نسخه چاپی

بهار/ احمدی نژاد: برای رفتنم برنامه دارم

لحنش هرچقدر هم آرام باشد، باز بوی تهدید و جنجال می‌دهد. این خاصیت محمود احمدی‌نژاد است؛ محمود احمدی‌نژادی كه شیوه سخن‌گفتنش از او كاراكتری ویژه ساخته است. خنده‌های ریزریز هنگام سخن گفتن، تهدید به بگم‌بگم برای گفتنی‌ها، استفاده از ادبیات عامیانه و سوال را با سوال جواب دادن، همه از ویژگی‌های محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری، است؛ محمود احمدی‌نژادی كه همه وقت‌ها و ثانیه‌ها را برای دفاع از خود می‌گیرد، اما درنهایت دفاعیاتش تنها حجم انتقادات را نسبت به دولتش زیاد می‌كند.

به گزارش نما به نقل از پارسینه، از نظر محمود احمدی‌نژاد، هرکسی که از او تمجید نکند از دایره قرمز رنگ دور او باید بیرون برود. محمود احمدی‌نژاد، اولین کسی است که دشمن را به بیرون مرزها محدود نکرده و آن را بومی و درون‌مرزی کرده است. احمدی‌نژاد می‌گوید خیلی‌ها در داخل دشمن او هستند. می‌گوید همین دشمن‌ها در حقش بی‌انصافی کرده و سنگ زیر پایش انداختند. می‌گوید کارهای بزرگی انجام داده که هیچ‌کس تاکنون توان انجامش را نداشته است.

اما «دشمنان داخلی» نگذاشتند؛ نگذاشتند او محبوب شود. حال این روزها محمود احمدی‌نژاد می‌گوید دلخور است. آن‌قدر دلخور که می‌خواهد به قاب رسانه ملی بیاید که زمانی به هر بهانه‌ای به او وقت می‌داد که رودررو با مردم سخن بگوید. بیاید و به همه بی‌انصافی‌هایی که به قول خودش در حقش شده است، پاسخ دهد.

محمود احمدی‌نژاد می‌گوید حرف‌های بسیاری دارد البته این حرف‌های بسیاری در دولتش به تهدید تبدیل شده است؛ حرف‌هایی که برای منتقدان «بوی تهدید» و برای محمود احمدی‌نژاد «سلاحی برای دفاع» است.

«بگم بگم»‌های محمود احمدی‌نژاد آن‌قدر در این هشت سال معروف شده که هر وقت محمود احمدی‌نژاد عزم گفتن می‌کند، همه خود را برای جنجال تازه‌ای آماده می‌کنند.

حال محمود احمدی‌نژاد قرار است فردا یکشنبه در قالب رسانه ملی رودرروی مردم سخن بگوید؛ قراری که از روز چهارشنبه هفته گذشته به دلیل پخش سخنان رهبری به روز یکشنبه انتقال داده شد. حال قرار است محمود احمدی‌نژاد به رسانه ملی بیاید. محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با «فارس» در پاسخ به این سوال که در روزهای پایانی دوره ریاست جمهوری شما قرار داریم، چه صحبتی با ملت ایران دارید، گفته: در این رابطه برنامه‌هایی دارم که ان‌شاء‌الله خواهم گفت.

برنامه‌های «رفتنی» که بهمن شریف‌زاده از روحانیون حامی او آن را به «بهار» این‌گونه توضیح می‌دهد: «گفتمان احمدی‌نژاد، گفتمان بهار است. در گفتمان بهار سه عنصر برجسته وجود دارد. اول اعتدال، چون بهار فصل اعتدال است. دوم رشد و شکوفایی و سوم مهر و عشق‌ورزی. احمدی‌نژاد و همه مردان این گفتمان سخت به اعتدال معتقد هستند و با اقتدارگرایی و افراط‌وتفریط مخالف هستند. هرکسی که به واقع شعار اعتدال سر بدهد قطعا مورد حمایت گفتمان بهار است و بهترین یاری را در تحقق اعتدال از حامیان این گفتمان خواهد دید. گفتمان بهار با اقتدارگرایی از سوی هرکسی باشد مخالف است.»


انتقام در مرام مردان بهاری نیست

شریف‌زاده همچنین معتقد است که‌ «مردان بهاری خودشان معتدل هستند و این خاصیت بهار است.» وی در پاسخ به این‌که «برنامه‌های رفتن احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با مردم چه خواهد بود؟» می‌گوید: «مردان بهاری در حمایت از اعتدال کوشا هستند.» شریف‌زاده تاکید کرد و البته نوعی اطمینان می‌دهد که «حس انتقام در مرام مردان بهاری وجود ندارد. هرکسی که درباره آن‌ها چنین گمان کند، مبتلا به توهم و پندار شده است.»

وی برای اثبات حرف‌هایش به رد صلاحیت مشایی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم اشاره کرده و می‌گوید: «دیدید که همه پندارها درباره حامیان گفتمان بهار چیزی جز داوری‌های غلط نبود. واقعیت نشان داد که حس انتقام در مردان بهاری وجود ندارد.»

شریف‌زاده در پاسخ به این‌که اما احمدی‌نژاد بارها تهدید به بگم‌بگم کرده و این خود افراطی‌گری است؟ می‌گوید: «آیا بگم‌بگم‌ها افراطی‌گری است یا عین اعتدال؟ احمدی‌نژاد عاشق مردم است. کینه افراد را به دل ندارد. برای همین تا آخرین لحظه حضورش در مقام ریاست‌جمهوری برای احقاق ‌حقوق مردم پافشاری می‌کند و از هر ستمی به مردم جلوگیری می‌کند. آن چیزی که احمدی‌نژاد را به خشم می‌آورد، فریب‌کاری است.»

