نسخه چاپی

دانشجوی‌ ستاره‌دار در رشته پزشكی نداریم

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت با رد داشتن هر گونه دانشجوی ستاره‌دار پزشكی گفت: در بین ۱۶۰ هزار دانشوی پزشكی حتی یك دانشجوی ستاره‌دار نیز نداریم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، دکتر محمدحسین آیتی در حاشیه نشست هیجدهمین جشنواره قرآنی وزارت بهداشت در پاسخ به پرسشی مبنی بر مسائل انضباطی دانشجویان و به خصوص اینکه آیا در بین دانشجویان پزشکی دانشجوی ستاره‌دار دارید، اظهار داشت: ما به هیچ عنوان چیزی به مفهوم دانشجوی ستاره‌دار نداریم زیرا دانشجویان پزشکی از قشر فرهیخته دانشجویان کشور به حساب می آیند.

وی با اشاره به ۱۶۰ هزار دانشجوی پزشکی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مشغول به تحصیل هستند افزود: اغلب این دانشجویان رتبه‌های برتر کنکور به حساب می‌آیند و بر اساس ماهیت رشته‌ پزشکی که مسیر خدا را طی می‌کنند این دانشجویان نیز اگر نگوییم برترین دانشجویان کشور ولی از جمله بهترین دانشجویان به حساب می‌آیند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: در شوراهای انضباطی نیز اگر در صورتی جوان دانشجویی به دلایل مختلفی تخلفی کرد تمام اهداف شوراهای انضباطی بر مبنای اصول اصلاحی و تخفیف‌دادن به دانشجویان است.

دکتر آیتی در پاسخ به این پرسش که آیا شما اعتراضات دانشجویان پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را رصد می‌کنید از جمله اینکه در آخرین مورد دانشجویان علوم پزشکی ایران به دلیل انفصال این دانشگاه اعتراضاتی داشتند آیا به این موارد رسیدگی شد؟ بیان داشت: بله؛ ما چون پیش‌بینی می‌کردیم دانشگاه علوم پزشکی ایران که از فروردین‌ماه از دانشگاه علوم پزشکی تهران جدا شد نگرانی‌هایی بین دانشجویان در مباحث مختلف به وجود آید و بر این اساس برای رفع نگرانی آنها در زمینه خوابگاهی و مدارک تحصیلی‌شان کارگروهی با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه به هر حال دانشجویان پزشکی در آینده می‌خواهند متولیان بهداشت و درمان کشور باشند و در طول تحصیل نیز در مراکز درمانی مشغول می‌شوند خاطرنشان کرد: با تمهیداتی که لحاظ شد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز تا ترم آخر تحصیلی‌شان هیچ نگرانی از وضعیت خوابگاهی، تغذیه و رفاهی نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هیجدهمین دوره مسابقات دانشجویان، کارکنان و اساتید علوم پزشکی وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از ۲۴ تا ۲۷ تیرماه با حضور حدود هزار نفر برگزار می‌شود.

۱۳۹۲/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...