نسخه چاپی

عضو كميسيون اميت ملي در گفتگو با نما:

سخنان لاوروف درباره توقف غنی سازی 20 درصد قطعی نیست

عکس خبري -سخنان لاوروف  درباره توقف غني سازي 20 درصد قطعي نيست

این اظهارات وزیر امور خارجه روسیه قطعی نمی باشد و موضوعات مورد بحث باید در زمان مذاكرات مشخص شوند ابتدا باید غرب چارچوب حقوق هسته ای ایران را بپذیرد،

به گزارش نما ، اظهاراتی که وزیر امور خارجه در خصوص پرواز مستقیم هوایی بین ایران و امریکا مطرح کردند به عنوان تصمیم شورای عالی امنیت ملی قلمداد می شود، واز نظر من بلامانع است .
منصور حقيقت پور عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در گفتگو با نما درباره برقراری خطوط پروازی مستقیم بین ایران و امریکا در آینده نزدیک اعلام کرد صحبتهای که اقای صالحی به عنوان وزیر امور خارجه در خصوص پرواز مستقیم هوایی بین ایران و امریکا مطرح کردند به عنوان تصمیم شورای عالی امنیت ملی قلمداد می شود، واز نظر من بلامانع است .
علی‌اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران عصر پنجم تیرماه در جمع خبرنگاران درباره ايجاد خطوط پروازی مستقيم ميان شهرهای ايران و ايالات متحده آمريكا گفت از ايجاد خطوط پروازی ميان ايران و آمريكا استقبال می‌كنيم و مشكلی با اين موضوع نداريم.

نماینده استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی درباره مخالفت های که ممکن است در کشور درباره این موضوع وجود داشته باشد و برخی ایجاد خطوط پروازی مستقیم بین ایران و آمریکا را پیش زمینه مذاکرات مستقیم بین دو کشور اعلام کرده اند افزود: ما با مذاکرات مستقیم با امریکا مشکلی نداریم، ما می گویم امریکایی ها با ما از موضع برابر حرف بزنند و حقوق ما را به عنوان یک کشور مستقل بپذیرند، آن زمان ما با گفتگو مستقیم مشکلی نخواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: ایرانی ها زیر بار حرف زور نخواهند رفت و نمی شود با ملت ایران از موضع قلدری حرف بزنند .
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اظهارات سرگئی لاوروف درباره آمادگی ایران برای توقف غنی سازی 20 درصدی اورانیوم در مرحله فعلی و مطرح شدن این موضوع در نشست بعدی ایران با گروه 1+5 تاکید کرد:این اظهارات وزیر امور خارجه روسیه قطعی نمی باشد و موضوعات مورد بحث باید در زمان مذاکرات مشخص شوند ابتدا باید غرب چارچوب حقوق هسته ای ایران را بپذیرد، و ایران را جز کشورهای که می تواند ظرفیت غنی سازی داشته باشد قبول کنند و بعد می توان مذاکرات را ادامه داد.
وی افزود: ایران شفاف اعلام کرده است سوخت 20 درصد را برای چه موضوعاتی می خواهد برای مثال ما برای راکتور اتمی تهران احتیاج به سوخت 20 درصد داریم ، غربی ها ابتدا باید ایران را به عنوان یک کشور با دانش هسته ای بالا بپذیرند و بعد مذاکرات در چارچوب مشخص ادامه پیدا کند.

۱۳۹۲/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...