نسخه چاپی

وزیر هندی: آمریكا در برابر ایران زانو خواهد زد

عکس خبري -وزير هندي:  آمريکا در برابر ايران زانو خواهد زد

وزیر اوقاف ایالت اورتاپرادش هند ادامه مقاومت اسلامی ایران در برابر استكبار را ارزشمند دانست و گفت: مسلما به دلیل مقاومت شما، آمریكا تا چند سال آینده در برابر شما زانو خواهد زد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمد اعظم‌خان در نشستی با مسوولان آستان قدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: از ابتدا علاقه زیادی به حضور در ایران داشتم و می‌خواستم انقلاب امام خمینی(ره) و انقلابیون را از نزدیک ببینم که امروز این موفقیت را به دست آوردم. بیش از 40 سال در عرصه سیاست هستم و در عرصه‌های مختلفی از بنده استقبال شد، ولی استقبالی که درایران دیدم، به شکل کاملی بود که نشان دهنده رفتار مؤمنان واقعی نسبت به دیگران است.

وی به روابط ایران و هند اشاره کرد و گفت: روابط ایران با هند در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... خوب بوده و امید است این ارتباط همواره برقرار باشد.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام داده در راستای احقاق حقوق مسلمانان از دولت در برخی کشورها ادامه داد: امروز متأسفانه اختلافاتی در میان مسلمانان به وجود آمده و عده‌ای، عده‌ دیگر را با بهانه‌های کاذبی چون کفار بودن می‌کشند. جنگ و جدال‌هایی میان شیعه و سنی به وجود آمده است که دولت‌ها تلاش دارند بسیاری از آن‌ها را برطرف سازند و با کسانی که در این میان جنایت کرده، برخورد می‌کنند.

وزیر اوقاف ایالت اورتاپرادش هند به نظام عادلانه حاکم در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امروز در ایران که حکومت جمهوری اسلامی حاکم می‌باشد، حقوق همه مردم رعایت می‌شود، ولی شاهدیم که بسیاری از کشورهایی که ادعای حکومت اسلامی دارند، کمترین حقوق شهروندان و مسلمانان را رعایت نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنده افتخار دارم که در دولتی حاضر شدم که هیچ‌گاه در برابر امریکا زانو نزده است و در این عرصه مشقت‌های زیادی را متحمل شده ولی از هدف خود کوتاه نیامده است. شما باید تلاش کنید همچنان در مسیر ایجاد اتحاد در میان مسلمانان تلاش کنید و امید است دیگر دولت‌ها نیز همگام با شما در این عرصه گام بردارند.

وی ادامه مقاومت اسلامی ایران در برابر استکبار را ارزشمند دانست و تصریح کرد: مسلماً به دلیل مقاومت شما، امریکا تا چند سال آینده در برابر شما زانو خواهد زد.

محمد اعظم‌خان همچنین به پیشرفت‌های علمی ایران اشاره کرد و افزود: شما برادران ایرانی در مسیر آموزش علم و دانش حرکت کرده و در این عرصه گام‌های ارزشمندی برداشته‌اید و به همگان ثابت کردید که تربیت افرادی که بتوانند اهداف جامعه و نظام اسلامی را برآورده سازند، نقش مهمی در پیشرفت ملی دارد.

وی ادامه داد: نظام حاکم بر هند، نظام جمهوری است، از این رو دولت نسبت به تبلیغات و فعالیت‌های دینی ادیان و مذاهب کاری ندارد. در این نظام، اگر مؤسسه مذهبی از سوی دین یا مذهبی راه‌اندازی شود،‌ دولت موظف است به آن کمک کند. در این دولت برای مسلمانان کارهای زیادی انجام شده و تفاوتی میان شیعه و سنی نیست، حوزه‌های علمیه شیعه و سنی این کشور، اگر در چارچوب قوانین دولت حرکت کنند، دولت نه تنها کاری با فعالیت‌های آن‌ها ندارد، بلکه از آن‌ها حمایت نیز می‌کند.

به گزارش ایسنا محمد اعظم‌خان، وزیر اوقاف ایالت اورتاپرادش هند شب گذشته با حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، ضمن زیارت مضجع نورانی ایشان، با مسوولان آستان به گفت‌وگو نشست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد در این نشست ضمن خیر مقدم‌ اظهار کرد: در سفری که به کشور هند داشتم، این کشور را کشوری بزرگ و با سابقه کهن و مردمی با فرهنگ که اشتراکات زیادی میان آن‌ها و ایرانیان وجود دارد، یافتم.

وی با بیان این‌که «خصوصیات اخلاقی در این کشور موج می‌زد» ادامه داد: کشوری با این همه جمعیت، با هر مذهب و دینی، با آرامش و معنویت در کنار هم در حال زندگی هستند.

رییس حوزه تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام با اشاره به تلاش دولت‌های استعمارگر نسبت به ضربه زدن به ایران و هند در گذشته و امروز گفت: این پایگاه عمیق و ریشه کهن تاریخی این دو کشور، ‌موجب طمع کشورهای استعماری گردیده و نتیجه آن سال‌ها استعمار ایران و هند شده است. سال‌ها استعمار انگلیس و امریکا در ایران و هند موجب شده که هنوز هم گذشته‌ای که آن‌ها در کشورهای ما ویران کردند، جبران نشده است؛ آن‌ها دشمن ارزش‌های معنوی و انسانی هستند که این دو کشور و سایر کشورهای اسلامی باید دست یاری به یکدیگر داده و در برابر آن‌ها بایستند.

وی با ابراز خرسندی از حضور مدیران آگاه و عاقل در هند اظهار کرد: بر اساس این آگاهی مدیران هند، هیچ یک از دسیسه‌های دشمن که به دنبال خدشه وارد شدن بر ارتباط ایران و هند شده است، به ثمر ننشسته است.

وی با اشاره به حضور علمای بزرگی از شیعه و سنی و غیرمسلمان در هند که جایگاه علمی این کشور را در جهان در سطح بالایی قرار داده است، گفت: امروز 7 هزار دانشجوی ایرانی در هند حضور دارند و دانشجویان زیادی نیز از این کشور در ایران هستند که این ارتباط علمی نتایج ارزشمندی را در آینده خواهد داشت.

استاد حوزه همچنین حضور مسلمانان در امور کشور را ضروری دانست و گفت:‌ باید مسلمانان در متن دولت حضور داشته و در اداره کشور نقش‌آفرین باشند. همین مساله موجب جلوگیری از اختلافات و ایجاد ارتباط قوی‌تر میان دولت ایران و این کشور خواهد بود.

وی با اعلام آمادگی ایران در ایجاد ارتباط علمی و فرهنگی با مجامع علمی و فرهنگی هند، خاطرنشان کرد: ما آمادگی هرگونه کار علمی و فرهنگی که بتواند ارتباط دینی و علمی این دو کشور را تقویت کند، هستیم و آماده‌ایم از غیر شیعه و حتی غیر مسلمان‌ها نیز در این کشور پذیرایی کنیم؛ چراکه معتقدیم ایران خانه اهل بیت علیهم‌السلام است و آن‌ها متعلق به همه جهانیان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط علمی و دینی و فرهنگی میان ایران و هند، می‌تواند بسیاری از دسیسه‌های دشمن را در اختلاف افکنی و تضعیف مسلمانان خنثی سازد.

۱۳۹۲/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...