهش قیمت به بازار مسکن نیز رسیده و در آینده شاهد روند نزولی قیمت‌ها در این بازار نیز خواهیم بود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: برای اینکه هزینه اجاره مسکن خانوارها یک چهارم درآمدشان شود یا باید دستمزدها را افزایش دهیم یا قیمت مسکن را کاهش دهیم.

۱۳۹۲/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...