نسخه چاپی

با وجود نزدیكی به پایان دولت ؛جابجایی گسترده مدیران در رایتل

با وجود نزدیك شدن به پایان عمر دولت دهم جابجائی ها در مدیران، بخصوص در برخی مجموعه های اقتصادی همچنان ادامه دارد.

به گزارش نما؛ مدتی قبل برکناری ناگهانی مدير عامل اپراتور سوم، که با حمايت اين اپراتور از همايش جنجالی ورزشگاه آزادی با عنوان «تجليل از خادمين سفرهائی نوروزی» همزمان شده بود،با حاشيه های فراوانی همراه شد و در آن مقطع رسانه ها نوشتند که خودداری حميد فرنگ، مدير عامل وقت رايتل،از حمايت مالی از اين گردهم¬آئی،که با شائبه هائی سياسی و انتخاباتی برگزار می شد، موجب برکناری ناگهانی او در مدت کوتاه باقی مانده از عمر دولت دهم شده است.

به گزارش افکار نیوز ، از آنجا که رايتل بعنوان تنها اپراتور موبايل با مجوز ارائه خدمات نسل سوم از بزرگترين پروژه های اقتصادی کشور طی ساليان گذشته بودهاين خبربا بازتاب های وسيعی همراه شد و هشدار رسانه هارا از نفوذ جريان موسوم به انحرافی در اين اپراتور موجب گرديد.

اما آنچه در اين مدت در سکوت مطلق خبری در اين اپراتور در جريان بوده است تغييرات گسترده مديريتی است که با توجه به عمر کوتاه باقيمانده از دولت و گمانه ها مبنی بر تغييرات حتمی در آينده ای نه چندان دور سؤال برانگيز است.

خبرهای رسيده از منابع خبری آگاه نشان می¬دهد که غلامرضا قاسمی مدير عامل رايتل، در مدت کوتاه باقی مانده تا رخ دادن تغييرات حتمی در سطوح بالاتر مديريتی اين مجموعه، دست به جابجائی های گسترده در بين مديران زيرمجموعه، بخصوص در بخش¬های بازرگانی و تدارکات زده است.

آنچه به اين حساسيت ها دامن می زند نقش غير متعارف برخی مديران بالادستی يا نزديکان آنها در اين خصوص است تا آنجا که آقای «م ح ی»برادر جوان مدير عامل يک شرکت بالادست، که در دهة دوم زندگی بسر برده و بدليل دانشجو بودن در خارج از کشور، سفرهای مکرری به يکی از کشورهای اروپائی دارد، در حالی که بطور رسمی و بر اساس حکم ابلاغی تنها با عنوان «مشاور مدير عامل» بکارگيری شده، عملاً بعنوان معاون بازرگانی، عهده دار کلية امور بازرگانی اين اپراتور موبايل شده است.

افراد مطلع،از جمله دلايل اين شيوة غيراصولی مديريت را جلوگيری از حاشيه ها و تبعات خبری -سياسی ناشی از اين انتصاب و عدم مسئوليت پذيری در تصميمات و تغييرات اعمال شده عنوان می کنند. اين در حاليست که مسئوليت پذيری و رعايت حداقل شفافيت در تصميمات کلان مديريتی درسطح اين اپراتورضروری به نظر می رسد.

شايان ذکر است شرکت سرمايه گذاری تأمين اجتماعی (شستا) سهامدار اصلی اپراتور سوم است که به دليل منابع گستردة مالی در اختيار، و تعلق اين سرماية عظيمبه گسترة وسيع بيمه گذاران تأمين اجتماعی،در مقاطع مختلف با حساسيت های ويژة خبری همراه بوده و برخی، به دليل تسلط دولتيان در نصب مديران عالی اين مجموعة عمومی، از آن به حياط خلوت تأمين اجتماعی و دولت نام می برند.

۱۳۹۲/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...