نسخه چاپی

آیا دادگاه آخرین ایستگاه احمدی‌نژاد خواهد بود؟!

عکس خبري -آيا دادگاه آخرين ايستگاه احمدي‌نژاد خواهد بود؟!

ظاهراً تعقیب قضایی این روزها ترجیع بند بیشتر نامه های انتقادی است كه میان احمدی نژاد و منتقدانش ردو بدل می شود، منتقدانی كه یا مانند پورمحمدی روزگاری در صف حامیان و وزرایش بودند و یا مانند توكلی با او در یك جبهه قرار داشتند.

یه گزارش نما به نقل از افکار نیوز؛ این روزها که آفتاب عمر دولت دهم لب بام قدرت رسیده است منتقدان احمدی نژاد یکی پس از دیگری از پرونده هایی سخن می گویند که او و اطرافیانش باید پس از دوران ریاست جمهوری پاسخگوی آنان باشند، پرونده هایی که هر چه نباشد انصافاً شاکی های کارکشته ای دارند.

به گزارش افکارنیوز ، پس از آنکه پایگاه اطلاع رسانی دولت از احضاریه ای برای احمدی نژاد سخن گفت که از سوی علی لاریجانی و رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای رییس جمهور فرستاده شده است این احتمال بیشتر قوت گرفت که عاقبت جدال احمدی نژاد و رییس قوه مقننه باید هم به دادگاه کشیده شود.

هر چند لاریجانی در نهایت تکذیب کرد و محسنی اژه ای هم گفت احضاریه را بدون هماهنگی با ما فرستاده بودند اما سایت دولت با تیتر "پاداش خدمت" خبر از تدارکی گسترده برای آینده محمود احمدی نژاد داد. آینده ای که احمدی نژاد در آن دیگر رییس جمهور نیست و در جایگاه یک شخصیت حقیقی باید پاسخگوی اقداماتش در دوران ریاست بر دولت باشد.

سایت دولت با تاکید بر اینکه موضوع اتهامات مطرح شده علیه رئیس جمهور در احضاریه مشخص نشده و طبق قانون اساسی افراد عادی هم باید از اتهام خود آگاه باشند خاطرنشان کرد: "ارسال احضاریه دادگاه کیفری استان تهران در حالی انجام شده که هیچ تحقیق مقدماتی صورت نگرفته و از اساس ماهیت شکایت و دلایل آن معلوم نیست."

این موضوع اما نخستین نقطه اختلاف میان احمدی نژاد و قوه قضاییه نیست چرا که ماه ها پیش از این اختلافی بس بزرگتر بر سر بازدید رییس جمهور از زندان اوین روءسای دوقوه قضاییه و مجریه را چنان در مقابل هم قرار داد که موضوع تنها با ورود مقام معظم رهبری پایان یافت، موضوعی که با عنوان نامه نگاری های سران قوا به یکدیگر هنوز از اذهان عمومی پاک نشده است. از همین رو احمدی نژاد در اقدامی دیگر لایحه افزایش اختیارات وزیر دادگستری را با وجود مخالفت های قوه قضاییه به مجلس ارائه کرد و در همین حال طرح لایحه جامع وکالت را نیز از دستور کار دولت خارج کرد.

اقدام دیگری که باز هم با واکنش رییس قوه قضاییه مواجه شد و آیت الله آملی لاریجانی احمدی نژادرا متهم کرد به لجبازی های کودکانه.
هنوز جاروجنجال مربوط به این دو نخوابیده بود که اینبار نوبت به شکایت از مصطفی پور محمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور رسید.

اخطار نهاد ریاست جمهوری به پورمحمدی

پورمحمدی پس از اعلام کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری موضوع پرونده ۴۵۰ میلیون یورویی کیش را که مربوط به نزدیکان دولت است را مطرح کرد.
در پی انتشار این سخنان اداره کل روابط عمومی معاونت اجرایی و سرپرستی نهاد ریاست جمهوری طی اطلاعیه ای به این مساله پاسخ داد و اظهارات وی را شوی تبلیغاتی خواند. همچنین در این اطلاعیه آمده است که نباید از «شوی تبلیغاتی» شما گذشت. باید شکایت از شما را به مراجع قضایی برد و قطعاً دادگاه صالح نیز روشنگری بزرگ خواهد بود برای کشف خیالی شما.

در پایان این اطلاعیه نوشته شده که برای آخرین بار به شما فرصت می دهیم که عین متن قرارداد، اسناد مالی پرداختی و نیز اسامی همه کسانی را که خورده اند! و برده اند! منتشر کنید. اگر منتشر کردید که ما رسماً در پیشگاه ملت بزرگ ایران عذرخواهی خواهیم کرد؛ اما اگر منتشر نکردید باید بدانید که ملت شریف ایران اظهارات شما را یک بلوف آشکار و یک چاخان بزرگ خواهند دانست!

پای توکلی هم به ماجرا باز شد

وقتی صحبت از پیگرد اقدامات احمدی نژاد می شود همیشه نام یک نماینده پیش از سایرین به ذهن متبادر می شود، احمد توکلی که پیش از این از پاسخ وزیر امور خارجه درباره ۹۶ سفر خارجی اسفندیار رحیم مشایی قانع نشده بود اینبار در قامت عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای پول و اعتبار برای رییس مجلس نامه نوشت و موضوع بدهی های دولت و تصمیم غیرقانونی ارزی دولت را پیش کشید.

این عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار در نامه سرگشاده‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به تصمیم مجمع عمومی بانک مرکزی و رئیس جمهور درخصوص محاسبه غیرقانونی مابه التفاوت ارز مرجع و ارز مبادله ای به میزان ۷۴ هزار میلیارد ریال به عنوان بدهی های دولت اعتراض و نسبت به عواقب سوء اقتصادی آن هشدار داد.

و البته فراموش نکرد که در آخر نامه اش خطاب به رییس جمهور و رییس بانک مرکزی یادآوری کند "دولت باید بداند که این تصمیم غیرقانونی و زیانبار، ضربه دیگری بر اقتصاد ملی و معیشت سخت مردم است و موجب تعقیب قضایی خواهد بود."

ظاهراً تعقیب قضایی این روزها ترجیع بند بیشتر نامه های انتقادی است که میان احمدی نژاد و منتقدانش ردو بدل می شود، منتقدانی که یا مانند پورمحمدی روزگاری در صف حامیان و وزرایش بودند و یا مانند توکلی با او در یک جبهه قرار داشتند.

حال باید منتظر ماند و دید عاقبت این تهدیدها و تعقیب ها برای احمدی نژاد به کجا ختم می‌شود به هر حال شاید اینبارهم محمود احمدی نژاد راهی بیابد و رقبا را ناکام بگذارد.

۱۳۹۲/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...