نسخه چاپی

6 عامل رونق بازار بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تشریح دلایل اصلی ركوردزنی های بازار سهام و رشد شاخص كل بورس گفت: به سرمایه گذاران در بازار سرمایه توصیه می شود اسیر جو روانی بازار سرمایه نشوند.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی صالح آبادی 6 عامل اصلی اثرگذار در رشد بازار سهام را تشریح کرد. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار 6 عامل را دلیل اصلی رشد شاخص کل برشمرد و آینده بورس را در بلندمدت روشن ارزیابی کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: افزایش سود آوری بنگاه ها در 3 ماهه نخست امسال یکی از مهم ترین دلایل رشد بازار سهام است. گزارش های منتشر شده نشان از سودآوری و تحقق پیش بینی سود شرکت های بورسی و فرابورسی در مقایسه با سال قبل می دهد.

وی افزود: برگزاری فصل مجامع از دیگر عوامل اثرگذار در بازار سهام است، با توجه به اینکه تا پایان تیرماه جاری مجامع شرکت ها برگزار می شود و شرکت ها سود محقق شده خود را بین سهامداران تقسیم می کنند.

صالح آبادی با اشاره به عرضه سهام بزرگترین شرکت اصل 44 قانون اساسی گفت: عرضه سهام بزرگترین هلدینگ پتروشیمی (هلدینگ خلیج فارس) که حدود یکهزار میلیارد تومان عرضه اولیه آن انجام گرفت رونق خوبی در بازار سرمایه ایجاد کرد.

رئیس سازمان بورس عقب ماندن بازارهای موازی را عامل چهارم رشد بازار سهام عنوان کرد و اظهار داشت: بازارهای رقیب مانند سکه و طلا به دلیل افت شدید جهانی، تثبیت نرخ ارز و حتی کاهش آن، سرمایه های در گردش مردم را به سمت بازار سرمایه و تولید هدایت کرده است.

وی به توسعه زیر ساخت های بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: توسعه زیر ساخت های بازار سرمایه مانند ایجاد ظرفیت های خوب مقرراتی و الکترونیکی، منجر به دسترسی عموم مردم به بازار سرمایه شده است.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: برگزاری پرشور یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و تحقق حماسه سیاسی در این عرصه، اثر مثبتی را در روزهای اخیر برای بازار سرمایه ایجاد کرده است.

صالح آبادی در مورد پیش بینی خود برای آینده بازار سرمایه بیان داشت: آینده را آینده مشخص می کند، نوسان جزء ذات بازار سرمایه است و صعود و نزول در این بازار طبیعی است اما آنچه در این میان مهم بوده نگاه به بازار سرمایه در یک افق بلند مدت است.

وی خاطر نشان کرد: به سرمایه گذاران در بازار سرمایه توصیه می شود اسیر جو روانی بازار سرمایه نشوند، با دید بلندمدت به این بازار نگاه کنند و حتما در سرمایه گذاری های خود سبدی از سهام شرکت های مختلف را تشکیل دهند.

۱۳۹۲/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...