نسخه چاپی

بازخواست مدیر یك مدرسه در تركیه به دلیل تشریح مذهب شیعه

به دنبال دعوت یك روحانی شیعه در یكی از مدارس تركیه برای تشریح مذهب شیعه در كلاس درس علوم دینی در یكی از شهرهای این كشور، فرماندار شهر مذكور دستور تحقیق و بررسی این موضوع را صادر كرد.

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، در پی دعوت از آقای بایرام دالگا امام جماعت اهل تشیع مسجد امام حسین (ع) ترکیه از سوی معلم درس علوم دینی و مدیر یکی از مدارس شهرستان تورگوت لوی استان مانیسا، فرماندار این شهرستان دستور تحقیق و بررسی این موضوع را صادر کرد. از سوی دیگر مدیرکل آموزش و پرورش استان مانیسا نیز دستور داد تا این مسئله از سوی بازرسان آموزش و پرورش بررسی شود.

آقای دالگا در این درس ضمن تشریح مذهب شیعه برای دانش آموزان گفته بود که به دنبال رحلت رسول خدا (ص) مسائل مربوط به پایه های اعتقادی اسلام و عبادات این دین آسمانی به شکل های مختلف تفسیر و مذاهب متعددی به وجود آمده و کلیه این مذاهب در حقیقت انواع مختلف درک دین توسط انسان هاست و اساس دین در واقع قرآن و احادیث نبوی است.

وی در مورد مذهب جعفری نیز گفته بود که این نام به پیروان امام جعفر صادق (ع) اطلاق شده و به این مذهب در ترکیه مذهب شیعه امامیه نیز گفته می شود و شیعیان به طور عمده در کشورهای ایران، عراق، آذربایجان، لبنان، بحرین، سوریه، افعانستان، عربستان، پاکستان، بنگلادش و هندوستان و برخی دیگر کشورها زندگی می کنند.

اقدام فرماندار و مدیرکل آموزش پرورش برای تحقیق در این مسئله پیش پا افتاده با واکنش شهروندان شیعه ترکیه روبرو شده است. در ترکیه که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان اهل سنت تشکیل می دهند، قریب به یک میلیون مسلمان شیعه و حدود پانزده میلیون علوی زندگی می کنند.

۱۳۹۱/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...