نسخه چاپی

فاميلهايم هم مي گويند در فوتبال نمان

كفاشیان:در برنامه 90 من را مسخره می كردند!

عکس خبري -کفاشيان:در برنامه 90 من را مسخره مي کردند!

شما رسانه‌ها هم كه مدام تحریك‌شان می‌كنید. در فامیل خودمان هم كلی آدم احساسی هستند. زنگ می‌زنند و از من انتقاد می‌كنند و می‌گویند برو!

به گزارش نما ، شاید خنده های کفاشیان معروف تر از پست او در فوتبال باشد، این رییس فدراسیون از زمان تصدی اش بر این مسند تا به امروز بابت همین خنده ها در برنامه های مختلف و جراید مورد نقد قرار گرفت، چرا که اکثر کارشناسان مدیریت او را مدیریت خنده می دانستند و کم شدن موفقیت های فوتبال ایران را به دلیل ضعف او و دیگر مدیران تحت حمایت او در فدراسیون فوتبال . اما امروز کفاشیان کمتر می خندد و به گفته خودش بعد از صعود به جام جهانی تازه کارشان شروع شده است، با او همکلام شدیم تا از شرایط تیم ملی فوتبال بعد از صعود به جام جهانی خبر دار شویم:

آقای کفاشیان تیم ملی به جام جهانی رفت و حالا ما و شما و تمام مردم ایران با هم می توانیم بخندیم؛ اما شما دیگر نمی‌خندید علت خاصی دارد؟

اگر اجازه بدهند من همیشه می‌خندم ؛اما شما رسانه‌ها و برخی دیگر، از خنده‌های من ناراحت می‌شوید.

ولی ما هم سعی می‌کنیم نظرات مردم را منعکس کنیم.

مردم احساسی هستند، بنده‌های خدا نتیجه می‌خواهند و حق هم دارند اما اصلاً در جریان اصل اتفاقات نیستند. خیلی از چیزها را نمی‌دانند، شما رسانه‌ها هم که مدام تحریک‌شان می‌کنید. در فامیل خودمان هم کلی آدم احساسی هستند. زنگ می‌زنند و از من انتقاد می‌کنند و می‌گویند برو!

مثل اینکه دل پری از دست رسانه ها دارید؟

(می خندد)، نه اینها مزاح است.

ما زمانی شما را با چهره خندان می‌دیدیم که تیم ملی شکست‌های بسیار تلخی را متحمل می‌شد؟

این هم جزیی از فوتبال است؛ نمی‌شود که با اخم کردن امور را پیش ببریم و یاس و ناامیدی را در جامعه ایجاد کنیم؛ بلکه باید پرقدرت کارمان را پیش ببریم و با خنده امیدواری را در جامعه ایجاد کنیم.

مگر نه این که ما در بیروت مقابل لبنان شکست خوردیم؟

بله، من هم به شدت ناراحت بودم و با خودم فکر می‌کردم اگر به جام جهانی نرویم بدلیل شکست مقابل لبنان خواهد بود، واقعاً وضعیت سختی داشتیم و به شدت تحت فشار بودیم.

اما تیم ملی مقابل ازبکستان هم شکست تلخی را متحمل شد؟

بعد از آن که کره جنوبی را در ورزشگاه آزادی شکست دادیم، همه ما را تشویق کردند؛ اما در طی یک هفته پس از باخت مقابل ازبکستان چند روزنامه حتی پروژه برکناری من را کلید زدند؛ ولی با همه این تفاصیل، شکست مقابل لبنان بدتر از شکست مقابل ازبکستان بود.

پس از آن بود که سخت تلاش کردید تا تیم ملی به جام جهانی رسید؟

بله، ما در فدراسیون کار خودمان را می کردیم؛ اما برخی‌ها دایم به من می‌گفتند از فدراسیون فوتبال برو و خودت را بیشتر از این خراب نکن، ولی من باز هم کارم را انجام دادم تا در نهایت توانستیم به جام جهانی صعود کنیم که این یک بخشی از کار است فقط امیدوارم با این صعود راه برای انجام کارهای زیربنایی در فوتبال فراهم شود.

منظورتان از بخش‌های دیگر چیست؟

تیم ملی امید، جوانان، نوجوانان و فوتبال ساحلی و همچنین فوتبال بانوان که باید برنامه های مربوط به هر یک را به نحو شایسته‌ای پیگیری کنیم. در وهله نخست هم باید سرمربی تیم امید شناخته شود تا کار به شکل مطلوبی پیش برود.

ولی ویترین تیم‌های ملی، تیم ملی بزرگسالان است و همگان به آن توجه دارند؟

بله، هنگامی که ما داشتیم روی تیم‌های پایه، فوتبال ساحلی، فوتسال و تیم بانوان کار می‌کردیم بسیاری بدلیل نتیجه نگرفتن تیم ملی بزرگسالان ما را تحت فشار قرار می‌دادند که از فدراسیون بروید ما هم دایم می‌گفتیم چرا باید برویم در حال انجام کارها هستیم و برنامه‌ریزی داریم این که نمی‌شود فقط تیم ملی بزرگسالان را دید.

