نسخه چاپی

یادداشت الهام در مورد ماجرای رجعت

«واضح است دعا برای كسی كه در حال حیات است از سوی كسی كه برای تعجیل در ظهور دعا می‌كند، آرزوی رویت امام، در حال حیات، مقدّم بر موضوع «رجعت» است، كه بعد از مرگ خواهد بود.»

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت پس از انتشار اطلاعیه‌ی روز گذشته درباره بازتاب سخنان سخگوی دولت در همایش تجلیل از گفتمان سوم تیر، یادداشت اختصاصی از دکتر غلامحسین الهام به شرح زیر منتشر کرد:

«واضح است دعا برای کسی که در حال حیات است از سوی کسی که برای تعجیل در ظهور دعا می‌کند، آرزوی رویت امام، در حال حیات، مقدّم بر موضوع «رجعت» است، که بعد از مرگ خواهد بود.

1- مراد از تعبیر "رجعتی دیگر" یک اشتراک لفظی و به معنای لغوی آن است. و از این واژه در معنای اصطلاحی آن که در مباحث دینی و مذهبی به کار می‌رود، استفاده نشده است.

2- مقصود از این تعبیر، آرزوی تعجیل در ظهور امام عصر (عج) است و تمنای آنکه در آینده‌ای نزدیک احمدی‌نژاد که حامل گفتمان مهدوی (سوم تیر) بوده است، در دولت یار توفیق خدمت داشته باشد. با گوش دادن به کلام و یا خواندن عبارت می‌توان سیاق "دعا" را بخوبی استشمام کرد.

3- "احمدی‌نژاد" بر ما حق برادری دارد. و حق یک برادر مسلمان دعا برای اوست. با این تعبیر به دعای مکرر او در این هشت سال مبنی بر "واجعلنا من خیر اعوانه و انصاره ..." "آمین" گفته شده است. انصاف دهید از یک "آمین" برای دعای یک برادر در جهت نصرت ولی‌عصر(عج) هم باید دریغ کرد؟!

4- واضح است دعا برای کسی که در حال حیات است از سوی کسی که برای تعجیل در ظهور دعا می‌کند، آرزوی رویت امام، در حال حیات، مقدّم بر موضوع «رجعت» است، که بعد از مرگ خواهد بود.

5- با هیچ تعبیر و تفسیر غریبی، "تعیین وقت ظهور" و یا "تعیین یاران امام عصر" و ... از این کلام نمی توان فهمید، و به گوینده نسبت غیب‌گویی داد. البته باور غیب، شرط ایمان است ولی ایمان به غیب، غیب‌گویی نیست.

6- به فرض آنکه از این تعبیر معنای اصطلاحی "رجعت" مرتبط با ظهور امام عصر عجل‌ا... تعالی فرجه برداشت شود. آن نیز آرزوی قلبی، علاقه و اعتقاد شیعیان است که بنا بر نقل مرحوم حاج شیخ عباس قمی در مفاتیح‌الجنان، با تعالیم و آموزه‌های امام صادق علیه‌السلام هر شیعه هر روز صبح در پیشگاه خداوند سبحان و با استغاثه می‌خواند:

اللّهُمَّ اِنْ حالَ بَیْنی وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذی جَعَلْتَهُ عَلی عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً فاخرجنی من قبری مُؤْتَزِراً کَفَنی ، شاهِراً‌ سَیْفی ، مُجَرِّداً قَناتی، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعی فِی الْحاضِرِ وَ الْبادی»

۱۳۹۲/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...