نسخه چاپی

درمكزيك رخ داد

حمله به خودروی نامزد انتخابات / همسر و مشاورش كشته شدند

خودروی یكی از نامزدهای انتخابات منطقه‌ای مكزیك كه قرار است هفته آینده برگزار شود مورد اصابت گلوله افراد مسلح قرار گرفت و همسر و مشاورش كشته شدند و خودش نیز به شدت مجروح شد.

به گزارش نما به نقل از شبکه «بی بی سی»، «روزالیا پالما» نامزد حزب حاکم «پی آر آی» از مجمع ایالتی «اوکساکا» در انتخابات منطقه‌ای هفته آینده مکزیک، مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت و زخمی شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که افراد مسلح خودروی او را مورد اصابت گلوله قرار دادند و همسر و مشاورش را کشتند و او نیز زخمی شد.

خشونت‌ها در مکزیک منجر به خدشه دار شدن کمپین‌ انتخاباتی در این کشور شده است. این انتخابات اولین انتخابات از زمانی به حساب می‌آید که «انریکهه پنه نیتو» در دسامبر سال گذشته میلادی بعنوان رئیس‌جمهور جدید مکزیک قدرت را به دست گرفت.

وی وعده داد که سیاست «جنگ علیه مواد مخدر» را بازبینی کند زیرا بیش از 70 هزار نفر در خشونت‌های مرتبط با مواد مخدر در دوران ریاست‌جمهوری «فیلیپه کالدرون» در سالهای 2006 تا 2012 کشته شدند.

حمله به این نامزد انتخاباتی دو روز بعد از آن صورت گرفت که «نیکلاس استرادا» رهبر چپگرا حزب انقلاب دموکراتیک (پی آر دی» در اوکسادا، بر اثر جراحات ناشی از شلیک گلوله جان خود را از دست داد.

۱۳۹۲/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...