نسخه چاپی

ماجرای نامه مهدوی‌كنی از زبان عضو جامعه مدرسین

عکس خبري -ماجراي نامه مهدوي‌کني از زبان عضو جامعه مدرسين

عضو شورای مركزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،گفت: مدیران دولت یازدهم با توجه به فعال بودن و كار و كوشش فراوان دولت احمدی نژاد باید به گونه‌ای باشند كه از آنها كمتر نباشند چرا كه انتظارات مردم در حال حاضر بالا رفته و مدیران كاری می‌خواهند

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا آشتیانی عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در‌گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم با اشاره به وضعیت دولت یازدهم، گفت:با توجه به صبحتهای رئیس جمهور منتخب و مطرح کردن شعار اعتدال، قاعدتا باید در دولت آینده از اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل و افرادی که در طول فعالیت در دولت های گذشته به معتدل بودن شناخته شده اند استفاده شود.

**ولایتمداری ازحداقل شرایط وزرای دولت یازدهم باشد

وی افزود:باید برای دولت آینده وزرایی انتخاب شوندکه حداقل شرایط آنها ولایتمداری باشد و با توجه به مشکلات امروز کشور با تجربه نیزباشد تا بتواند در وزارتخانه متبوع خود تحولی ایجاد کنند.

**وزرای دولت آینده باید دارای توان مدیریتی باشند

عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌وزرای دولت آینده باید دارای توان مدیریتی باشند تا افرادی را در زیر مجموعه های خود انتخاب کنند که بتوانند با مشکلات دست و پنجه نرم کنند چرا‌که اگر برای انتخاب مدیران زیر مجموعه وزارتخانه ها ملاک هایی در نظر گرفته نشود بعید است که بتوانند این بار سنگین را به منزل برسانند.

آشتیانی با بیان اینکه به طور طبیعی تحریم‌ها در حال حاضر‌گریبانگیر‌کشور است و باعث شده تا مشکلاتی ایجاد شود و فشارهایی مانند تورم به وجود بیاید، افزود:لازم است تا در وزارتخانه های ما افرادی انتخاب شوند که برای حل این مشکلات راه حل داشته باشند و کشور را نجات دهند.

**افراد مدیر، باتجربه و بحران دیده برای وزارت انتخاب شوند

وی با تاکید بر اینکه مدیران دولت آینده برای حل معظل فروش نفت باید طراحی هایی داشته باشند تا کشور‌دچار مخمصه و مشکل نشود،اظهار داشت: بنابراین باید وزرایی که انتخاب می شوند مدیر و با تجربه و بحران دیده باشند تا در مشکلات و بحران ها بتوانند آن ها را پشت سر بگذارند.

**وزرای دولت آینده نباید از وزرای فعال احمدی نژاد کمتر باشند

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه وزرای دولت آینده نباید نازک و نارنجی باشند بلکه از نظر پشتکار و توانایی به گونه ای باشند که بتوانند در ۲۴ ساعت شبانه روز کار و فعالیت کنند،گفت:مدیران دولت یازدهم با توجه به فعال بودن و کار و کوشش فراوان دولت احمدی نژاد باید به گونه ای باشند که از آنها کمتر نباشند چرا که انتظارات مردم در حال حاضر بالا رفته و مدیران کاری می خواهند.

آشتیانی همچنین در خصوص نحوه تعامل فراکسیون اصولگرایان با دولت یازدهم،‌اظهار داشت: حدادعادل به عنوان رئیس فراکسیون اصولگرایان در دیدار رئیس جمهور منتخب توصیه هایی درباره ملاک ها و معیارها دولت آینده به وی داشته است.

**برخی گفته بودند جامعتین بگوید‌کنار می رویم اما این‌کار را نکردند

وی در پاسخ به این سوال که آیا جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و عدم موفقیت اصولگرایان آسیب شناسی داشته است، افزود: مهمترین مساله در این انتخابات این بود که اصولگرایان وحدت را نپذیرفتند و کار به جایی رسید که حتی با وجود اینکه برخی گفته بودند اگر جامعتین بگوید ما کنار برویم، کنار خواهیم رفت و یا احیانا اگر نظرسنجی ها نشان داد فرد دیگری جلو است، ما کنار می رویم اما این کار را نکردند.

عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به این سوال که آیا جامعتین تدبیری برای وحدت اصولگرایان اندیشید؟اظهار داشت: جلساتی در این زمینه برگزار شد و حتی قبل از اینکه تبلیغات آغاز شود، اعضای ائتلاف سه گانه نشستی را با روحانیت برگزار کردند و آقای حدادعادل در این نشست قول داده بود که هرگاه ببینم لطمه ای به اصولگرایان وارد می شود از عرصه کنار می روم و این کار را انجام داد، اما بقیه اعلام آمادگی نکردند.

**ولایتی درخواست آیت الله مهدوی کنی برای انصراف از انتخابات را قبول نکرد

وی در خصوص اینکه آیا بزرگان جامعه مدرسین و جامعه روحانیت درخواستی از ولایتی برای انصراف از انتخابات ریاست جمهوری داشتند،گفت: بنده شنیده ام آیت الله مهدوی کنی در نامه ای از ولایتی خواسته بود که از عرصه انتخابات ریاست جمهوری انصراف دهد اما تعلل کرده بود و یا احساس کرده بود که زمینه برای رای آوری اش وجود دارد و این درخواست را قبول نکرده بود.

۱۳۹۲/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...