فکر می‌کنم بدلیل همین اقدامات بود که به عنوان برترین فدراسیون آسیا انتخاب شدید؟

بله دقیقاً. ولی برای همین انتخاب ما را در برنامه 90 و برخی رسانه‌ها به مسخره گرفتند و نظرسنجی گذاشتند که ما نباید به عنوان بهترین فدراسیون انتخاب می شدیم؛ در حالی که AFC کارهایی را که ما در تیم‌های پایه، زیرساخت‌ها،‌ فوتبال ساحلی، فوتسال و فوتبال بانوان انجام داده‌ایم، ملاک قرار می‌دهد. نباید فقط تیم ملی بزرگسالان را در نظر گرفت.

اما فردوسی پور انتقادات سازنده ای می کند که می توانید با بکارگرفتن بعضی از آنها موفق تر باشید؟

اینگونه نیست که حرف‌های فردوسی‌پور را در تصمیمات فوتبالی خود دخیل کنیم و آنها را اثرگذار بدانیم البته پیشنهاد و نظر همیشه خوب است به شرط آنکه سازنده باشد.

اما قبول کنید اگر به جام جهانی نمی‌رفتیم فوتبال ما دچار افت می‌شد؟‌

ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم و بر اساس برنامه‌ریزی پیش می‌رویم؛ دلیلی ندارد اگر به جام جهانی نرفتیم فوتبال‌مان دچار افت شود؛ البته امیدوارم با صعود تیم ملی به جام جهانی مسئولان نگاه جدی‌تر را به این رشته داشته باشد و بودجه کافی در اختیار ما قرار دهند.

پیش‌تر گفته بودید اعلام کرده‌اید لیوان خالی دست شماست الان این لیوان پر شده یا همچنان خالی است؟

با صعود تیم ملی به جام جهانی این لیوان یک مقدار پر شده است اما وقتی کامل پر می‌شود که دولت به فوتبال کمک کند تا ما هم بتوانیم تمام برنامه‌های خود را برای آماده‌سازی تیم ملی برای حضور قدرتمند در جام جهانی به نحو شایسته‌ای دنبال کنیم، ضمن این که تمامی برنامه‌های دیگر از جمله رسیدگی به وضعیت تیم‌های پایه، فوتسال و فوتبال ساحلی و فوتبال بانوان را هم به خوبی پیگیری کنیم و در این صورت می‌توانیم وضعی را به وجود آوریم که فوتبال یک گام به جلو پیش برود.

حتما قبول دارید که با حضور تیم ملی در جام جهانی کمپانی‌های قدرتمند دنیا برای همکاری با فدراسیون پا پیش می‌گذارند و این باعث می‌شود بخشی از مشکلات مالی فدراسیون حل شود؟

ما هم امیدواریم این اتفاق رخ دهد؛ دنبال اسپانسر قوی برای تیم ملی هستیم تا بخش بزرگی از مشکلات مالی رفع و دغدغه ما هم در این حوزه کمتر شود.

در جشن صعود تیم ملی به جام جهانی افرادی را روی سکو دیدیم که شاید در یک سال گذشته پشت شما را خالی کردند؛ اما حال که تیم ملی به جام جهانی رفته می‌آیند در جشن صعود شرکت می‌کنند و به نوعی خود را در این موفقیت شریک می‌دانند.!

واقعاً هیچ حمایتی از من نشد، من تنها بودم؛ با این حال معتقدم باید با تعامل امور را پیش ببریم تا به موفقیت‌های بعدی دست یابم. من با جدال مخالف هستم.

شنیدیم می‌خواهید برای فدراسیون هواپیمای اختصاصی خریداری کنید؟

نه خرید هواپیما کار ما نیست.

قرارداد کرش تا بعد از جام جهانی است ؟‌

بله. او تا پایان جام جهانی با ما قرارداد دارد و برای بعد از آن هم با بررسی نتایج و اتفاقاتی که رخ می‌دهد تصمیم گیری خواهیم کرد شاید من نباشم اما کرش به کارش ادامه می‌دهد.

برخی ها مدعی شدند شما در تماسی با رئیس فدراسیون عربستان داشته‌اید و از این کشور بابت حضور در ایران و میزبانی کشورمان عذرخواهی کرده‌اید آیا این موضوع صحت دارد؟

به هیچ عنوان عذرخواهی‌ انجام ندادم زیرا اتفاق خیلی مهمی رخ نداده است که فدراسیون ایران بخواهد از کسی بابت آن عذرخواهی کند. یک صحبت دوستانه با رئیس فدراسیون عربستان داشتم که در مورد مباحث کاری و فوتبالی صحبت کردیم. من یک پیشنهاد نیز به رئیس فدراسیون عربستان دادم.

از دولت جدید چه انتظاراتی دارید؟

می‌خواهیم از ورزش حمایت کنند تا روند موفقیت‌های به دست آمده ادامه یابد که این اتفاق هم با گماردن افراد خبره بر راس کار ممکن می‌شود، در ضمن امیدوارم بودجه فدراسیون ها را به حد نیاز و لازم پرداخت کنند.
روزنامه شما

۱۳۹۲/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
اردلان هاشم پور
0
0
۱۳۹۲/۴/۹
باز هم دم آقاي کفاشيان گرم
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...