نسخه چاپی

تحریم روسیه به دلیل عدم تحویل اسنودن از سوی آمریكا

عکس خبري -تحريم روسيه به دليل عدم تحويل اسنودن از سوي آمريکا

سناتور آمریكایی اعلام كرد در صورت عدم تحویل "ادوارد اسنودن" مامور سابق سازمان سیا پیشنهاداتی در خصوص اعمال تحریم ها علیه روسیه تدوین خواهد كرد.

به گزارش نما، سرّنیوز به نقل از خبرگزاری «ریا نووستی» نوشت: "لیندسی گرین" سناتور مشهور جمهوری خواه روز پنج شنبه در مصاحبه با نشریه نیوزویک اظهار داشت در صورت عدم تحویل "ادوارد اسنودن" مامور سابق سازمان سیا پیشنهاداتی در خصوص اعمال تحریم ها علیه روسیه تدوین خواهد کرد.

گرم گفت:"ما اهرم های تاثیرگذاری خود را مطالعه می کنیم. من تلاش می کنم بسته تدابیر را تهیه کنم تا به روس ها نشان داده شود که ما تا چه حد جدی هستیم. ما باید خاطرنشان کنیم که این لحظه تعیین کننده ای در مناسبات ماست".

دموکرات های آمریکا نیز به انتقاد از روسیه پیوستند.

یادآور می شود ادوارد اسنودن که روز 23 ژوئن به عنوان مسافر ترانزیتی وارد مسکو شده، اکنون درسالن ترانزیتی فرودگاه شرمتیوا مسکو بسر می برد. پیشتر "جولیان آسانژ" بنیانگذار سایت جنجالی "ویکی لیکس" اعلام کرده بود مقامات اکوادور در زمان اقامت اسنودن در هنک کنگ اسناد پناهندگی را به وی داده اند تا بتواند به کشورهای گوناگون رفت و آمد کند. اما سپس سخنگوی دولت اکوادور این مطلب را تکذیب کرد.

اسنودن در اوایل ژوئن حکم سری دادگاه را منتشر کرد که طبق آن سرویس های اطلاعاتی به تمام مکالمات مردم در شرکت تلفنی بسیار بزرگ Verizon دسترسی پیدا کردند. وی همچنین اطلاعاتی در مورد برنامه مافوق محرمانه آژانس امنیت ملی "PRISM" را افشا نمود که امکان می دهد مراسلات الکترونیکی در بزرگترین سایت ها کنترل شود. مقامات ایالات متحده اعلام کردند افشای این اطلاعات به امنیت ملی آمریکا لطمه جدی وارد کرده است.

اسنودن هم اکنون در انتظار جواب مقامات اکوادور به درخواست پناهندگی سیاسی خود است. "نیکلاس مادورو" رییس جمهور ونزوئلا پنج شنبه شب اعلام کرد کشور وی آماده پذیرش "ادوارد اسنودن" مامور سابق سازمان سیا و "حمایت انسانی" از وی است.


واشنگتن خواستار بازداشت و تحویل اسنودن است اما مقامات روسیه می گویند وی در سالن ترانزیت قرار دارد و از مرز روسیه عبور نکرده است.

۱۳۹۲/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...