نسخه چاپی

تجلیل از چهار دوبلور پیشكسوت

مراسم تجلیل از چهار دوبلور پیشكسوت رادیو بعد از ظهر امروز ساعت ۱۹ در محل بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، امروز شنبه هشتم تیر ماه برنامه ای برای بزرگداشت دوبلورهای رادیو برگزار می شود و در آن از چهار پیشکسوت این حوزه یعنی هوشنگ لطیف‌پور، جلال مقامی، منوچهر اسماعیلی و ایرج رضایی تجلیل خواهد شد.

به گفته محمدعلی جان‌پناه مسئول روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم، هوشنگ لطیف‌پور یکی از بنیانگذاران دوبله رادیو، منوچهر اسماعیلی که لقب سلطان این حوزه را دارد و دو چهره دیگر کسانی هستند که در این سال‌ها کمتر فعالیت داشته‌اند ولی بار دوبله ایران همواره بر دوش آنها بوده است و حالا انجمن گویندگان ایران تصمیم گرفته است که از این افراد تجلیل کند.

هوشنگ لطیف‌پور از پیشکسوتان دوبله در ایران است. فعاليت در سينما را با دوبلاژ آغاز كرد و در سال ۱۳۳۷ با مشاركت فرخ‌زاد استوديوي دوبلاژ "سايه" را تأسيس كرد كه تا سال ۱۳۴۰ فعال بود.

جلال مقامی متولد مرداد ۱۳۲۰، مدیر دوبلاژ، دوبلور و بازیگر ایرانی است. جلال مقامی به دلیل اجرای برنامه دیدنی ها نیز شهرت دارد.

منوچهر اسماعیلی در ۱۳۱۸ در کرمانشاه زاده شد. وی گوینده و مدیر دوبلاژ باسابقهٔ ایرانی است. منوچهر اسماعیلی همچون ناصر طهماسب در تغییر صدا و تیپ‌سازی مهارت بسیاری دارد چنانکه در برخی از فیلم‌ها، وی به تنهایی به جای چندین شخصیت صحبت کرده است.

ایرج رضایی در ۱۳۱۴ در شهر چالوس متولد شد. وی دوبلور و فیلمنامه‌نویس اهل ایران است. رضایی کار دوبله را از سال ۱۳۳۸ و مدیریت دوبلاژ را از سال ۱۳۵۸ آغاز کرد. و به عنوان سرپرست گویندگان در فیلم های زیادی حضور داشته است.

۱۳۹۲/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...