نسخه چاپی

رد ادعای همكاری موشكی ایران و كره

كمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل در گزارش سالانه خود درباره ایران تایید كرد كه هیچ مدركی دال بر همكاری موشكی و نظامی میان ایران و كره شمالی وجود ندارد.

به گزارش نما به نقل از فارس ، علیرغم ادعاهای بعضی از کشورها مبنی بر همکاری موشکی ایران و کره شمالی، سازمان ملل تایید کرد که هیچ ارتباطی بین این دو وجود ندارد.

پایگاه خبری «آریرانگ» کره جنوبی روز شنبه گزارش داد که که مطابق با گزارش سالانه کمیته تحریم شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران، هیچ مدرکی دال بر همکاری بین ایران و کره شمالی در زمینه توسعه موشک‌های دوربرد وجود ندارد.

کره شمالی در دسامبر سال 2012 یک موشک دوربرد به فضا پرتاب کرد.

اندکی بعد از این پرتاب موشکی، خبرگزاری کیودوی ژاپن به نقل از دیپلمات‌های غربی مدعی شد که ایران چند کارشناس نظامی خود را اواخر ماه اکتبر همان سال به کره شمالی اعزام کرده بود که آشکارا نشانه همکاری موشکی پیونگ یانگ و تهران است.

رسانه‌های ژاپنی همچنین مدعی شدند که یک تیم متخصص از ایران در زمان پرتاب موشک دوربرد در سایت موشکی کره شمالی حضور داشتند.

این در حالیست که روز 24 دسامبر «احمد وحیدی» وزیر دفاع ایران قویا این ادعاها را رد کرد و تاکید کرد که هیچ فردی از ایران به پیونگ یانگ اعزام نشده است.

۱۳۹۲/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...