نسخه چاپی

اظهرات عجیب حسینیان در موردانتخاب ریاست مجلس با انتقاد از حداد

عکس خبري -اظهرات عجيب حسينيان در موردانتخاب  رياست مجلس

ما نسبت به ریاست آقایان حداد و لاریجانی ذهنیت منفی داریم و نگران این هستیم كه چرخاننده مجلس با ریاست آقای حداد به دست یكی دو نفر آدم خاص باشد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جهان، روح الله حسینیان، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در جبهه پایداری درباره ریاست مجلس نهم برنامه هایی داریم که در وقت خود بیان می کنیم، به اعتدال گفت: پیشنهاد شخص من در جبهه پایداری این است که ما این بار ریاست مجلس را به عهده خانم ها بگذاریم.



وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد دادم برای اینکه بگو و مگو هایی که غرب علیه نظام جمهوری اسلامی دارد خنثی شود، این مورد مطرح شود؛ غرب یکسره در تلاش است تا بگوید جمهوری اسلامی به زن بها نمی دهد؛ پیشنهاد می کنم هم برای تجربه و هم نشان دادن اعتقاد به ارزش زنان، رییس و نایب رییس اول و دوم و کل کار پردازان و منشی ها به عهده خانم ها گذاشته شود.





عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ادامه دلایل مهمترش را برای سپردن همه کرسی های هیئت رئیسه مجلس به نمایندگان زن ذکر کرده است.



نگران ریاست حداد هستیم



حسینیان که از نمایندگان زمینه ساز ریاست لاریجانی بر مجلس هشتم بود، اکنون گویا از او هم همانند حداد عادل رویگردان شده است. وی در این باره گفته است: ما نسبت به ریاست آقایان حداد و لاریجانی ذهنیت منفی داریم؛ در ریاست آقای حداد نگران این هستیم که ریاستش در دست یک عده افراد خاص از جمله آقای توکلی بیافتد و نگران این هستیم که چرخاننده مجلس با ریاست آقای حداد به دست یکی دو نفر آدم خاص باشد؛ در جبهه پایداری نیز نگران این داستان هستیم.



لاریجانی بهتر از حداد!



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: از آقای لاریجانی هم نگرانی هایی داریم و می ترسیم باز هم مدیریت مجلس هشتم ادامه یابد ؛ البته نکات مثبت هم دیده می شود که از جمله آقای لاریجانی در برخی مسائل قاطع تر است و حداد محافظه کار است و این نظر شخص بنده است!



تحلیل این سخنان شاید علت قرارگیری حدادعادل در لیست جبهه پایداری را روشن تر کند. پیش تر برخی منتقدان جبهه پایداری دلیل قراردادن نام سرلیست جبهه متحد اصولگرایان در لیست جبهه پایداری را، رای آوری و جایگاه اجتماعی بالای وی توصیف کرده بودند که قابل چشم پوشی نبود. این موضوع در انتخابات ۱۲ اسفند هم تایید شد.



دلیل قبلی برای مخالفت با حداد



روح الله حسینیان که امروز از افتادن ریاست احتمالی حداد در دست دیگران نگران است، روز ۱۸ شهریور ۹۰ در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سخنان متفاوتی در این باره گفته بود: اعتقاد ما (پایداری) نسبت به آقای حدادعادل این است که وی فردی محافظه‌کار است و ما امیدی برای ایجاد تحول در زمینه کار انقلابی در وی نمی دیدیم.



شاید یادآوری پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز به کار مجلس هشتم خالی از لطف نباشد، آنجا که معظم له می فرمایند: «لازم است که به اقتضای قدرشناسی و انصاف، از عموم نمایندگان مجلس هفتم بویژه از رئیس فرزانه و پرتلاش و بُردبار مجلس جناب آقای دکتر حدادعادل و هیئت رئیسه محترم آن تشکر کنم. مجلس هفتم با رویکرد ارزشی و شجاعانه‌ی خود در مسائل جهانی و ملی،‌ و با دفاع از حقوق ملت در برابر بیگانگان، و با تلاش در راه رفع مشکلات مردم و با حرمت نهادن به آرامش فضای سیاسی و پرهیز از آشفته‌سازی و جنجال‌آفرینی،‌ کارنامه‌ی تحسین‌برانگیزی به جای گذاشت.»



۳ دلیل در رد استدلال حسینیان



اما فارغ از این موضوع، سخنان حسینیان درباره سپردن کل هیئت رئیسه به زنان، اظهاراتی ناپخته و سوال برانگیز است.



نخست؛ با وجود اینکه در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی تکلیف ۲۲۵ کرسی خانه ملت روشن شد اما تنها ۲ کاندیدای زن (مهناز بهمنی از حوزه انتخابیه سراب - شهلا میرگلوبیات از حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه) موفق به ورود به مجلس شدند؛ ۲ کاندیدایی که تجربه مدیریت کلان و حتی میانه هم در کارنامه آن ها دیده نمی شود.



با این اوصاف هنوز مشخص نیست از میان ۶۵ کرسی باقیمانده در دور دوم انتخابات، چند کاندیدای زن مجوز ورود به مجلس را خواهند گرفت که آقای حسینیان اینگونه هیئت رئیسه ۱۸ عضوی مجلس را یکجا به نمایندگان زن واگذار کرده است.



اما نکته دوم و مهمتر آنکه نظر منفی مراجع عظام تقلید و علما با حضور زنان در پست های ارشد و وقت گیر مدیریتی تقریبا بر همگان آشکار است و بعید به نظر می رسد، حسینیان از این موضوع بی اطلاع باشد. علما برای این مخالفت خود دلایل زیادی دارند که اهمیت ویژه کانون خانواده و ممانعت از تزلزل آن از جمله آن هاست.



البته بی شک دلیل این نماینده مجلس برای نشاندن نماینده های زن بر کرسی های هیئت رئیسه نه مخالفت با نظر مراجع و بزرگان که به گفته خودش خنثی کردن ادعاها و توطئه های دشمن در حوزه زنان است.



اما روشن است که حسینیان برای مقابله با خط تبلیغاتی دشمن راه درست را نیافته وگرنه چنین پیشنهادی را مطرح نمی کرد. تبلیغات و ادعاهای دشمن درباره حقوق زنان از ابتدای انقلاب همواره مطرح بوده است اما هرگز مقامات عالی رتبه نظام، خنثی سازی این توطئه ها را در تقدیم کردن پست های حساس، کلیدی و چالش برانگیز به زنان کم تجربه و فاقد سابقه مدیریت کلان نجسته اند. برای آنان روشن است که پیمودن چنین راهی تضعیف مدیریت کشور و همان خواسته دشمن خواهد بود.



اظهارات حسینیان پیش از این هم از سوی رئیس جمهور و در ماجرای کابینه دولت دهم تکرار شده بود.

۱۳۹۱/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...