نسخه چاپی

دستغيب:

ثبت نام 120 نماینده در كارگروه تعامل دولت و مجلس/ بهارستان دخالتی در انتخاب اعضای كابینه دولت ندارد

مسئول تشكیل كارگروه‌ تعامل دولت و مجلس گفت: هیچ‌گاه مجلس قصد دخالت در انتخاب اعضای كابینه را نداشته و نخواهد داشت و اگر نماینده‌ای نظری در رابطه با انتخاب اعضای كابینه دهد به معنای نمایندگی از سوی خانه ملت نیست، چراكه مجلس تبلور یك اراده عمومی بوده و به صورت مشترك و با رای اكثریت نظر می‌دهد.

"احمدرضا دستغیب" نماينده مردم شيراز در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تشکیل 7 کارگروه تخصصی در فراکسيون رهروان ولايت خانه ملت برای ايجاد تعامل بين دولت يازدهم و مجلس گفت: مهم‌ترين رويدادي که پيش رو داريم تشکيل کابينه يازدهم است بنابراين وظيفه مجلس اين است که کابينه جديد را تاييد و به اعضاي آن راي اعتماد دهد.

وي در ادمه افزود: هيچ‌گاه مجلس قصد دخالت در انتخاب اعضاي دولت را نداشته و نخواهد داشت و اگر نماينده‌اي نظري در رابطه با انتخاب اعضاي کابينه دهد به معناي نمايندگي از سوي خانه ملت نيست، چراکه مجلس تبلور يک اراده عمومي بوده و به صورت مشترک و با راي اکثريت نظر مي‌دهد.

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به تشکیل 7 کارگروه تخصصی در فراکسیون رهروان ولايت ، برای تعامل دولت و مجلس تصريح کرد: این 7 کارگروه تخصصی شامل اقتصاد و بودجه، سیاست و امنیت، فرهنگ و اجتماع، آموزش و بهداشت، انرژی، تولید و کارگروه امور زیربنایی است که با کارشناسي و گزارش‌هاي موجود از مراکز معتبر ، برنامه‌هاي وزاري پيشنهادي را بررسي مي‌کند.

مسئول تشکيل کارگروه‌هاي همکاري دولت و مجلس همچنين با اشاره به ثبت‌نام 120 نفر از نمایندگان در کارگروه‌ تعامل دولت و مجلس افزود: اين کارگروه تلاش مي‌کند ضمن داشتن يک نگاه کارشناسي به برنامه وزاري پيشنهادي از حاشيه‌سازي، سياسي‌کاري و هرگونه نگاه سليقه‌اي- شخصي در انتخاب وزرا بپرهيزد.

دستغيب افزود: پس از تشکیل کارگروه‌ها، راه‌اندازی دبیرخانه برای هر کارگروه در دستور کاربوده و اسناد، اطلاعات، مدارک و اطلاعات مربوط به وزرای سابق و گزارش از وضع موجود کشور در هر حوزه به عنوان اسناد بالادستی در این دبیرخانه‌ها قرار خواهد گرفت.

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاکيد کرد: با شروع کار مجلس و 10 روز قبل از مراسم تحلیف رئيس جمهور منتخب، جلسات کارگروه‌ها به طور منظم برگزارخواهد شد.

نماينده مردم شيراز در خانه ملت در پايان خاطر نشان کرد: مجلس در تلاش است تا زمينه و بستر لازم براي کارشناسي و ساز و کار مناسبي براي ياري رساندن به دولت را بيش از پيش فراهم کند.

۱۳۹۲/۴/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...