نسخه چاپی

شاهكار واليباليست‌هاي ايران در ليگ جهاني

ایران غوغا كرد/ شگفتی‌ با شیرمردان ایران رقم خورد

عکس خبري -ايران غوغا كرد/ شگفتي‌ با شيرمردان ايران رقم خورد

تیم ایران در رقابتهای لیگ جهانی والیبال در سالن بالاكاسای شهر مودنا موفق شد ایتالیا كه قدرتمندترین تیم و صدرنشین گروه B هست را با نتیجه 3 بر یك شكست دهد.

شاگردان خولیو ولاسکو در حالی به این پیروزی ماندگار دست پیدا کردند که قبل از این کمتر کسی تصور می‌کرد تیم ملی ایران بتواند شگفتی‌ساز شود و ایتالیا را در خانه‌اش شکست دهد.

به گزارش نما به نقل از مهر، تیم ملی والیبال ایران در دیداری که جمعه شب آغاز شد و در اولین ساعات بامداد روز شنبه به پایان رسید موفق شد با یک بازی کم نقص که شامل دریافت های خوب اول، توپیگری، دفاع روی تور و حمله بود تیم ایتالیا را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد.

در ست اول بازیکنان ایران با تکیه بر سرویس‌های ریسکی موفق شدند حریف صاحبنام خود ار زمینگیر کنند. رحمان داودی یکی از بهترین بازیکنان ایران بود که نقش پررنگی در پیروزی این ست داشت. شاگردان خولیو ولاسکو در این دیدار نسبت به دیدار با تیم‌های روسیه و صربستان دریافت‌های بهتری داشتند ضمن اینکه سرویس‌های پرشی و موجی ایتالیایی‌ها به ویژه "کریستین ساوانی" نتوانست باعث برتری ایتالیایی‌ها در این ست شود. ایران این ست را 25 بر 23 برنده شد.


در ست دوم باز هم این بازیکنان ایران بودند که ابتکار عمل را در دست داشتند. سعید معروف به عنوان پاسور، عملکرد بسیار درخشانی در این ست داشت و به بازی والیبالیست‌های ایران تنوع می‌بخشید. ضمن اینکه داودی در این ست هم درخشان ظاهر شد و در لحظات پایانی ست دوم سه امتیاز متوالی برای ایران کسب کرد و اسکوربورد را به عدد 19 به نفع ایران تغییر داد که همین امر در پیروزی ایران در این ست نقش پررنگی داشت.


ایتالیایی ها که وضع را مساعد ندیدند "ایوان زایتسف" که در بازی با روسیه از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی شده بود را به زمین فراخواندند تا با بهره گیری از سرویس‌ها و آبشارهای او مانع از شکست تیمشان شوند اما این بازیکن روسی الاصل هم نتوانست مانع از شکست لاجوردی پوشان در ست دوم شود. این ست را هم ایران 25 بر 22 برد.

ست سوم را ایتالیایی ها توفانی آغاز کردند و حضور زایتسف وزنه روحی مناسبی برای آنها بود تا چربش بیشتری نسبت به ایران داشته باشند. این تیم در این ست با اتکا به سرویس های مواج و البته عملکرد عالی روی تور موفق شد چندین و چند بار بالای دستان مدافعان ایران توپ را وارد زمین تیم میهمان کند. بازیکنان ایران در مقاطعی خود را به حریف به لحاظ امتیازی نزدیک کردند اما در نهایت این ایتالیا بود که فاتح این ست شد. ایتالیا در این ست با نتیجه 25 بر 22 برنده شد.

ست چهارم با برتری ایران آغاز شد و تا امتیاز 11 این تیم ایران بود که از حریف خود پیش بود اما ایتالیایی ها با دفاع خوب روی تور موفق شدند امتیازات را برابر کنند و حتی یک امتیاز هم بالا بیفتند. اما در ادامه ایتالیا با درخشش زایتسف موفق شد از ایران فاصله بگیرد اما بازیکنان ایران دست به کار بزرگی زدند و در حالی که 23 بر 20 از حریف عقب بودند، در نهایت با نتیجه 32 بر 30 برنده شدند.

ایتالیایی‌ها پس از برزیل پرافتخارترین تیم والیبال جهان در رقابتهای لیگ جهانی هستند. این تیم تا به حال هشت بار به عنوان قهرمانی این رقابتها رسیده که پنج بار آن با مربیگری ولاسکو بوده است. تیم ملی ایران که نخستین پیروزی در لیگ جهانی را برابر صربستان به دست آورده بودند، روز یکشنبه در دومین دیدار به مصاف ایتالیا خواهد رفت.

برزیل در گروه A در دیداری مهیج با نتیجه 3 بر 2 از سد فرانسه گذشت و در گروه C هم کانادا با حساب 3 بر یک از سد فنلاند گذاشتند.

۱۳۹۲/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...