نسخه چاپی

كشور ایران رویكرد خوبی در زمینه ذخایر ژنتیكی و زیستی دارد

مركز ملی ذخایر ژنتیكی و زیستی ایران رویكرد خوبی در زمینه تحقیقات، تولیدات و پرورش نیروی انسانی دارد.

دکتر ابوالحسن شاهزاده فاضلی، رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به نامگذاری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی این مرکز با اقدامات خاص و حائز اهمیتی را انجام داده و این در صورتی است که مقوله زیست فناوری در تمام جوامع از زمینه های مهم در امر سرمایه گذاری های کلان در تولید و ثروت محسوب می شود .
رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران همچنین تولید غذا و دارو در حوزه صنعت و سلامت که بستر بیوتکنولوژی مطرح است از عوامل تاثیر گذار در افزایش تولید ملی و رفع تحریم های بیگانه عنوان کرد.


*زیست فناوری از مسائل حائز اهمیت در افزایش تولید داخلی کشور است
زیست فناوری و بهره گیری از میکرو ارگانيسم ها از مسائل حائز اهمیت در افزایش تولید داخلی در کشور است.
شاهزاده فاضلی در ادامه بهره گیری از میکرو ارگانیسم های بومی و بهره گیری از محققان داخلی کشور را از دیگر علل ارتقاء دانش فنی بومی ایران دانست.
رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در خصوص بانک میکرو ارگانیسم های این مرکز اذعان داشت: با توجه به نوپا بودن این مرکز و از سویی دیگر با توجه به توانمندی و پتانسیل محققان مرکز در شناسایی و معرفی گونه های جدید قادر هستیم تا این مرکز را حائز رتبه پنجم در میان کشورهای دنیا در این عرصه مطرح نمائیم.
دکتر ابوفاضلی در پایان خواستار حمایت های مالی هرچه بیشتر ستاد زیست فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد.


*افزایش سرب در هوا از علل اختلالات رفتاری محسوب می شود
افزایش سرب در هوا از علل ا ختلال در سیستم اعصاب مرکزی و اختلالات رفتاری محسوب می شود.
حمید رضا عظیم زاده عضو هیئت علمی دانشگاه یزد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: سرب موجود در بنزین اتومبیل ها که با تشدید آلودگی هوا مشهود است از علل تشدید بیش فعالی کودکان و از جمله اختلالات رفتاری محسوب می شود.
وی در ادامه اذعان داشت: سرب جذب شده وارد خون شده و در بافت های نرم و استخواني توزیع می شود.
عظیم زاده گفت: مطالعات سایر محققان از تولد کودکان عقب مانده ذهنی در غلظت های سرب بیشتر از چهل میکرو گرم در لیتر در خون این افراد خبر داد.
وی اولین نشانه مسمومیت با سرب را علائم عصبی، افزایش ناهنجاری عصبی کودکان و افزایش فشار خون در بزرگسالان دانست.

۱۳۹۱/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...