روحانی حامی دولت همچنین با اعتقاد به این‌که «مقابله با اندیشه طبقاتی مقابله شخصی نیست بلکه مقابله اعتقادی است، احمدی‌نژاد به صورت واقعی با فاصله طبقاتی مقابله کرد.» می‌گوید: «فاصله طبقاتی‌ دوران احمدی‌نژاد از قبال دولت زیاد نشد. در یک کشور فقط دولت کار نمی‌کند؛ بلکه ارگان‌های مختلفی موجود هستند که هیچ ارتباطی هم با دولت ندارند. من نمی‌دانم سیاست اقتصادی احمدی‌نژاد مثل هدفمندی و مسکن مهر فاصله طبقاتی ایجاد کرده است؟ طرح هدفمندی اتفاقا فاصله طبقاتی را در دوران احمدی‌نژاد از بین برد. دادن مسکن مهر تا حدی فاصله طبقاتی بین قشر محروم جامعه و قشر ثروتمند جامعه را کم کند؟»


احمدی‌نژاد را باید درست داوری کرد

شریف‌زاده معتقد است که «احمدی‌نژاد را باید درست داوری کرد.» او همچنین با دفاع از ادبیات و بگم‌بگم‌های معروف احمدی‌نژاد می‌گوید: «کسی که با خوی و خصلت احمدی‌نژاد آشنا باشد، می‌داند که وی از روی انتقام‌جویی حرفی نمی‌زند. افشاگری‌های احمدی‌نژاد مطالبه و خواهش جدی مردم بود. بگم‌بگم‌ها پاسخ به مطالبات مردم است. مردم می‌خواستند احمدی‌نژاد مفسدان اقتصادی را معرفی کند؛ اما به هر دلیلی احمدی‌نژاد از افشا کردن بازداشته شد. اگر احمدی‌نژاد آن‌طور که خودش می‌خواهد نمی‌تواند بگوید به دلیل آن است که نمی‌گذارند بگوید.»

وی در پاسخ به این‌که چه کسانی نگذاشتند اسامی مفسدان اعلام شود، می‌گوید: «گفتند برای بازگو کردن باید اول قضاوت و داوری در حق چنین افرادی صورت گرفته باشد، حکم صادر شده باشد و بعد از صدور حکم می‌توان افشا کرد. این امر به قوه‌قضاییه واگذار شد.»

وی در پاسخ به این‌که اما نام بعضی افراد از سوی احمدی‌نژاد بدون صدور حکم برده شده و اتهاماتی زده‌شده می‌گوید: «یکی، دو بار که خواست نام ببرد با این کار مخالفت شد. حتی وقتی که به صورت احتمالی نام یک‌نفر را برد با واکنش جدی روبه‌رو شد. احمدی‌نژاد از سویی با مطالبه مردم روبه‌روست‌ (رای مثبت مردم هم به احمدی‌نژاد به این دلیل بود که کسی می‌آید و نام مفسدان اقتصادی را رسوا می‌کند). از سویی به احمدی‌نژاد اجازه نام‌بردن داده نمی‌شود. احمدی‌نژاد بر سر این دوراهی قرار دارد. نام‌ها را به قوه‌قضاییه می‌دهد. پس باید جهت مطالبه عوض شود. بله چندبار هم این اتفاق افتاد. مثلا یک‌بار در مجلس عنوان شد. آن هم به این دلیل بود که بررسی شود نه برای این‌که حتما جرمی برای او اثبات شود.»


احمدی‌نژاد هم زخم‌خورده فضای امنیتی است

شریف‌زاده در ادامه با ابراز بی‌اطلاعی از دلیل لغو گفت‌وگوی تلویزیونی احمدی‌نژاد با مردم در روز چهارشنبه و انتقال آن به روز یکشنبه تاکید می‌کند: «قطعا احمدی‌نژاد در روز یکشنبه از حق مردم خواهد گفت. از مخالفت با اقتدارگرایی و بازشدن فضای امنیتی سخن خواهد گفت. امیدواریم همان‌طور که روحانی بر اعتدال تاکید کرده در همین مسیر پافشاری و اعتدال را محقق کنند.» وی در پاسخ به این‌که اگر خواسته احمدی‌نژاد است پس چرا خود ایشان این کار را انجام نداده‌اند؟ می‌گوید: «ما هم برای همین ابراز امیدواری که آقای روحانی بتوانند. چون ممکن است ایشان هم نتواند. ما می‌توانیم دعا کنیم که بتوانند و البته تلاش می‌کنیم. احمدی‌نژاد هم تلاش کرد.»


ساختمان جنبش عدم تعهد، مقصد بعدی دولت

شریف‌زاده در ‌صحبت‌هایش تاکید می‌کند که احمدی‌نژاد هیچ چیزی را برای خودش نمی‌خواهد، بلکه برای مردم می‌خواهد. این در حالی است که احمدی‌نژاد برای آخرین‌بار روز یکشنبه (فردا) در قاب رسانه ملی حاضر می‌شود تا آخرین دفاعیات از دولتش را درمقام رییس‌جمهوری داشته باشد.
بعد ازاین دفاعیات درست 45 روز دیگر احمدی‌نژاد با چمدانش را از پاستور بردارد و برود. اما این‌که به کجا می‌رود، طبق شنیده‌های خبرنگار «بهار» «ساختمان جنبش عدم تعهد» مقصد بعدی پاستور‌نشینان خواهد بود؛ ساختمان جنبش عدم تعهدی که ریاست دبیرخانه آن بر عهده اسفندیار رحیم‌مشایی است. آن‌طور که شنیده شده احمدی‌نژاد و همه همراهانش بعد از تحویل دولت به ساختمان جنبش عدم تعهد نقل مکان می‌کنند.

۱۳۹۲/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...