نسخه چاپی

با حضور احمد شهید در ایران مخالفیم

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینكه به گزارشگر ویژه درباره وضعیت حقوق بشر اجازه ورود به ایران داده نمی شود گفت: منابع گزارشهای احمد شهید سایتهای مخالف نظام بوده و فاقد اعتبار است.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمدجواد لاریجانی درباره ادعاهای مطرح شده از سوی احمد شهید اظهار داشت: نحوه عمل این گزارشگر اشکالات حرفه ای فراوانی دارد . از جمله این اشکالات منابع اوست. احمد شهید در گزارشات خود به افرادی اشاره می کند که هیچ مدرکی برای اثبات حضور آنها وجود ندارد و صرفا یک ادعا است.

وی افزود: اینکه در گزارش به افرادی اشاره شده که نمی خواستند نام یا اطلاعاتشان فاش شود ، از اشکالات مهم این گزارش است. اتهاماتی قابل رسیدگی است که در بررسیهای اولیه علایمی از صدق داشته و قابل راست آزمایی باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تاکید کرد: صرف اینکه فردی در جایی ادعایی کند از آن نمی توان به عنوان منبع استفاده کرد. یکی از روشها و الزامات احمد شهید این است که اگر ادعایی پیدا کرد باید منبع آن را بگوید تا قابل راست آزمایی باشد.

محمدجواد لاریجانی تصریح کرد: احمد شهید صرفا اتهامات محتلف را سر هم می کند و به راحتی هر فردی می تواند با بررسی سایتهای ضد نظام گزارشی مانند او را تهیه کند. کار او غیر موجه بوده و از نظر چارچوب حرفه ای کاملا مطرود است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران این مواد را به نحوه دقیق در شورای حقوق بشر سازمان ملل ثبت کرده است. به همین دلیل ما با سفر او به ایران، نصب او و نحوه عملش مخالفت جدی کردیم و تقریبا موضوع را برای جهانیان آشکار کردیم. احمد شهید چه ایران باشد با نباشد گزارش او فاقد اعتبار است.

۱۳۹۲/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...