نسخه چاپی

چگونه عصبانیت را قورت دهیم؟

عکس خبري -چگونه عصبانيت را قورت دهيم؟

یكی از حالت های رفتاری انسان عصبانیت است كه در برخی شرایط خاص رخ می دهد. این حالت به گونه ای است كه گاهی اوقات باعث به وجود آمدن مشكلاتی برای انسان می شود و باید آن را به موقع و درست كنترل كرد.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، بسیاری از محققان و پژوهشگران بر این اعتقاد هستند که یکی از مضرترین حالت های روانی که برای انسان پیش می آید عصبانیت است . این حالت بعد از استرس می تواند یکی از کشنده ترین رفتارها برای انسان باشد و مشکلاتی همچون سکته های قلبی و مغزی را شامل می شود.

یکی دیگر از مهمترین نکاتی که می دانید این است که در عصبانیت ممکن است فرد دست به اقدامی عجولانه زده و باعث پیش آمد اتفاق ناگواری شود. به همین دلایل است که حتی در کتب الهی نیز بر کنترل این حالت روانی تاکید شده است.
در اینجا به شما تعدادی از ساده ترین و راحت ترین روش های کنترل این حالت روانی را معرفی می کنیم که به گفته بسیاری از متخصصین همین راه های ساده از جمله بهترین روش های کنترل عصبانیت نیز به شمار می روند.

*نفس عمیق بکشید:

ساده ترین و مفیدترین روش برای کنترل عصبانیت کشیدن نفس عمیق است. این کار باعث می شود تا اکسیژن بیشتری به مغز شما رسیده و تا حد بسیار زیادی از تشدید عصبانیت جلوگیری می کند.

*صحبت نکنید:

یکی از نکاتی که باید در هنگام عصبانیت به یادآورید این است که نباید حرفی بزنید. حرف زدن باعث می شود تا شدت عصبانیت شما بیشتر شود و این خود می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. بهتر است تا به جای صحبت کردن به حرف های دیگران گوش دهید. شاید در میان حرف های ان ها چیزی مثبت ببینید.

*آب:

یکی از بهترین درمان گرهای عصبانیت آب است. در هنگام عصبانیت خوردن یک لیوان آب می تواند به شما بسیار کمک کند و همچنین اگر می توانید یک دوش آب سرد بگیرید تا به سرعت عصبانیتتان فروکش کند.
*قدم بزنید:

یکی از راه های کنترل بر عصبانیت تغییر دادن شرایط حاضر است. اگر دعوا کرده اید و عصبانی هستید می توانید برای مدت کوتاهی از منطقه دور شوید و قدم بزنید این کار به شما کمک به سزایی می کند.

*بخشش:

اما به نوعی بهترین روش برای کنترل بر عصبانیت یاد گرفتن بخشش است. این راه در همه شرایط می تواند به شما کمک کند و همچنین از اجرهای معنوی بسیاری نیز برخوردار است.

*آینده بین باشید:

در بیشتر مواقع در هنگام عصبانیت باید به آینده فکر کرد. زیرا ممکن است در این حالت دست به کاری بزنید که بعدا از انجام آن بسیار پشیمان شوید پس بهتر است تا از همان ابتدا به عواقب کارتان بیاندیشید.

۱۳۹۱/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...